tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2553152734389749161..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Psycholog Tomáš Novák: Školský stres, přízrak (nejen) prvního září AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80017186672867416712016-09-05T21:14:44.072+02:002016-09-05T21:14:44.072+02:00Jak je to u dětí s mentálním postižením
Rozhodně ...<i>Jak je to u dětí s mentálním postižením</i><br /><br />Rozhodně hůř, než u žáků majících problémy, které popisujete, paní CatCatherine, ale u kterých doposud nebylo žádné postižení diagnostikováno, protože ty setrvalé čtyřky na vysvědčení ve výběrové škole jsou připisovány vesměs neschopnosti učitelů.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46624025228397814552016-09-05T20:08:06.643+02:002016-09-05T20:08:06.643+02:00Jak je to u dětí s mentálním postižením, které si ...Jak je to u dětí s mentálním postižením, které si mají osvojovat učivo, které nikdy nedokáží pochopit, zvládat požadavky, k jejichž dešifrování jim nestačí ani jejich slovní zásoba a řešit úlohy, které je nejen nezajímají, ale které překračují jejich duševní obzor. Jak se asi cítí děti odsouzené k trvalé neúspěšnosti? <br />Není to pro ně stresující a nepoškozuje to jejich už tak dost labilní nervový systém?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46299186825017008842016-09-05T19:45:26.216+02:002016-09-05T19:45:26.216+02:00...školský stres považuje za soubor negativních po...<i>...školský stres považuje za soubor negativních podnětů... ze strádání vyplývajícího z nutnosti osvojit si látku, která dítě nezajímá nebo přesahuje jeho schopnosti.</i><br /><br />V informačních a komunikačních technologích, tedy v překotně rozvíjejícím se oboru je to můj takřka denní problém. Neustále si osvojovat něco, co žáky ale vůbec nebaví. Odhaduji, že se to týká tak pět a osmdesáti procent výstupů v rámci ervépé. To je pořád hledání, zpracování a posuzování nějakých informací, nacházení vhodných řešení, matika, logika. Je to k uzoufání. Proč tam nedali fejzbůk a basta.<br /><br /><i>Velký vliv má i neurotický, nadměrně stresovaný učitel. Takový stav je nakažlivý – neuróza plodí neurózu.</i><br /><br />Nemohu posoudit. A jak je to v opačném směru? A o stupeň výš? A jak ve vztahu rodič - ditě?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com