tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2524210885550934081..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Hana Kroupová: Stanovisko projektu SPIV k návrhu novely vyhláškyAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40546777964684604512015-06-27T16:57:42.156+02:002015-06-27T16:57:42.156+02:00Milá paní Karvaiová ,
poradny už neposílají děti d...Milá paní Karvaiová ,<br />poradny už neposílají děti do základní školy praktické mnoho let !!! Údajně mají metodický pokyn ? Děti zůstávají na ZŠ s IVP .<br />Mám bohužel možnost tuto tragikomedii sledovat v širší rodině! <br />Je to hrůza pro dítě: nic neumí / je v 8. třídě/, žádné pracovní návyky pro učební obor , sotva zvládne násobilku. Ve třídě se cítí velmi špatně,děti ho ignorují , učitelě přehlížejí - je to práce navíc . IVP nekvalitní a nikdo ho nekontroluje.. Oč líp by bylo dítěti ve třídě, kde by mohl aspoň občas zažít úspěch.<br />A takových dětí bude víc . Tento žák má sice starostlivé rodiče respektující doporučeni školy, to je možná chyba!!Slávinahttps://www.blogger.com/profile/13492722296031096128noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32960232479214761152015-06-27T09:16:19.479+02:002015-06-27T09:16:19.479+02:00Ad 1 "Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmys...Ad 1 "Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly inkluzivistických nadšenců. Vy nadšenci s ušlechtilými úmysly, vy si vážně myslíte, že nějací politici ty desítky miliard navíc, které by to muselo stát, opravdu těm školám dají?"<br /><br />Já osobně neznám žádného inkluzistu s ušlechtilými úmysly.<br /><br />Ad 2 "To, že se systém cestou nejmenšího odporu vyvinul do stavu, že u specifické skupiny dětí máme výskyt LMP opravňující k zařazení do praktické školy řádově vyšší než odpovídá standardní mentálního postižení v populaci, to je fatální chyba."<br /> <br />Ono to bylo právě opačně, do zvláštních ( nyní základních praktických) školy byli vždycky zařazováni žáci, kteří nebyli z jakýchkoliv důvodů schopni zvládat vzdělávací program základní školy. Teprve nedávno byly tyto školy označeny jako školy pro žáky s lehkým mentálním postižením, čímž jejich žáci získali nálepku mentálně postižených.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24328412451680238322015-06-26T23:41:30.358+02:002015-06-26T23:41:30.358+02:00Ten argument s hustou sítí asi není v pořádku. Kdy...Ten argument s hustou sítí asi není v pořádku. Kdyby bylo levnější poskytovat kvalitní ošetření pacientům v obvodním zdravotním středisku, tak bychom mohli plošně zrušit hustou síť nemocnic. Kvalitní péče o vzdělání vyžadující speciální postupy není nic tak zásadně odlišného. <br />Důležitější je, aby se v těch specializovaných školách vzdělávaly opravdu jen ty děti, které to potřebují a které v těch školách dosahují lepších výsledků než ve školách jiných. To, že se systém cestou nejmenšího odporu vyvinul do stavu, že u specifické skupiny dětí máme výskyt LMP opravňující k zařazení do praktické školy řádově vyšší než odpovídá standardní mentálního postižení v populaci, to je fatální chyba, ale není to chyba ani běžných škol a učitelů, ani chyba škol praktických a speciálních pedagogů v nich.Pavel PEŠAThttps://www.blogger.com/profile/09435826696970924245noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37271028756674782212015-06-26T19:49:59.672+02:002015-06-26T19:49:59.672+02:00"Česká republika však není natolik bohatou ze..."Česká republika však není natolik bohatou zemí, aby mohla „vydržovat“ hustou síť všech druhů speciálních škol..."<br /><br />Toto je klíčová věta. Inkluzivní vzdělávací soustava je při zachování stejné úrovně podpory žáků mnohem dražší než současná selektivní soustava, proto ve skutečnosti o žádnou inkluzi nejde. Jde jen a jen o to, jak na školství a na postižených a chudých ještě víc ušetřit. Realistická koncepce inkluze by se už teď musela promítnout do rozpočtové kapitoly školství v řádu desítek miliard korun. Místo toho na školství vydáváme stále a vytrvale dvě třetiny průměru vyspělých zemí. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly inkluzivistických nadšenců. Vy nadšenci s ušlechtilými úmysly, vy si vážně myslíte, že nějací politici ty desítky miliard navíc, které by to muselo stát, opravdu těm školám dají? Když ti samí politici na školství dvacet pět let kašlou? Zdeněk Běleckýhttps://www.blogger.com/profile/04674494846286607239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33038320481541878332015-06-26T13:43:38.978+02:002015-06-26T13:43:38.978+02:00A já se ptám:
Jak je možné, že ředitelé škol jsou ...A já se ptám:<br />Jak je možné, že ředitelé škol jsou často již dnes informováni, že nemá smysl usilovat o převedení žáků do jiného vzdělávacího programu (především pro LMP) a že tito žáci budou v budoucnu zůstávat na základních školách a bude jim stačit vypracovat jakýsi IVP? Tento fakt je jasným signálem pro zánik praktických škol.Nebo jsem na hlavu padlá a vidím věci černě?Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.com