tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post235832777379133927..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jan Wagner: Causa Barvy života aneb Školství v rukou šarlatánů? (aktualizováno)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger19125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54055229819814221932013-03-29T08:45:07.443+01:002013-03-29T08:45:07.443+01:00Nechápu, proč někdo zpochybňuje PROFITEST, když te...Nechápu, proč někdo zpochybňuje PROFITEST, když tento projekt řešili odborníci z NUV<br /><br />Naši odborníci z NÚV právě tento problém neřešili. Vypsali výběrové řízení a problém nechali k řešení na externí soukromé firmě, která dodala paskvil. Ten pak naši odborníci z NÚV vyvěsili na portál ISA+.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47592920477412593032013-03-27T12:51:36.046+01:002013-03-27T12:51:36.046+01:00Doporučuji se zeptat těchto zkušených odborníků.
...Doporučuji se zeptat těchto zkušených odborníků.<br /><br />Například koho?<br />1. Jmenujte alespoň tři odborníky na vývoj psychodiagnostických metod, kteří v NÚV působí.<br /><br />2. Uveďte minimálně jednu diagnostickou metodu, na které se daný odborník spolupodílel (např. ve stádiu vývoje testu, standardizace či restandardizace)<br /> Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51183170593351506742013-03-27T11:19:47.251+01:002013-03-27T11:19:47.251+01:00Nechápu, proč někdo zpochybňuje PROFITEST, když te...Nechápu, proč někdo zpochybňuje PROFITEST, když tento projekt řešili odborníci z NUV, což je organizace přímo řízená MŠMT. Ústav se má přímo zabývat pedagogicko-psychologickým, speciálně pedagogickým, výchovným a kariérovým poradenstvím ve školství. Doporučuji se zeptat těchto zkušených odborníků.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25439190351528599512013-03-26T11:09:54.268+01:002013-03-26T11:09:54.268+01:00Patent je podán na...
Systém a metodu pro automati...<i>Patent je podán na...<br />Systém a metodu pro automatizovanou analýzu průzkumu trhu.</i><br /><br />Konečně jsou věci pojmenovány pravými jmény a víme tedy na čem jsme.<br />České školství jako tržiště, učitelé stánkaři a děcka jako housky na regále. Ještě trochu reklamy, margetinku a zábavy a je narváno i o víkendu a svátcích.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-47784620445797290482013-03-25T23:23:20.442+01:002013-03-25T23:23:20.442+01:00Že PROFITEST u žáků 8. – 9. tříd ZŠ neměří, to nen...Že PROFITEST u žáků 8. – 9. tříd ZŠ neměří, to není ani příliš velký objev, ani překvapení, protože test je v v podstatě kombinací výkonového testu dílčích mentálních schopností a osobnostního dotazníku. Výkon ve výkonovém testu je značně závislý na reaktivitě klienta. Je to tzv. speed test. Na několik vteřin se klientovi exponují podněty a on musí reagovat. Není tedy divu, že žáci s obtížemi v oblasti rozhodování či percepčními problémy mají v testu značné nízký výkon. Testové úlohy nemají charakter power testu, tedy nejsou zde úlohy čím dál těžší, jako je tomu v běžných testech schopností. <br />Výsledky jsou současně závislé i na školní klasifikaci, kterou tam žák napíše. Jedničkářům jsou doporučovány střední školy. Neprospívajícím žákům pak učební obory. Tedy, žádná velká sofistikovaná věda.<br /><br />PROFITEST má tyto části: <br />1. Klasifikace žáka na posledním vysvědčení<br />2. Paměť pro čísla a jejich umístění v matici <br />Sledovaná oblast: Krátkodobá paměť <br />Typ test.úloh: speed subtest<br />3. Číselné řady<br />Sledovaná oblast: Numerické schopnosti<br />Typ test.úloh: speed subtest<br />4. Osobnostní dotazník (1. část)<br />Typ dotazníku: true/fals items<br />Dílčí výsledky 1. části testu<br />5. Podobnosti<br />Sledovaná oblast: Logické myšlení<br />Typ testu: speed subtest<br />6. Test pozornosti<br />Sledovaná oblast: Pozornost<br />Typ test. úloh: speed subtest<br />7. Osobnostní dotazník (2. část)<br />Typ dotazníku: true/fals items<br /><br />Následují pak celkové výsledky Profitestu a několik modelových odpovědí. Něco jako IQ testy, které obvykle najdete v řadě módních časopisů pro moderní ženy.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36682307940485293052013-03-22T17:06:30.876+01:002013-03-22T17:06:30.876+01:00PROTITEST jsem s dcerou, která studuje na víceleté...PROTITEST jsem s dcerou, která studuje na víceletém gymnáziu a i tam má kromě jedné dvojky samé jedničky, absolvoval za jednoho zimavého odpoledne v lednu o prázdninách. Musím říci, že výsledky mne přímo šokovaly.<br /><br />Po 40 minutách jsme pak z profitestu získali následující vyhodnocení: <br /><br />A teď k výsledkům! <br />O tobě: <br />Zajímáš se o okolní realitu a o vše, na co se dá sáhnout a co se může zkoumat, jak a proč to funguje. Když můžeš pracovat na něčem, kde hledáš logické a efektivní řešení, cítíš uspokojení. Teoretické a prakticky málo využitelné informace (např. historické údaje o životě lidí v minulosti) tě většinou moc nezajímají. Víc tě přitahují různé mechanismy a systémy, jejich využití a také to, na jakých principech fungují. <br /><br />Zdá se, že by tě víc bavilo zabývat se tvořením nových věcí a praktickým využíváním znalosti přírodních zákonů než např. mezilidskými vztahy nebo péčí o druhé. Hledáš takový přístup k problému, který vede k jeho skutečnému vyřešení. Dobře chápeš, že znalost principů a obecnější přístup je často důležitější a efektivnější než pečlivé propracovávání každého detailu. <br /><br />Mezi tvé silné stránky patří také to, že nepodléháš zbrklým a ukvapeným reakcím. Téměř vždy čekáš, až nasbíráš dostatek informací, a teprve pak přejdeš ke konkrétnímu činu. Jsi jednoznačně rozvážný člověk, který nerad riskuje. Někdy pro tebe může být obtížné zareagovat včas a mohla by ti utéct zajímavá a neopakovatelná příležitost. Zkus to mít na paměti a neboj se občas zasáhnout akčněji do děje.<br /><br />Doporučujeme: <br />Výsledek testu ukazuje, že by ses mohl vyučit v nějakém konkrétním oboru, a pokud budeš chtít, můžeš si později doplnit maturitu v nástavbovém studiu. Pokud máš už teď jasno, že chceš získat maturitní vzdělání, a jsi rozhodnutý zabrat v učení, můžeš si vybrat i maturitní obor. Záleží na tvém zájmu a motivaci. <br />Dokážeš uvažovat o tom, jak věci fungují, a pokud se objeví nějaký problém, snažíš se jej efektivně vyřešit – a tyto schopnosti se dají uplatnit v některých technických oborech. Mohl bys pak pracovat například jako technik, který opravuje stroje či elektrotechnická zařízení a dohlíží na jejich fungování. <br /><br />Náš tip - podívej se na ukázky povolání v oblasti: <br />Obsluha nevýrobních strojů<br /><br />Jako další možnosti ti nabízíme: <br />Zhotovování, výroba a obsluha výrobních strojů a zařízení<br />Montování, seřizování, opravy, údržba<br /><br />Nespokojenost s výsledkem? <br />Překvapily tě výsledky testu, protože sis myslel něco jiného? Nic se neděje. Při testování jsi mohl být unavený, rozrušený, málo soustředěný nebo jsi uváděl nepravdivé odpovědi. Až budeš v lepší formě, zkus si test zopakovat, ale nejdříve tak za 14 dní. Zároveň můžeš své pochybnosti probrat s rodiči nebo ve škole s někým, komu věříš, např. s poradcem, třídním učitelem aj. <br />Děkujeme ti za vyplnění Profi testu. Je výborné, že sis udělal čas a přemýšlíš o svém dalším vzdělávání a pracovním uplatnění. Budeme rádi, když ti náš test a internetové stránky, na které odkazujeme, pomůžou s rozhodováním. Přejeme ti, ať se ti podaří vybrat obor, ve kterém ti to dobře půjde a bude tě bavit. A ještě poznámka na závěr: Jestli byl pro tebe náš test zajímavý a poskytl ti užitečné informace, pověz o něm svým kamarádům a kamarádkám, ať si jej mohou také vyzkoušet. <br />Řešitelský tým Profi testu a projektu VIP Kariéra II - KP <br /><br />Gott sei Dank, dámy a pánové z NÚV. To jsem opravdu netušil, že by dcera mohla po absolvování víceletého gymnázia „studovat“ obsluhu nevýrobních stejně jako výrobních strojů a věnovat se montování, seřizování, opravám a údržbě. <br /><br />To je tedy opravdu test „za všechny peníze“. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-91858779051732349572013-03-22T09:57:09.205+01:002013-03-22T09:57:09.205+01:00Kdejaky trotl experimentuje na detech jenom proto,...Kdejaky trotl experimentuje na detech jenom proto, ze mu to umoznil nebo jej do funkce instaloval jeste vetsi blbec, nez je on sam.<br />SedychAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66221185079224821762013-03-22T06:54:15.956+01:002013-03-22T06:54:15.956+01:00Nevím, kde jste sebral těch 150 tisíc.
Hodnota ve...Nevím, kde jste sebral těch 150 tisíc.<br /><br />Hodnota veřejné zakázky, kterou vypsal NÚV v roce 2011 byl jeden „meloun“ , tedy 1 000 000,- Kč bez DPH (1 200 000,- Kč včetně DPH). Račte si to ověřit.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58543789448981743482013-03-22T06:46:06.348+01:002013-03-22T06:46:06.348+01:00Ukázka z díla
Mgr. Petr Cagaš:
Netradiční psychod...Ukázka z díla <br />Mgr. Petr Cagaš:<br />Netradiční psychodiagnostika a její přínos při výběrech a rozvoji zaměstnanců<br /><br />Ukazuje se, že se psychodiagnostika ve firemní praxi mění, a vychází z „puristické ulity“ spíše akademické vědy směrem k větší mezioborové spolupráci a k využívání testů, které jsou lépe uzpůsobeny na konkrétní prostředí, ve kterém se pohybují posuzovaní pracovníci. Jednoznačně patrný je trend upouštět od posuzování rysů, a přecházet k hodnocení kompetencí. Obsah testování se více podobá situacím, které před pracovníky staví běžná praxe. Spíše než na hledání spojitostí s minulým vývojem začíná být kladen důraz na to, co kandidáti plánují, jaké mají cíle, a v jaké formě je prezentují – psychodiagnostika se více orientuje na budoucnost. Je více využíváno on-line prostředí pro psychodiagnostiku, což umožňuje rychlejší, levnější a pohodlnější testování. Jazyk výstupních zpráv se stává informativnější a otevírá se prostor pro těsnější vazbu mezi psychodiagnostikou a rozvojovými programy. Tento vývoj psychodiagnostiky se jeví jako velmi nadějný, a přínosný pro posuzovaného i pro zadavatele.<br /><br />Mgr. Petr Cagaš owner ve společnosti Verita Diagnostics s.r.o.<br />Private counselor and clinical psychologist ve společnosti<br />Clinical Psychologist, Assistant Manager ve společnosti Psychologická ambulance, Herčíkova 23, 61200 Brno<br />Project Manager ve společnosti agentura Motiv P, s.r.o.<br />Masaryk University Brno<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36903130696464859572013-03-22T06:36:19.242+01:002013-03-22T06:36:19.242+01:00Šarlatánských on-line programů je všude na interne...Šarlatánských on-line programů je všude na internetu hromada, kam se podíváš. Podobný „vědecký“ přístup, který zvolila firma DAP a.s. v Barvách života, je ovšem k vidění i na oficiálních stránkách NÚV, který provozuje portál ISA+ (www.infoabsolvent.cz). Zde si mohou „vyzkoušet“ žáci tak zvaný PROTEST (http://www.infoabsolvent.cz/Profitest).<br /><br />„Tento test Ti může pomoci při úvahách o vhodném oboru a povolání a ukáže Ti obory, které by pro Tebe mohly být zajímavé. Jedná se pouze o orientační test. Při rozhodování o volbě oboru se nezapomeň poradit s rodiči, učiteli nebo výchovnými poradci. Pro správné rozhodnutí je důležité, aby ses podrobně seznámil s informacemi o oborech a možnostech pracovního uplatnění, které najdeš v informačním systému Infoabsolvent.“<br /><br />Profitest ovšem není prý určen pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména ne pro ty, kteří jsou omezeni smyslově nebo pohybově. Princip testování v prostředí internetu to bohužel neumožňuje.<br />PROFITEST vyvinul v roce 2012 pod patronací NÚV Mgr. Petr Cagaš za pouhých 150 000,- Kč v rámci projektu VIP Kariéra II – KP a test má údajně podpořit proces kariérového rozhodování u žáků 8. a 9. tříd a pomoci jim, aby se mohli podle svých možností, schopností a zájmu lépe rozhodnout, jakou vzdělávací cestu a tedy následně i povolání, si zvolit. Komické je, že podobně jako u Barev života, součástí výstupů zakázky není žádná kompletní dokumentace k testu splňující požadavky Evropské federace psychologických asociací, což ovšem činovníky NÚV příliš netrápí. Jedná se přece o peníze z Bruselu.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76510686403328898672013-03-21T14:15:57.079+01:002013-03-21T14:15:57.079+01:00Ono to všechno nebude možná až tak jednoduché. Ted...Ono to všechno nebude možná až tak jednoduché. Tedy, jsou-li Barvičky k něčemu, nebo ne.<br />Hodnocení svoji vlastní práce vnímám tak, že se zabývám otázkou, jestli jsem dospěl tam, kam jsem dospět měl nebo chtěl. Tedy, pokud vůbec vím kamže to je a jsem-li schopen posoudit dosažený stav.<br />Pokud by měly být pod záminkou autoevaluace činnosti nějaké instituce shromažďovány, uchovávány a používány osobní až intimní informace bez vědomí těchto osob, a které s tou činností nesouvisejí, pak je to víc než na pováženou.<br />Možná, že by se všichni odpovědní aktéři té taškařice měli pomodlit, aby vyšlo najevo, že to bylo jenom standardní promrhání peněz.<br />I když otázkou zůstává, jestli nakládání z daty nepravdivým a zavádějícími není horší. Zvláště pak, jedná-li se o experimenty na dětech, které se nemohou bránit, a možná i bez vědomí jejich zákonných zástupců.<br />Když jsem o tom hovořil se svými právními poradci, kteří se sami jako žáci zúčastnili, hodili do placu jen tak cvičně pár štěpných skutkových podstat.<br />Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31211234826801957762013-03-21T11:54:44.322+01:002013-03-21T11:54:44.322+01:00Takže postupně:
1. Kritické podněty mohu kdykoliv ...Takže postupně:<br />1. Kritické podněty mohu kdykoliv doložit, pisatele osobně znám, obávali se zveřejnění vzhledem k postoji vedení školy a kraje. Podívejte se do slovníku, co je to cenzura. Smazali jsme pouze anonymní komentáře, kde byly zkopírovány anonymní komentáře z jiného webu. To považujeme za tzv. komentářový spam, který zásadně mažeme.<br /><br />2. Tyto otázky směřujte na UPA. Pokud jde o konkurenční spor, jsem zvědav na výsledek soudního jednání.<br /><br />3. Nic takového nikde netvrdíme. Věta byla myšlena ve smyslu, že je používán při diagnostice jen JEDINÝ test.<br /><br />4. Při jedné diagnostice je používán jen jeden test. <br /><br />5. Dovolím si na toto vše vlastní názor a hodnocení. Vzhledem k připravovanému pokračování článku, se doložení řady faktů jistě dočkáte.<br /><br />6. O evidentních faktech se opravdu nedá diskutovat.<br /><br />7. Není k tomu žádný důvod.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52564952124654537922013-03-21T10:08:59.161+01:002013-03-21T10:08:59.161+01:00Reakce na tento článek:
1. Pokud pan Wagner tvrdí,...Reakce na tento článek:<br />1. Pokud pan Wagner tvrdí, že před několika lety dostal kritické podněty k metodě, pak by měl tyto podněty doložit, od koho, kdy, jako formou je dostal atd. Jinak je to pouze nedoložené tvrzení. Ale to on často dělá i na jiných webech, že své tvrzení nikdy nepodloží a dokonce, jak jsme se měli možnost dočíst, na tomto webu cenzuruje názory, které se mu osobně nehodí a pak je smaže.<br /><br />2. Je tu mnoho nezodpovězených otázek:<br />Celé stanovisko UPA se opírá o stanovisko pouze dvou osob? Vyzkoušeli tyto dvě osoby někdy metodu? Patří mezi ně ten, co se v reportáži jen usmíval a krčil rameny, protože neměl o testu ani Ahnung? Diskutovali s tvůrcem metody? To se totiž obvykle mezi lidmi dělá, že diskutují o problematice a teprve pak vydají stanovisko….. Požádali tito dva lidé před svým stanoviskem o názory desítky vzdělaných osob, dokonce z řad kolegů akademiků, které mají praktické zkušenosti s touto metodou a s jinými metodami?<br />Jsou ti dva odborníci titéž, kteří dle faktů jsou propojeni osobně a pracovně na konkurenci DAP? Lidé se selským rozumem si určitě odpoví, jak objektivní může být stanovisko, když budu dělat posudek na konkurenci, která ubírá peníze na „trhu“ práce firmě, jejíž majitelem je syn mé kolegyně a která mne o to stanovisko společně s dalšími kolegy požádala? <br /><br />3. Naprosto zavádějící je vaše tvrzení, že toto je jediná on-line metoda. On-line dnes funguje desítky testů desítek firem v ČR a ve světě. Ve školství jsou on-line testy nabízeny například firmou Scio. <br /><br />4. Naprosto zavádějící je Vaše další tvrzení, že firma je v přímém kontrastu s praxí psychologů, kteří používají baterií testů a osobní pohovor. Pokud byste pořádně pročetl stránky firmy, tak mají ke každému účelu speciální test a nabízí konzultaci k výsledkům.<br /><br />5. Váš závěr je naprosto demagogicky veden. Odpovězte, od kterého data není používána jako jedna z mnoha metod? Doložte, jaké prvky v marketingu společnosti jsou agresivní. Doložte své tvrzení, že používání v projektech je nekritické. <br />6. Vaše naprosto jednostranné články nemají moc velkou diskutovatelnost. Proč asi?<br />7. Budete mazat tento příspěvek?<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-12980656444209806352013-03-21T09:42:07.229+01:002013-03-21T09:42:07.229+01:00...pár rozhovorů se zástupci MŠMT, komise posuzují......pár rozhovorů se zástupci MŠMT, komise posuzující psychodiagnostické testy v rámci školství a akreditační komise, která vzdělávací kurzy u této "metody" doporučila a schválila.<br /><br />To není jen pár rozhovorů. To je téměř 20 lidí, které se v tomhle průseru úspěšně vezou.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51294186045926026482013-03-21T08:51:16.881+01:002013-03-21T08:51:16.881+01:00Hezky jste to sepsal, Herr Wagner, ale k investiga...Hezky jste to sepsal, Herr Wagner, ale k investigativní žurnalistice ještě chybí pár rozhovorů se zástupci MŠMT, komise posuzující psychodiagnostické testy v rámci školství a akreditační komise, která vzdělávací kurzy u této "metody" doporučila a schválila .<br /><br />"Ministerstvo školství se nakonec v cause vyjádřilo poměrně neutrálně, především protože v roce 2010 akreditovalo řadu kurzů DVPP o využití metody Barvy života a zároveň umožnilo školám i krajům čerpat na služby DAP Services prostředky z ESF."Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45266516680387729832013-03-20T17:10:54.002+01:002013-03-20T17:10:54.002+01:00Podobně se "vybarvili" i někteří ředitel...Podobně se "vybarvili" i někteří ředitelé pedagogicko-psychologických poraden. Např. ten ve Zlínském kraji.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66580766822192756782013-03-20T14:27:11.279+01:002013-03-20T14:27:11.279+01:00O metodě Barvy života jako takové je škoda se bavi...O metodě Barvy života jako takové je škoda se bavit, znemožnili ji už sami její obchodní agenti svým "odborným obhajováním".<br /><br />Nicméně její komerční rozšiřování má moc-moc užitečné vedlejší efekty.<br /><br />Jednak spousta ředitelů škol předvedla svoji "odbornou kvalifikaci", resp. její nevábnou souvislost s šustotem bankovek.<br /><br />A druhak se i o spoustě lidí z ministerstva i dalších orgánů správy školství podrobněji dozvíme co jsou za šibaly.<br /><br />To se může hodit.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18476222447140048452013-03-20T12:49:23.292+01:002013-03-20T12:49:23.292+01:00Díky za shrnutí!Díky za shrnutí!Jan Hučínhttps://www.blogger.com/profile/13474805665130657136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36571493548212289742013-03-20T12:31:46.889+01:002013-03-20T12:31:46.889+01:00Školství ani tak není v rukou šarlatánů, jako v ru...Školství ani tak není v rukou šarlatánů, jako v rukou nekompetentních úředníků na MŠMT a nekompetentních ředitelů bez selského rozumu.Anonymousnoreply@blogger.com