tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2291042254174358193..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Česká školní inspekce představila model kvalitní školyAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40212249669126153942015-06-12T00:48:28.959+02:002015-06-12T00:48:28.959+02:00Přijde kontrolor z berního úřadu do synagogy. Prov...Přijde kontrolor z berního úřadu do synagogy. Provádí kontrolu a potom se obrátí na rabína a říká: „Všiml jsem si, že kupujete hodně svíček.“ „Ano,“ odpověděl rabín. „Dobře a co děláte s voskem, který odkapává?“ ptá se kontrolor. „Dobrá otázka“, povídá rabín, „my je schraňujeme a když jich máme dost, pošleme je zpátky k výrobci svíček a on nám občas pošle krabici zdarma.“ „Óóó!“ odpověděl kontrolor, poněkud zaskočen tím, že na svou neobvyklou otázku dostal tak praktickou odpověď. <br /><br />Řekl si, že bude pokračovat svým nepříjemným, odporným a urážlivým způsobem… „Rabíne, a co tyhle všechny vaše nákupy macesů? Co děláte s těmi drobečky?“ „Ano,“ odpověděl rabín klidně, " no vlastně je schraňujeme a když jich je hodně, pošleme je v krabici zpátky výrobci a on nám občas pošle krabici macesových koulí." <br /><br />„Hm,“ zamručel kontrolor a přemýšlel jak rabína znervóznit. „Dobře, rabi, a co děláte se všemi těmi předkožkami z obřízek?“ „Ano, ani tady neplýtváme.“ odpověděl rabín. „Co děláme je to, že je schraňujeme a když jich máme dost tak je pošleme na berňák.“ „Na berňák?,“ zeptal se nedůvěřivě kontrolor. „Ale ano,“ odpověděl rabín, „na berňák… a oni nám asi tak jednou za rok pošlou takovýho ... jako jste vy!“Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38149841001088514602015-06-11T23:24:53.833+02:002015-06-11T23:24:53.833+02:00Modifikace pro gymnázia
Škola má jasně formulovano...<i><b>Modifikace pro gymnázia</b><br />Škola má jasně formulovanou, promyšlenou, srozumitelnou a reálnou koncepci a strategii svého rozvoje...<br /><b>Modifikace pro odborné vzdělávání</b><br />Škola má jasně formulovanou, srozumitelnou a reálnou koncepci a strategii svého rozvoje</i><br /><br />A-ha! Odborné vzdělávání bez promyšlenosti? Nebo jen tak poletují slůvka?<br /><br /><i>Ředitel kvalitní školy je vůdčí osobností pedagogického procesu.</i><br /><br />Tak s tímto aspektem nemám valné zkušenosti. Mohl by mi, prosím, někdo přisvětlit, co to obnáší, podle jakých kritérií se to měří a hodnotí?<br /><br /><i>Pedagogové... Žákům naslouchají a projevují vstřícnost, vřelost, zájem a respekt ke každému z nich. Pedagogové jednají s rodiči žáků, s kolegy a s dalšími členy komunity s respektem a úctou. Svým vlastním jednáním modelují a podporují prosociální chování.</i><br /><br />Z těch otázek mi snad praskne hlava. Především ta vřelost, ta mi nedá spát. Po všech těch anonymech a peticích jsem jakékoli projevy vřelosti z ryze sebezáchovných pohnutek jednou pro vždy zavrhl. Tak jestli by nestačila třeba uměřená teplost.<br />Kde se v tom nádherném světě prokazování respektu a úcty mezi pedagogy nachází ředitelství školy, mi poněkud uniká. A také jste se někdy setkali s tím, že poměrně slušně sociálně zabezpečená členka sboru má pár přesčasových hodin, možná i na úkor částečného úvazku svojí samoživící se kolegyně?<br /><br />A tak mne napadá, jestli se nám tu nenápadně neurodil<br /><b>Standard kvality živobytí školy</b>.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76939724744036937992015-06-11T22:25:23.495+02:002015-06-11T22:25:23.495+02:00Stav, kdy se úd stává řídícím orgánem je přece v ž...Stav, kdy se úd stává řídícím orgánem je přece v životě docela běžný.<br />A jeho účel vůči školám je v zásadě stejný.<br /><br />Jen se bojím, že budu patřit mezi oněch kultovních 85 % a nepochopím.<br />Ani kdyby ho slepil sám Mgr. Langweil.MMhttps://www.blogger.com/profile/06839746090827340030noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65704150562895715642015-06-11T21:53:23.276+02:002015-06-11T21:53:23.276+02:00Takový model by měl vznikat spíše ve vědecko-výzku...Takový model by měl vznikat spíše ve vědecko-výzkumné instituci, která by ho vytvářela ve spolupráci se zkušenými a moudrými učiteli z praxe. Jak je známo, úředníci toho mnoho nevymyslí.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80958578963179734152015-06-11T20:58:51.941+02:002015-06-11T20:58:51.941+02:00Ano, z ČŠI se stává pořádný orgán. Ano, z ČŠI se stává pořádný orgán. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72692724451256085522015-06-11T19:43:16.100+02:002015-06-11T19:43:16.100+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Zdeněk NUTZhttps://www.blogger.com/profile/10836403274740863811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86765511555141236242015-06-11T19:43:14.943+02:002015-06-11T19:43:14.943+02:00No já radši infantilní nebudu, spíš se divím těm k...No já radši infantilní nebudu, spíš se divím těm kompetencím. neměl by takový materiál, když už někdo cítí jeho potřebu, vznikat spíše na ministerstvu? Nebo se už z kontrolního orgánu stal orgán řídící? Neměli by si ty dvě organizace poněkud srovnat v hlavě? Copak nám to tady roste za hlavouny?<br />P.S. Prosím alespoň malou ukázku toho modelu. Třeba komín....Zdeněk NUTZhttps://www.blogger.com/profile/10836403274740863811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82841347394781907362015-06-11T17:05:46.771+02:002015-06-11T17:05:46.771+02:00mne to napadlo taky. Ale z papíru.mne to napadlo taky. Ale z papíru.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73394819154635623532015-06-11T16:13:38.668+02:002015-06-11T16:13:38.668+02:00No, chtel jsem byt infantilne vtipny a zeptat se, ...No, chtel jsem byt infantilne vtipny a zeptat se, jestli je to model ze sirek nebo z papiru...<br />Pak jsem si otevrel jeden z tech dokumentu, abych zjistil, v cem ta kvalitni skola je kvalitni. A ejhle: "Kvalitní školu tvoří kvalitní učitelé a další pedagogičtí pracovníci." To by mne nenapadlo. K tomu dodam jedine: "Situace je, jaka je..."<br />Jiri Janecekhttps://www.blogger.com/profile/04166372698220355589noreply@blogger.com