tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2278967605994575105..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Daniel Münich: 15procentní růst mezd ve školství by měl vydržet až osm let AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51517866283980770932019-01-06T21:12:35.285+01:002019-01-06T21:12:35.285+01:00Kdy byl 15% růst? Jak může vydržet, když nikdy neb...Kdy byl 15% růst? Jak může vydržet, když nikdy nebyl...Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83097428982914101192019-01-06T16:33:47.468+01:002019-01-06T16:33:47.468+01:00v tom je ten zakopaný pes,že učitelé se předhánějí...v tom je ten zakopaný pes,že učitelé se předhánějí v absurdních kreativitách na státních čkolách za státní peníze,jinde stát poskytuje nudný standard se závaznými osnovami pro cca 2/3 dětí ,včetně inkludovaných,mimochodem, vedle se pod inkluzí nerozumí ani tak zdrav hendykep jako u nás ale přistěhovaectví v německu vznikla inkluz s příchodem turků, a ta 1/3 swoukromách škol je rozmanité,jsou to čkoly pro slabé žáky,nadprůměrné žáky,zdrav postižené-tady u nich jsou státní dotace (nebo i pojišťoven),takže tam na soukromých školách s tím naším kreativním šaškováním taky nikdo moc nepochodílaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80684545583442031142019-01-06T16:27:56.635+01:002019-01-06T16:27:56.635+01:00poinná školní docházka postačí šest let,kdy se dít...<i>poinná školní docházka postačí šest let,kdy se dítě naučí číst,psát a počítat a pak záleží na rodičích jak se rozhodnou </i><br />Při vší úctě, tohle je úplná kravina.<br />Pokud se totiž rodiče "rozhodnou", že více vzdělání, nežli umět si spočítat sociální dávky a podepsat se na dlužní úpis jejich dětem netřeba, pak se Vám, laimesi, právě podařilo vyrobit dalších pár set tisíc "parazitů", které bohužel budou muset ti ostatní živit.<br />Nejste, doufám, tak naivní, abyste si myslel, že je živit nebudeme. <br /><br />Pokud jde o zavírání "poloprázdných" škol, já si třeba umím představit school-busy pro spádové území a "véélké" základky s tisíci žáky. Ale zkuste o tom přesvědčit starosty malých obcí.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72975161324523396472019-01-06T15:09:35.506+01:002019-01-06T15:09:35.506+01:00Ve školství a kolem školství působí mnoho zapřisáh...Ve školství a kolem školství působí mnoho zapřisáhlých rovnostářů, kteří vámi navrhovaný rozjezd soukromých škol nepřipustí. ////<br /><br />Jinak to nebyl špatný nápad, pane laimes. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53784784522124220762019-01-06T14:43:01.494+01:002019-01-06T14:43:01.494+01:00stát by se měl začít konečně chovat jako zodpovědn...stát by se měl začít konečně chovat jako zodpovědný hospodář a přestat plýtvat prostředky na školství a zároveň by měl podpořit soukromé podnikání ve školství,neboli přeloženo,definovat standard státní školy-státem poskytovanou službu,uzavřít neefektivní poloprázdné školy a těmito nepotřebnými budovy podpořit soukromé školství,rodiče by měli dostat volbu mezo státní školoun se státními standardy zadarmo a školami soukromými státem finančně nedotovanými,kde by měli široký výběr různých výukových programů,poinná školní docházka postačí šest let,kdy se dítě naučí číst,psát a počítat a pak záleží na rodičích jak se rozhodnou ,volbu bude mít i učitel, zda chce působit na škole státní se státním standardem odměňování dle odsloužených let s definitivou (případně i výsluhou) nebo bude volit školu soukromou,kde bude mzda (benefity,dovolená) smluvní a tímto veškeré tlachání a dohady o odměňování učitelů odpadajílaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84782833655915101392019-01-06T14:31:19.199+01:002019-01-06T14:31:19.199+01:00školy se ze vzdělávacích institucí proměnily v ús...školy se ze vzdělávacích institucí proměnily v úschovny,které se předhánění v úsluhám žálům (rodičl), aby se tito citili komfortně,<br />dnešní státmna rozdíl od toho předlistopadováho,nežeší státní ekonomiku (vlastní pouze 3 stární podniky) a řešit školství nemá zájem,ten nemají ani rodiče neboť jim spčasná stav zcela vyhovuje: všechny školy financuje stát,školy rodiče ničím nezatěžují,stejně tak nestresují děti nějakými systémovámi pořadavky,které by byly vynucovány,pokud se u některých dětí objevuje stres <br /> a gresivita či deprese,je to z důvodu jejich brendové nedostatečnosti,která je sortýruje na různé podskupiny socek a lůzrů což ještě umocňuje virtuální život na sítích ...laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59807762231352406322019-01-06T13:05:24.096+01:002019-01-06T13:05:24.096+01:00Amen,
chtělo by se říci.
Faktem ale je i to, že j...Amen,<br />chtělo by se říci.<br /><br />Faktem ale je i to, že jednou z veřejně placených "služeb" jsou i služby politiků, které si platíme právě za to, aby se za nás poštěkali v parlamentu a následně přijali rozhodnutí, včetně těch, která by asi většina zrovna neprosazovala. Výši daní například.<br />Čili kromě poptávky občanů, ať už přímé, nebo zprostředkované, by zde měla být také poptávka politické reprezentace po kvalitních učitelích a následně tedy i vzdělanosti populace.<br />Příklady zemí, jako je Singapur, Thajsko, Japonsko, nebo i ta Čína, ukazují, že to jde, pokud se "náhodou" u moci vyskytne někdo, kdo má rozum.<br />Anebo třeba to Finsko, ať nechodím na opačný konec zeměkoule.<br /><br /><b>Jediný problém je v tom, že politici u nás si většinově nevidí dál, nežli po vlastní pupek a budoucnost je zajímá jen v tom smyslu, jak dopadnou příští volby.<br />Nezbývá, nežli se pokusit vyvinout tlak alespoň z řad těch trochu inteligentnějších zástupců veřejnosti. </b>(A tím, proboha, nemyslím EDUIN a spol.)<br /><b>A pak také z řad domácích podnikatelů a managerů. </b>Domácích proto, protože vnějším majitelům a investorům je nějaká ČR u zadku a zajímá je pouze z hlediska návratnosti investic, které jsou dnes vesměs činěny pouze na roky a nikoliv desetiletí.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39830882163986183072019-01-06T11:09:13.771+01:002019-01-06T11:09:13.771+01:00Bohužel, v tržním hospodářství platy nejsou arbitr...Bohužel, v tržním hospodářství platy nejsou arbitrárním rozhodnutím, ale tržní cenou práce. Důvod toho, proč lékaři mají násobně větší platy, než učitelé, ačkoliv jsou také placeni z veřejných zdrojů, je podle mého mínění dán tím, že lékaře skutečně občas poptávají všichni a to velmi intenzivně, učitele v zásadě až tak moc lidí nepoptává. Odhadem tak půlce populace by stačilo děti pohlídat, pochválit a nemluvit jim i sobě, že jsou vzdělané. Kdyby školní docházka nebyla povinná a nikdo by se nepatlal s nějakými RVP, více než půlka populace by nabyla dojmu, že stačí číst, psát a sčítat a nic více by nikdy nepoptávali, protože přece, jak pravil tajný - mně stačí ta matematika, kterou potřebuji v životě. Všechno, co "nepotřebuji", je obskurní odbornost elitářských profesůrků. Čili jinými slovy, většina populace je ke vzdělávání doslova nucena - nejdná se, narozdíl od lékařské péče, o skutečně reálně poptávanou službu. Učitelé by byli velmi dobře zaplaceni pouze tehdy, pokud by jich bylo málo a platili by si je přímo těch pár procent populace, která skutečně rozumí významu vzdělávání a je ochotna do něj investovat. V situaci, kdy máme tři zadky škol, v nichž se učitelé snaží přesvědčit, uprosit a užadonit nebohé studenty, aby se alespoň trošku občas něco naučili, je šance na zvyšování platů minimální. Je to sice smutné, ale je to tak. Tu poptávku nahrazuje stát a ten moc dobře neplatí, protože u něj nefunguje ta klasická ekonomická poučka o marginální efektivitě práce.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49014974439622459372019-01-06T09:47:56.341+01:002019-01-06T09:47:56.341+01:00Aby učitelská profese začala lákat nadané, schopné...Aby učitelská profese začala lákat nadané, schopné a snaživé lidi, je potřeba držet vysoké tempo zvyšování platů ... -- Hloupé okecávání. Nějaké bájné "vysoké tempo zvyšování" NIKOHO nezajímá. Aby učitelství lákalo KOHOKOLI kromě dědků v důchodovém věku, kteří se nechtějí doma nudit (natožpak fiktivní nadané, schopné a snaživé), musí platy BÝT rozumně vysoké. ////<br /><br />Až učitelské platy budou rozumně vysoké, můžeme se bavit o dalším - třeba o nadání (haha!), schopnostech a snaživosti (hahaha!!). Do té doby budou slibovaná a nedodržovaná tempa zvyšování leda odrazovat ty učitele, kteří s tím dosud nesekli. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3915549328820572242019-01-06T07:12:35.176+01:002019-01-06T07:12:35.176+01:00ale nesmíme zapomínat, že platy rostly v poslední ...ale nesmíme zapomínat, že platy rostly v poslední době v průměru všem,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál. <br />a jak na to přišel ?laimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.com