tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2277281480566745503..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Nová tarifní tabulka pro pedagogy: o kolik se od listopadu 2015 zvednou platy učitelů?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger42125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60675993747623573972015-10-21T14:25:54.236+02:002015-10-21T14:25:54.236+02:00Anonymní neberu... Máte smůlu.Anonymní neberu... Máte smůlu.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61351434834159817482015-10-21T14:08:13.482+02:002015-10-21T14:08:13.482+02:00Jo a ještě jedna poznámka.
Stávající návrh kariérn...Jo a ještě jedna poznámka.<br />Stávající návrh kariérního řádu celou situaci "vylepšuje" jen v tom, že bere učiteli i tu poslední jistotu, že si polepší aspoň "časem".<br />Návrh "kariérního řádu", který předpokládá platový postup a "kariérní růst" jen pro cca pětinu učitelů, přičemž rozhodujícím předpokladem pro postup je opět pouze "alpinismus" je prostě paskvil a nic jiného.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35367865167588715672015-10-21T14:00:54.710+02:002015-10-21T14:00:54.710+02:00Vidím to podobně, ne- li stejně.Vidím to podobně, ne- li stejně.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/07564446906714208215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54488526830131896672015-10-21T13:56:19.816+02:002015-10-21T13:56:19.816+02:00To, že
mladý učitel přichází do školy, chtěl by r...To, že <br /><i>mladý učitel přichází do školy, chtěl by rodinu a vlastní bydlení, ale dostane o pět litrů míň než záslužný páprda</i><br />by podle mého nebyl zase tak závažný problém.<br />Mladí lékaři jsou na tom ještě hůře. Musí absolvovat "kolečko" a jsou všem za onuce.<br />Ani mladý advokát nemá na růžích ustláno, dokud je pouhým koncipientem.<br />Dokonce i v tom průmyslu už pominulo nadšení pro mladé z devadesátých let a snad kromě IT si všude jinde musí svůj chodníček každý prošlapat a nikde mu nestaví slavobrány jen proto, že má pod třicet a umí anglicky.<br /><br />Problém je, že ve všech jiných profesích může mladý elév po nějakém zapracování svým vlastním výkonem a svou snahou dosáhnout i lepších ohodnocení v relativně krátké době. I ten lékař má před sebou perspektivu, že až "to přetrpí" může rozjet vlastní praxi, nebo nastoupit na kliniku.<br /><br />Naproti tomu mladý učitel má před sebou leda tak perspektivu, že když vydrží pět let, dostane přidáno tři stovky. A tak až do důchodu, pokud náhodou s velkou slávou vláda neoznámí nějaké zvýšení tarifů, tradičně provázené závistivými komentáři lidí mimo školství. Úžasně motivující prostředí. <br /><br />Ředitelé a vedoucí pracovníci se tradičně věnují shánění prachů pro školu/sebe a zajištění provozu, počínaje zametání chodníků v zimě a revizemi komínů konče. Na faktické řízení pedagogického procesu a jednotlivých učitelů jako takových nemají čas. Zřizovatele zajímá zda ředitel zajistí přednes básniček na vítání občánků, jak hospodaří s penězi a co nejmenší počet stížností od občanů = voličů. Jak škola funguje a co a jak učí, je mu jedno. Ředitel logicky koná tak, aby si zasloužil roční odměny, tedy proces vzdělávání je poslední na seznamu.<br /><br />Inteligentní mladý učitel poměrně rychle pochopí, že je naprosto jedno, zda přípravou vyučovací hodiny stráví pět hodin, nebo dvacet minut a že i ta sebelepší snaha žáky něco naučit se nijak neodrazí na jeho výplatnici. Práce navíc jen pro pocit vlastního sebeuspokojení - to jako motivace také nevydrží věčně. A jak praví kolega Blaha, nejčastějším kritériem pro odměny je prospěšnost pro ředitele.A tak mladý učitel se buďto přizpůsobí, nebo znechuceně odejde.<br /><br />Takže podle mého názoru <b>pro mladé učitele není ani tak odpuzující samotná výše (níže) nástupního platu, ale spíše bezútěšnost další perspektivy a vědomí, že ani sebelepší vlastní kvalitní výkon na tom nic nezlepší.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2913592180740276532015-10-21T10:54:27.736+02:002015-10-21T10:54:27.736+02:00Tedy odborná konzultantka nebo tisková mluvčí, pop...Tedy odborná konzultantka nebo tisková mluvčí, popřípadě odbornice na vzdělávání...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-16877113643859660032015-10-21T09:49:39.348+02:002015-10-21T09:49:39.348+02:00Pane tajný, Vy nebudete manželka, ani milenka, Vy ...Pane tajný, Vy nebudete manželka, ani milenka, Vy budete ta třetí... (kamarádka to není)Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19171652248117019322015-10-21T09:33:59.836+02:002015-10-21T09:33:59.836+02:00Pan Tajný už zase myslím dost trapně a urážlivě na...Pan Tajný už zase myslím dost trapně a urážlivě nadhodnocuje dílčí aspekt věci nad obecněji platnou zásadu: <br /><br />Je věcí státu, aby dal mladým učitelům slušný nástupní plat a nenechal je pak vyhořet. To se děje tabulkovými postupy (opatření proti zvůli nedobrých ředitelů) a příležitostmi k dalším poctvivým výdělkům. O tom by měl být ten slavný Kariérní řád.<br /><br />J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1503215885782055062015-10-21T09:18:45.386+02:002015-10-21T09:18:45.386+02:00Mladý učitel přichází do školy, chtěl by rodinu a ...Mladý učitel přichází do školy, chtěl by rodinu a vlastní bydlení, ale dostane o pět litrů míň než záslužný páprda, který se o víkendech hrabe v zahrádce a jehož děti už mají děti. Tak si to mladej spočítá a zjistí, že mu bez hypotéky a energií zbydou tři litry na žvanec a bus, orosí se, zavře hada do klece, stáhne půlky a frčí do soukroma jako tryskomyš.<br />Proto máme ve školství něčí manželky, sebestřední narcisy, sebemrskačské obětavce, okoralé akademiky a kombinace. Vím o čem mluvím, já sám jsem tajný sebemrskačský narcistní suchar. A možná i něčí manželka.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83985152884549734172015-10-21T09:17:05.076+02:002015-10-21T09:17:05.076+02:00Pane kolego Adlere, už jste čet Mladý svět? J. Týř...Pane kolego Adlere, už jste čet <a href="http://www.ceskaskola.cz/2015/10/prectete-si-ucitelka-srdcem-i-skoly.html" rel="nofollow">Mladý svět</a>? J. Týřtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23830985110039252672015-10-21T08:39:07.995+02:002015-10-21T08:39:07.995+02:00Speciálně ve Vaší práci, kolegyně Karvaiová, se do...Speciálně ve Vaší práci, kolegyně Karvaiová, se domnívám, ačkoliv jsem v této oblasti jen laikem, že zkušenosti hrají při práci s mentálně postiženými a hendikepovanýmí přímo stěžejní roli. Teoretický základ je dozajista důležitý, ale teprve vlastní reálná praxe člověka naučí, jak s těmito dětmi zacházet.<br /><br />Dovolím si srovnání s poskytováním první pomoci. Je dobré vědět teoreticky a předem, jak zastavit krvácení. Ale je něco úplně jiného, činit tak v reálu a někde uprostřed lesa.<br /><br />Hluboká úcta těm, kteří tuto práci vykonávají a dvojnásob těm, kteří při ní vydrží mnoho let.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74966033650356113962015-10-21T08:14:47.620+02:002015-10-21T08:14:47.620+02:00asi i větší odměny (naštěstí nevím výši)
Mimotari...<i>asi i větší odměny (naštěstí nevím výši)</i><br /><br />Mimotarifní složky platu bývají distribuovány v mnoha případech ne za kvalitu a vícepráce, ale odrážejí míru prospěšnosti pro ředitelství školy. Třeba týmový duch se cení. To jest bezmezná loajalita a 'basy držení'.<br />Máte-li případně lehké sklony k sebetrýznění, vemte si celkový objem mzdových prostředků v nadtarifu, což by měl být běžně dostupný údaj ve výroční zprávě, a podělte jej počtem všech zaměstnanců. Vyjde-li Vám číslo vyšší než je Váš souhrný nadtarif za rok, pak jako prospěšná vnímána nejste. V takovém případě Vás, paní Karvaiová, vítám v klubu.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49650001131249877102015-10-21T07:06:22.386+02:002015-10-21T07:06:22.386+02:00......mají lidé být hodnoceni individuálně podle o.........mají lidé být hodnoceni individuálně podle odvedené práce.....<br />To by mě zajímalo, jak bych byla hodnocena já, která pracuji s MP. Žádné olympiády. Soutěže jen např. ve stavění sněhuláků či kreslení. I po několika týdnech a měsících snažení mám pocit, že kdybych si ve třídě četla detektivku, přišlo by to na stejno. Ano, dílčí a pomalé úspěchy jsou. Není to moc vidět. Vzhledem k práci mých základkových kolegů - velmi málo viditelných úspěchů. Přesto se "nadřeme" víc, než oni. Jak toto zhodnotit?<br />I u nás ve škole jsou na tom nejlépe leštiči klik a žalobníčci. A rekrutují se z obou stran věkového spektra. Ti mají výhody a asi i větší odměny (naštěstí nevím výši). Jestliže si uvědomíte rozdíl 32 let a 5000,-, je to spíš dehonestace těch zkušenějších (vychází to trapně,jako současné přidávání důchodů - kolem 160,- za rok, to už se jeden rozšoupne).<br />Také tak trochu chápu to sezení na židli až do smrti - většinou jsou na školách ženy. Jestliže ta žena zůstane ve stáří sama, zkuste si mladej žít za 10000 měsíčně.Viděla jsem to na své tchýni, která na dárky pro děti k vánocům šetřila po stovce měsíčně (dárek do 500,-). To je krutá realita dnešních dní, kterou si mladí moc neuvědomují.Jana Karvaiováhttps://www.blogger.com/profile/00642869931422902011noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71136623984568309102015-10-20T22:45:22.049+02:002015-10-20T22:45:22.049+02:00Vy automaticky předpokládáte, že všichni staří uči...<i>Vy automaticky předpokládáte, že všichni staří učitelé mají své zásluhy</i><br />No pokud opravdu v minulosti pracovali a nikoliv jen předstírali práci, pak ano. Pamatuji učitele, kteří během výkladu přikládali do kamen v učebně a o velké přestávce si museli přinést uhlí. Učili v podmínkách, o kterých nám se ani nezdá, atd.<br />A pak, počínaje indiánskými kmeny, vždy byli starci v úctě a vážnosti. Pokud ovšem nezesenilněli, či nezačali být nebezpeční. Ale i tak s nimi bylo zacházeno s ohledem na jejich věk a předchozí zásluhy. <br />Dnešní doba se honí za výkonem a ten již lidé starší nemohou logicky podávat v té výši a kvalitě, jako lidé mladí. Kapitál přistupuje k člověku jako k "lidskému zdroji" s přístupem "po použití znehodnoťte". Jenže tenhle "tržně zparchantělý stav" trvá v reálu sotva nějakých 100 let a to je, uznejte, trochu příliš krátká doba.<br /><br /><i> jsou vynikajícími odborníky atd.</i><br />Nic takového jsem ale nenapsal, že?<br />Přesto jen poznámku. Myslíte, čistě z pohledu pravděpodobnosti, že je častější výskyt odborníků mezi staršími, nebo mezi mladšími učiteli? ;-)<br />A zkuste odpovědět realisticky a nikoliv zaujatě.<br /><br /><i>Takovou zkušenost já bohužel nemám.</i><br />Přesto svou vlastní zkušenost nepochopitelně zobecňujete.<br />Jste ochoten připustit fakt, že většina zde diskutujících má jinou zkušenost, než Vy?<br /><br /><i>A čekají na smrt, protože do té doby budou sedět ve škole.</i><br />Víte, tohle je přesně ta věta, kterou by slušný člověk, mající v úctě starší, nikdy nenapsal. Dokonce i kdyby byla pravdivá. Formuloval by svou myšlenku jinak.<br /><br /><i>mají lidé být hodnoceni individuálně podle odvedené práce</i><br />A jak, prosím, podle jakých kritérií byste hodnotil "množství odvedené práce"?<br /><br /><i>na základě toho, že nežiji celý život jen ve škole </i><br />Právě proto, že jsem část praxe strávil mimo školství, dovolím si bez problémů tvrdit, že nemáte pravdu. Například anální alpinismus se v komerční sféře pěstuje měrou naprosto srovnatelnou.<br /><br /><i>Proto nechápu věkový automat.</i><br />To ani nemusíte. Já s Vámi dokonce částečně souhlasím. Věkový automat není dobrý model odměňování. Problém je, že prozatím nikdo nepředložil lepší.<br />Ono vůbec měřit kvalitu učitelské práce není tak jednoduché, jak to zní v proklamacích.<br /><br /><i>Nerozumím tomu, proč má začínající učitel o pětinu nižší plat než starší kolegové. </i><br />Inu možná, kdybyste byl trochu zkušenější, nebo měl alespoň základní míru sebereflexe, chápal byste. Kolega Pytlík už to naznačil a já to zkusím polopatě. Když učíte první rok nový předmět, jste rád, že ho vůbec odučíte. Druhým rokem začínáte tušit a napravovat omyly, kterých jste se napoprvé dopustil. Teprve třetím rokem začíná být výuka konečně "k něčemu". <br />Teprve zhruba po pěti letech může soudný učitel objektivně uznat, že se naučil daný předmět učit. Samozřejmě, že reinkarnace Jana Amose, nebo sebestřední narcisové to "umí" už po jednom roce.<br />Výše uvedené samozřejmě nevylučuje, že někteří učitelé ani za deset let nebudou schopni podat takový výkon, jako jiní už za dva, tři roky. Ale to se vracíme k otázce, jak "to" měřit.<br /><br /><b><i>Víte kolikrát přišel někdo z vedení do mé hodiny v průběhu prvního roku? Ani jednou, nikdy jsem neslyšel, co mám zlepšit, co dělat, abych byl lepší učitel, </i></b><br />Tohle je, myslím, klíčové. Za "totalitního minula" bylo zvykem mít uvádějícího učitele. Dnes bychom řekli "mentora", který by měl učitelskému elévovi pomoci s jeho začátky. Vysvětlit mu, jak se vyplňuje třídní kniha, účastnit se jeho výuky, poradit mu, co a proč dělá špatně, atd. Jenže takový mentor by musel také mít odpovídajícně snížený vlastní úvazek a být za práci navíc patřičně odměněn.<br /><br />A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, což přesně vystihnul kolega s nickem 6. B:<br /><b>Když si uvědomíte, že rozdíl mezi platem začínajícího kantora a po 30 letech má o nějakých 5000 víc, nestojí to za víc než odplivnutí.</b>poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74555452122930687822015-10-20T22:35:24.910+02:002015-10-20T22:35:24.910+02:00proč si kolega Adler po právu myslí, že starší kol...<i>proč si kolega Adler po právu myslí, že starší kolegové nestíhají</i><br /><br />Tak do toho jdu! Maratony:<br />1998, 42 let, neoficiální TA-PI, 03:46, po čtyřech měsících hodinového běhání denně<br />1999, 43 let, Stromovka, 03:18<br />2000, 44 let, Stromovka, 03:16<br />Ty poslední dva možná o rok později, už si to moc nepamatuju.<br />Pár let už neběhám, ale v půlmaratonu bych se ještě do dvou hodin vešel. Pokud bych přežil. Poslední oficiální rekord v klidové tepové frekvenci 39 tepů/min.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10583620521622072762015-10-20T22:22:13.908+02:002015-10-20T22:22:13.908+02:00Kolegové, už jsem na to přišel:
http://www.behej.c...Kolegové, už jsem na to přišel:<br />http://www.behej.com/bezecke-tabulky/zavodnici/43588-marek-adler<br /><br />Zcela chápu, proč si kolega Adler po právu myslí, že starší kolegové nestíhají...<br /><br />Nestačil bych vám ani já. Pro bolest kolena nebo kolaps oběhového systému bych skončil po sto metrech. Máte recht, nestačíme.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62299216358176417442015-10-20T22:15:43.048+02:002015-10-20T22:15:43.048+02:00Pane Adlere, myslím, že svým posledním komentářem ...Pane Adlere, myslím, že svým posledním komentářem jste bezděky osvětlil, proč má věkový automat ve školství smysl.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61903626140938833112015-10-20T22:13:55.268+02:002015-10-20T22:13:55.268+02:00Pane Adlere, učím zatím 21 let. Myslíte, že již př...Pane Adlere, učím zatím 21 let. Myslíte, že již přestávám mladším stačit?<br /><br />Jak to vidíte?Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20178715874759742412015-10-20T21:25:21.681+02:002015-10-20T21:25:21.681+02:00Nehledejme spravedlnost na tomto světě, a u Boha u...Nehledejme spravedlnost na tomto světě, a u Boha už vůbec ne, říkal, pane Adlere, jeden ryzí duchovní. A ve školství tuplem, dodávám v pokoře pokořen.<br />Má větší nárok na odměnu učitel, který má aktuálně štěstí, že se mu ve skupině sešli vítězové olympiád, nebo ten který dává i nenadějným žákům kvalitní základy, což se může projevit až po letech? Ten, který srší projekty, nebo ten který veškerou energii věnuje výuce?<br />Rozhoduje ředitel. Tu tak, tam jinak. Povolán, kdoví proč, na základě kdoví čeho. Třeba koncepce rozvoje školy, kterou nikdy nikdo neviděl, a nikdy nikdo její naplnění neověřil.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18234000402260071622015-10-20T21:24:35.242+02:002015-10-20T21:24:35.242+02:00Pane Soukale, nemáte pravdu. Staří učitelé mladým ...Pane Soukale, nemáte pravdu. Staří učitelé mladým v mnoha ohledech nestačí. V tom je to stejné jako u hokejistů. I když je jasné, že věkový strop hokejisty přijde dříve než u kantora.Marek Adlerhttps://www.blogger.com/profile/12685571596757284167noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-34608531773163256112015-10-20T21:17:48.517+02:002015-10-20T21:17:48.517+02:00Pane Adlere,
hokejista v padesáti osmnáctiletému ...Pane Adlere,<br /><br />hokejista v padesáti osmnáctiletému nestačí, u učitelů to ale neplatí. (Navíc - mám jen obecný přehled, ale starší hokejisté berou v průměru víc.)<br />Zobecňujete a generalizujete své osobní zkušenosti. To se mladším lidem stává. Já bych mohl uvést, že mezi mými vrstevníky z různých typů škol se poměrně často objevují obavy z přílišného pragmatismu i dalších deficitů mladších kolegů. Nikdo z nich ovšem nevolá po tom, aby platový rozdíl zvýraznil.<br />Nemám vůbec nic proti spravedlivému hodnocení pracovního výkonu. U učitelů se však tento výkon neposuzuje snadno. I to je poznání, k němuž jsem došel až s přibývajícími roky.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66806091056780213712015-10-20T21:16:51.935+02:002015-10-20T21:16:51.935+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2366022926487830672015-10-20T20:49:19.331+02:002015-10-20T20:49:19.331+02:00Vážení, já bych to tak neprožíval. Když si uvědomí...Vážení, já bych to tak neprožíval. Když si uvědomíte, že rozdíl mezi platem začínajícího kantora a po 30 letech má o nějakých 5000 víc, nestojí to za víc než odplivnutí.6. Bhttps://www.blogger.com/profile/10482077512923234216noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6645497528043843892015-10-20T20:44:56.126+02:002015-10-20T20:44:56.126+02:00Pane Soukale, ještě jednou. Možná na základě toho,...Pane Soukale, ještě jednou. Možná na základě toho, že nežiji celý život jen ve škole a nějakou poměrně dlouhou dobu jsem se pohyboval v soukromém sektoru, se přikláním k tomu, že mají lidé být hodnoceni individuálně podle odvedené práce. Proto nechápu věkový automat. Jaromír Jágr také nemá nejvyšší plat v NHL, má takový, který si podle zaměstnavatele zaslouží. Někteří osmnáctiletí kluci mají vyšší. <br /><br />Nerozumím tomu, proč má začínající učitel o pětinu nižší plat než starší kolegové. Bez jakéhokoli vysvětlení. Víte kolikrát přišel někdo z vedení do mé hodiny v průběhu prvního roku? Ani jednou, nikdy jsem neslyšel, co mám zlepšit, co dělat, abych byl lepší učitel, o což by mělo jít především. Tabulkový plat a nazdar. <br /><br />To, co vy označujete za výčet negativ, je pro mne každodenní realita. K nepochopitelným platovým tabulkám přibývá nedotknutelnost "zkušených" a řiťolezectví.Marek Adlerhttps://www.blogger.com/profile/12685571596757284167noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44960768745937538702015-10-20T19:12:59.413+02:002015-10-20T19:12:59.413+02:00Pane Adlere,
už se mírou plácavosti začínáte podo...Pane Adlere,<br /><br />už se mírou plácavosti začínáte podobat Tajnému poserovi. Nikde zde nebylo prezentováno "automatické předpokládání vynikající odbornosti". pouze se vám tu snažíme vysvětlit, že určitý věk s sebou nese určitou zkušenost, což vy zatím přirozeně nedokážete posoudit. <br />Také nevím, co jste sledoval výčtem negativ, když víte, že platí - ale nemusí platit - bez rozdílu věku. Mladý vlezdoprdelka má být upřednostńován před starším? A neexistují náhodou i jiné typy učitelů?Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24958892789115713692015-10-20T18:52:36.612+02:002015-10-20T18:52:36.612+02:00Docela se divím, že se příslušné instituce státní ...Docela se divím, že se příslušné instituce státní správy a samosprávy ve školství příliš nezabývají otázkou, co je pro státní kasu výhodnější. Jestli důchodce, dnes nově v šestém platovém stupni, a nebo případně začínající učitel toho času registrovaný na pracovním úřadě. Úvahy o tom, co je lepší pro pozvednutí, či snad lépe bránění propadu české vzdělanosti, ponechám stranou. Prozatím.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com