tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2244289385192849389..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Pojetí přijímacích zkoušek na střední školy negativně ovlivňuje vzdělávání na základních školách, je nutné je revidovatAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4050976206014699092018-04-25T15:35:58.895+02:002018-04-25T15:35:58.895+02:00Ten rozdíl je úplně jiný. Možná pochopíte, když si...Ten rozdíl je úplně jiný. Možná pochopíte, když si zopakujete toto: <br />https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZwJosef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/18136412555012499239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40922841066013567242018-04-25T12:07:46.543+02:002018-04-25T12:07:46.543+02:00Je to dvojí. Záleží na tom z kterého úhlu se na vě...Je to dvojí. Záleží na tom z kterého úhlu se na věc dívají. Zda z úhlu sociálně inženýrského nebo z úhlu pedagogického. A já se omlouvám ale nám na fakultě nikdo neříkal, že máme být sociálními inženýry. Naopak nám říkavali často, že máme být pedagogy. Proto se tomu říkalo pedagogická fakulta, tuším. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32492048173825814012018-04-25T11:33:43.932+02:002018-04-25T11:33:43.932+02:00Když dva dělají totéž, není to totéž.Když dva dělají totéž, není to totéž.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/18136412555012499239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-90858305587054982822018-04-25T10:41:37.951+02:002018-04-25T10:41:37.951+02:00A centralisté žvaní a žvaní. Učili a dostudovali, ...A centralisté žvaní a žvaní. Učili a dostudovali, ale je jim to málo platné. Mimo svůj obor jsou jak krtci na sluníčku, ale osobují si právo určovat všem co a jak mají dělat. Toho, co se děje ve společnosti, mají plnou hubu. Zbavíme se těchhle mesiášů už konečně? <br /><br />Toto je parafráze komentáře z klávesnice naší čelně-erudované kapacity a téměř vrchního centralisty. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29553907479154230382018-04-24T17:15:46.256+02:002018-04-24T17:15:46.256+02:00Nikdo nijak neprokázal, že pojetí přijímacích zkou...Nikdo nijak neprokázal, že pojetí přijímacích zkoušek na střední školy negativně ovlivňuje vzdělávání na základních školách. Možná existuje skupinka učitelů, která tvrdí, že tomu tak je, ale pak existuje druhá, která tvrdí, že tomu je právě naopak, že děti se konečně začaly učit a SŠ učitelé často potvrzují, že po zavedení přijímacích zkoušek je studijní potenciál přijatých studentů znatelně vyšší. Rozhodně nikdo nepředstavil žádný důkaz, že přijímací zkoušky je nutné revidovat. Snaha by byla, ale argumenty chybí. Šíří se pouze osobní, a nutno dodat, že i menšinové, názory několika lidí, většinou z oblasti působnosti komentátorů, umělců, novinářů a aktivistů. Jejich názor by měl být brán v potaz, ale pouze v míře, která odpovídá jejich zastoupení v populaci.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30188097872883668752018-04-24T08:52:34.661+02:002018-04-24T08:52:34.661+02:00Carcy, to nejsou další úlohy. Socializace a v její...Carcy, to nejsou další úlohy. Socializace a v jejím rámci výchova a hodnoty, to přece také zadání školy. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37418216980174313352018-04-24T07:35:52.976+02:002018-04-24T07:35:52.976+02:00....pokud ho učitel, babička, skautský vedoucí nem.......pokud ho učitel, babička, skautský vedoucí nemotivuje...<br /><br />Ale Tajnej, to, co blábolíte, nikde ve zřizovacích listinách jediné české školy není - napravovat sociální nerovnosti, zachraňovat neodvedenou práci lemplovských rodičů, nemotivovaného učitele nebo unavené babičky či jinak orientovaného skautského vedoucího. To opravdu ne - škola je vzdělávací instituce a její maximální možný výkon (teoreticky) je 100%. Toho z principu nikdy nedosáhne, tak ať edufloutci nevymýšlí další úlohy pro přehřáté školství.Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82189002844278379152018-04-24T07:30:07.850+02:002018-04-24T07:30:07.850+02:00Po zavedení přijímacích zkoušek, umí žási prvních ...Po zavedení přijímacích zkoušek, umí žási prvních ročníků střední školy víc než v předchozích letech. Je to poznat i na učních. To je přímá zkušenost. Tak o čem tu ti experti mluví?mirek vaněkhttps://www.blogger.com/profile/14406382210048912118noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79698162528011016922018-04-23T15:39:09.986+02:002018-04-23T15:39:09.986+02:00Simono Carcy.
re: riziko nárůstu nerovnosti v pří...Simono Carcy.<br /><br />re: riziko nárůstu nerovnosti v přístupu ke vzdělávání<br /><br />Předpokládejme, že dítě disponuje průměrným intelektem, ale podprůměrnou motivací<br />a pochází z nepodnětného prostředí<br />Pokud ho učitel, babička, skautský vedoucí nemotivuje, bude výukově i výchovně zanedbané <br />Před přijímačkami mu nikdo nezaplatí extra přípravy<br />Přijímacími testy a průměrem bude odkloněno<br />Celý běh se bude opakovat v dospělosti v jeho rodině<br /><br />Řešením je rozeznat tyto děti a nabídnout jim <b>možnost</b> pokusit se zvládnout sš vzdělání s maturitou, třeba později i vš, navzdory skóre a průměru. <br />Toto didaktický test nedovede. Toto dovede třeba závěrečné slovní hodnocení z IX. třídy,strukturovaný pohovor, IQ test, nebo nějaký test obecních studijních předpokladů. <br /><br />Víme, že v čr je schopnost učitelů kompenzovat špatné rodinné zázemí žáků horší než průměr v eu. Víme, že selekcí dětí testy a VG/G se kvalita vzdělávání ani společnosti nezlepší. Tak proč pro změnu neudělat něco konstruktivního?Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7635481854795090512018-04-23T14:09:00.450+02:002018-04-23T14:09:00.450+02:00Tak prvně:
...Zároveň upozorňujeme na fakt, že zav...Tak prvně:<br />...Zároveň upozorňujeme na fakt, že zavedení testů velmi pravděpodobně zvýšilo riziko nárůstu nerovnosti v přístupu ke vzdělávání. <br />K tomuto výroku chybí jakékoli zdůvodnění, spíš je u EDUautorů přání otcem myšlenky.<br />Za druhé:<br />...v souladu s požadavky Auditu vzdělávacího systému v ČR revidovalo přijímací zkoušky, nastavení náročnosti testů a proces, jakým je tato náročnost určována...<br />Tedy je třeba chápat, co je to ten Audit. To je kompilát neziskové organizace, který je díky odborně znějícímu názvu vydáván za skutečný audit. Nevidím jediný důvod, proč by se ministerstvo mělo takovým materiálem zabývat. <br />Za třetí:<br />zatímco výrok z první připomínky vypadá, že je to prostý fakt, který jen hlupák nechápe, ukazuje se že teprve: ...navrhujeme neprodleně provést analýzu vlivu přijímacích zkoušek na skupinu dětí pocházejících z méně podnětného prostředí...<br />Tedy my to dnes ani nevíme, ale každopádně svou představu vytrubujeme (jako ostatně vše v režii OSF/EDUinu. Simona CARCYhttps://www.blogger.com/profile/07882573485613652448noreply@blogger.com