tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2121781158011312898..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: MŠMT: Změny ve financování nepovedou k zániku vesnických školAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-75181248316037260112012-01-18T19:26:20.142+01:002012-01-18T19:26:20.142+01:00To jsou "hezké" řečičky. Která obec bude...To jsou "hezké" řečičky. Která obec bude mít na udržení školy, když stát bude posílat méně peněz? Nevím jak vy, ale já jsem zvonila klíči právě proto, abych ve třídě neměla 30 žáků a mohla se jim věnovat individuálně. Zažila jsem obojí a nedá se to srovnat. Hlavně mi při počtu 15 žáků "neunikají" dys žáci a žáci s ADHD. I na slabší žáky je víc času a mají lepší výsledky. Chtějí redukovat ZŠ. Mě spíše jímá hrůza, že na elektrikáře se dostávají děti ze zvláštních škol a na střední školy děti se čtyřkami přes celé vysvědčení. Děsí mě, že by z nich mohli být třeba lékaři. Zato opravit záchod trvá měsíc, protože instalatér je tu na celé okolí jen jeden...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58360053544142673432011-12-18T13:50:49.829+01:002011-12-18T13:50:49.829+01:00Spíše si položme otázku zda tento stát má skutečně...Spíše si položme otázku zda tento stát má skutečně finanční prostředky na to, aby udržel tu hordu malotřídek, které u nás jsou. Z celkového počtu asi 3900 základek je u nás 1200 s počtem do 50 žáků (kdo nevěří, ať se podívá na excelovskou tabulku s počtem žáků škol pro potřeby EU peníze školám a seřadí si školy podle počtu žáků)!!! A přitom se uvažuje o zrušení druhého stupně na úplných základkách, které mají přes 200 žáků a pohybují se s tímto počtem kolem místa 2 200 tedy v horní polovině? Nezdá se vám to být pitomostí??Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73840247274925281862011-12-18T09:43:40.046+01:002011-12-18T09:43:40.046+01:00Jsem fyzikar a mam i tridy s 30 nebo mirne pod zak...Jsem fyzikar a mam i tridy s 30 nebo mirne pod zaky. <br />Ovsem nenamlouvam si, ze se vsichni vsechno nauci. Spis vidim, ze velka cast nema zajem a nemala cast ani "hlavu" na to "neco se naucit". <br />Zaroven si prioustim, ze budou zednik proste Ohmuv zakon zapomenout muze.<br />Z meho hlediska je anglictina pro prakticky zivot dulezitejsi nez fyzika. Takze ano, urcite i anglictinar muze mit 30 zaku, ale moc se nenauci, i kdyz problem bude asi nekde jinde, castecne v zacich, mozna i neco malo v ucitelich, protoze na rozdil od fyziky, anglicky mluvit se muze naucit i pitomec, pokud ma dobrou motivaci a prostredi a pritom na deckach neni moc videt, ze maji anglictinu od 3. tridy.<br />Bohuzel zaci berou anglictinu jako dalsi zlo v rade skolnich predmetu, takze k tomu tak i pristupuji.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55105248284775990122011-12-17T20:18:13.836+01:002011-12-17T20:18:13.836+01:00To si myslí jenom jazykáři, že více žáků by nedoká...To si myslí jenom jazykáři, že více žáků by nedokázali učit. Ať zkusí učit třeba ve fyzice, kde se dělají pokusy a kde je potřeba, aby tomu žáci skutečně porozumněli, třicet dětí a teprve uvidí zač je toho loket. Proti tomu je třicet žáků v angličtině procházka růžovou zahradou.<br /><br />Ale problém současných menších základek ani tak není v dělení na jazyky jako v dělení na povinně volitelné předměty. Uvedu příklad:<br />Sportovní výchova 15 žáků<br />Technické práce 11 žáků, Dramatická výchova 14 žáků<br />Ekologický seminář 12 žáků. To je teprve požírač peněz. Na této škole jsou tedy fakt grandi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-82964457637203124482011-12-16T20:40:17.016+01:002011-12-16T20:40:17.016+01:0016. prosince 2011 19:07
Počet žáků 24 ve třídě bu...16. prosince 2011 19:07<br /><br />Počet žáků 24 ve třídě bude tvořit maximální množství normativu na třídu. V rámci celé školy pak závisí na počtu tříd s ideálním počtem žáků. Pokud mají třídy méně žáků, pak se normativ na třídy krátí. Za žáky nad 24 ve třídě však normativ na třídu zvýšen nebude. Děláte to grátis. Dělení třídy na jazyky bude záviset na množství financí, které škola dostane. Zda zůstal z důvodů šetření na jazyky počet 25 zachován? To myslím neví ani Dobeš. Paradoxem je, že v hodinách TV se běžně učí 10-16-20 žáků.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41391904990376996912011-12-16T19:07:55.264+01:002011-12-16T19:07:55.264+01:00Moc by mě zajímala jedna věc: změní se (finanční) ...Moc by mě zajímala jedna věc: změní se (finanční) přístup k dělení tříd podle počtu žáků na výuku jazyků? Dnes je možné dělit třídu až od 25 žáků, je ale jasné, že jazyk se nedá učit, pokud máte ve skupině 20 - 24 dětí. Za optimální považuji počet 10 - 12 žáků ve skupině.Anonymousnoreply@blogger.com