tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post209524571346973240..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ministr Dobeš plně podporuje hejtmany při zeštíhlení sítě středních školAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger40125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24129250788859866632011-01-14T21:18:56.321+01:002011-01-14T21:18:56.321+01:00Petr S.
14. ledna 2011 18:46
Matematika pro SŠ n...Petr S.<br /><br />14. ledna 2011 18:46<br /><br />Matematika pro SŠ na přírodovědecké fakultě 1984 + obor historie a archivnictví na filozofické fakultě 1994. Trefil jste se tak napůl. Učím na ZŠ i SŠ a podnikám jako živnostník. Tedy o hrůzách páchaných na žácích něco vím.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-223730762910252182011-01-14T18:46:26.386+01:002011-01-14T18:46:26.386+01:00To Ignorant:
Studovat jsem na gymnáziu na přelomu ...To Ignorant:<br />Studovat jsem na gymnáziu na přelomu 60. a 70. let, hned jak začlo. Bylo to náročné.<br /><br />Asi se nemýlím, když si tipnu, že Vy jste studoval až po "revoluci". Což je je ovšem čajíček, a narovinu - pro každého.<br /><br />TEHDY to bylo studium a maturitní studium bylo výlučné. A stálo to za to, na tu školu chodit.<br /><br />Dnes ztratilo výlučnost i to tzv. vysokoškolské vzdělání.<br /><br />Petr S.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-72097184983381601452011-01-13T08:34:30.086+01:002011-01-13T08:34:30.086+01:00Petr S.
12. ledna 2011 10:52
Člověče, Vy mě děsí...Petr S.<br /><br />12. ledna 2011 10:52<br /><br />Člověče, Vy mě děsíte. Omlouvá Vás jedině zaměření vaší školy. <br />Já měl ny gymnáziu vyučující pohodové, klidné, vyrovnané. Oborem matematika jsem na VŠ prošel naprosto v pohodě. Nenáviděli jsme cholerické hlupáky, kteří beztak většinu studentů nic nenaučili, nic nevysvětlili, byli nadřazení mago .. a vyvolávali nepřiměřený strach a z toho plynoucí stres, který nás potom úplně zablokoval .<br />Setkávám se i nyní s takovými a myslím si, že nemají ve školství co dělat. Např. po napsání matematické písemky v maturitní třídě na průmyslovce ( dříve elitní ) má celá třída pětku. Místo znovuvysvětlení a procvičení dotyčná cholerička začne vykřikovat něco o hlupácích, debilech,....Taky obrázek českého školství a mám obavy, že i dosti častý. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59600832290735303522011-01-12T17:31:23.334+01:002011-01-12T17:31:23.334+01:00to Petr S.: Ano, jedno procento amerických univerz...to Petr S.: Ano, jedno procento amerických univerzit je skutečně špičkové a v nich je možná polovina, ale spíš ještě méně těch, kteří prošli americkým základním a středním školstvím. Navíc nebude dlouho trvat a centrum vědy se přesune z USA do Číny a Indie. Ono už se to v některých oborech pozvolna děje, tak doufejme, že to dorazí i k vám.<br />Filosofii si člověk vzdělaný v přírodních vědách odvodí? Jste si jist? No tak pokud čte filosofické spisy, tak některou možná pochopí, ale co takový Wittgenstein, Frege, Gödel, Russel, Popper, Spinoza, Leibnitz? Zkoušel jste to někdy číst? Jestli vám něco pro pochopení některých složitějších filosofií pomůže, pak to není přírodovědné vzdělání, ale znalost matematiky. A to jak známo, věda není, natož pak přírodní.<br />A ten váš přístup s tím, že co je nejlepší se dozvíte tak, že si to vygůglujete, to nesvědčí o moc kritickém myšlení kolego.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38955289826319646402011-01-12T14:14:51.116+01:002011-01-12T14:14:51.116+01:00Anna S.
A děkuji za příznivou diagnózu..
Není zač...Anna S.<br /><i>A děkuji za příznivou diagnózu..</i><br /><br />Není zač, protože potěšení bylo i na mé straně.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48595976127454423042011-01-12T14:11:59.120+01:002011-01-12T14:11:59.120+01:00Petr S.
Inu znáte to. - Chemii (matematiku, biolog...Petr S.<br />Inu znáte to. - Chemii (matematiku, biologii) na jedničku umí pámbu, na dvojku já, na trojku paní ředitelka (možná), ...<br /> :-) <br />"Básníci" jsou skvělí právě v podobných zkratkách, vykreslujících společnost ve své době.<br /><br />Vámi popsaná výuka matematiky mi začíná (konečně) skládat mozaiku alespoň části Vašeho vidění světa. ;-)<br /><br />Jen si ale zkuste objektivně zavzpomínat, kolik dalších vyučujících, jako Vámi vzpomínaný profesor, jste ještě na témže gymnáziu měli.<br />A kolik podobných předmětů by jste jako studenti dokázali vydržet.<br /><br />Vzhledem k zaměření Vaší školy snad byl podobný přístup k výuce matematiky oprávněný. <br />Ale je dobré si také uvědomit, že upřednostňování jednoho předmětu (zaměření), byť by bylo způsobeno jen silou osobnosti vyučujícího, musí jít zákonitě na úkor předmětů ostatních.<br />(Třeba právě těch, které jste už zapomněl a jejichž výuku považujete za nedůležitou.)<br /><br />Zkusím to vysvětlit na příkladu: <br />Jeden školní rok jsem učil tři hodiny týdně v jedné třídě, která měla vždy v pondělí přede mnou hodinu matematiky s podobným vyučujícím, jakého jste popsal. <br />Žáci byli po jeho hodině natolik "vyždímaní", že až po cca 15-20 minutách byli schopní vstřebávat učivo z mé hodiny. <br />Výuka v téže třídě v pátek poslední hodinu, kdy by měli být žáci utahaní po celém týdnu, byla mnohem efektivnější než v "čerstvé" pondělí.<br /><br /><br />Mnohým z nás se poštěstilo "padnout" na výrazné učitele právě těch předmětů, ke kterým jsme inklinovali. Bylo to mnohdy pro nás štěstí a často i setkání určující směr naší kariéry.<br /><br />Ale to nemusí nutně znamenat, že naši jinak zaměření spolužáci nevnímali tutéž situaci naprosto odlišně.<br /><br />Svět je mnohem mnohotvárnější a plastičtější, nežli se zdá na první pohled.<br /><br />Neměli bychom na to zapomínat, když vyjadřujeme své zasvěcené soudy o nutnosti či zbytečnosti předmětů, oborů nebo i škol.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60210189917938649092011-01-12T11:14:10.918+01:002011-01-12T11:14:10.918+01:00Poste.restante
Ano, časy se mění a my s nimi..
A...Poste.restante<br /><br />Ano, časy se mění a my s nimi..<br /><br />A děkuji za příznivou diagnózu, ulevilo se mi :)Anna S.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-54884653123916171882011-01-12T10:52:31.227+01:002011-01-12T10:52:31.227+01:00Jó, to na našem gymplu byl život tvrdý a čtyřka z ...Jó, to na našem gymplu byl život tvrdý a čtyřka z matiky na vysvědčení byla pro mnohé spolužáky džekpot! Vždy na konci 2. pololetí třetina až polovina spolužáků absolvovala veřejnou (před třídou), nyní již zrušenou tzv. postupovou zkoušku. Vždy byli někteří, kteří ji neudělali, ti potom dělali na konci srpna reparát. Také ten vždy všichni neudělali.<br /><br />Kdo míval na vysvědčení trojku z matiky byl Bůh a hrdě o sobě říkal, že mu matika jde! Zkrátka, na profesora Vlastimila Kolíska nezapomenu (v dobrém), i kdybych žil tři sta let. Nenáročné kantory jsem zapomněl již dávno.<br /><br />Bylo to přírodovědné matfyz gymnázium, 6 hodin matiky a 4 hodiny fyziky týdně. Derivace a dvojné integrály museli bezpečně ovládat i ti čtverkaři, jinak by prostě nebyli.<br />Na první dvě zkoušky z matiky na VŠ jsem se vůbec nemusel učit, až trochu na ty další.<br /><br />Petr S.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-45258359108683279802011-01-12T00:42:44.101+01:002011-01-12T00:42:44.101+01:00Anna S.
když my jsme tenkrát řekli, že nám nějakej...Anna S.<br /><i>když my jsme tenkrát řekli, že nám nějakej předmět nejde, měli jsme na mysli, že ho máme za dvě nebo nanejhůř za tři </i><br /><br />Jó, také si takové časy na gymplech pamatuji.<br />Škoda, že je to tak dávno.<br />:-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49956613273154381562011-01-12T00:01:44.738+01:002011-01-12T00:01:44.738+01:00A jak to tak pročítám, tak ještě malý dovětek, kte...A jak to tak pročítám, tak ještě malý dovětek, který asi vzbudí úsměv: když my jsme tenkrát řekli, že nám nějakej předmět nejde, měli jsme na mysli, že ho máme za dvě nebo nanejhůř za tři :) Horší známky měli jen málokteří.Anna S.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15898851133272354282011-01-11T23:44:20.167+01:002011-01-11T23:44:20.167+01:00Pro V.Č.
Já vím, taky to těžko chápu. My jsme měl...Pro V.Č.<br /><br />Já vím, taky to těžko chápu. My jsme měli na provinčním gymplu tak bezvadnou fyzikářku, že nás pro ty hejblata všechny ve třídě zfamfrnila, dodnes o ní jdou legendy.Anna S.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-208330675161715252011-01-11T23:02:22.684+01:002011-01-11T23:02:22.684+01:00Milá Anno S.
Matika Ti nešla, ale z fyziky jsi měl...Milá Anno S.<br />Matika Ti nešla, ale z fyziky jsi měla jedničku. Nezlob se na mě, ale to moc nepobírám, to snad ani není možné. Moji studenti mají problémy s fyzikou často kvůli nedostatečným znalostem matematiky :-(<br />Jinak nic proti ČJ-HV, je to báječná a bohužel dost náročná aprobace - jednu takto aprobovanou mám doma :-) <br />V. Č.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74338088715688203382011-01-11T22:33:00.499+01:002011-01-11T22:33:00.499+01:00Anna S.
Můžete mi prosím poskytnout nějaké body či...Anna S.<br /><i>Můžete mi prosím poskytnout nějaké body či kritéria, podle nichž zjistím, zda jsem opravdu idiot?</i><br /><br />Buďte klidná.<br />Pokud si kladete tuto otázku, pak s největší pravděpodobností idiot nejste. :-)<br /><br />Jedním z poznávacích znaků idiota je totiž právě to, že vůbec nepochybuje o sobě.<br />Oborová profilace zde nehraje roli.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27789173936014647762011-01-11T21:53:26.946+01:002011-01-11T21:53:26.946+01:00"Pokud chceme univerzálně vzdělané gymnazisty..."Pokud chceme univerzálně vzdělané gymnazisty z 80 % populace,..."<br /><br />A toho se děsím, protože na současný počet narozených dětí je přegymnaziováno. Nerad bych se dožil dne, kdy budou přijímat na naše městské gymnázium absolventy ZŠ ze Speciálních škol.<br />Buď bude koncepce MŠMT taková, že bude chtít 80% průměrných a podprůměrných absolventů gymnázií ( taky je mi to úplně jedno ) nebo to bude 15% nadprůměrných, kteří vskutku budou připraveni pro studium na VŠ. To proto, aby se neříkalo, že českou VŠ absolvují absolventi SŠ s IQ 80 ! IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52909938690952350272011-01-11T21:22:15.262+01:002011-01-11T21:22:15.262+01:00Anonymnímu 9:28
humanitně vzdělaný (či aspoň zam...Anonymnímu 9:28<br /><br /> <i>humanitně vzdělaný (či aspoň zaměřený) člověk technickým a přírodovědným "idiotem" je...</i><br /><br />Můžete mi prosím poskytnout nějaké body či kritéria, podle nichž zjistím, zda jsem opravdu idiot?<br /><br />Jsem humanitně vzdělaná a zaměřená. Dokonce jsem si dovolila studovat humanitní větev na gymnáziu a pak aprobaci čeština-hudebka. Matika mi nešla, ale z fyziky jsem měla jedničku. Bižule mě nebavila, neb to bylo samé biflování. Zato teď se vášnivě zajímám o bylinky a přírodní léčitelství.. Nemohla by se mi ta idiocie aspoň malinko zkorigovat?Anna S.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50936919556676233402011-01-11T13:55:41.499+01:002011-01-11T13:55:41.499+01:00ale že by technicky vzdělaní lidé neměli znát biol...<i>ale že by technicky vzdělaní lidé neměli znát biologii? </i><br />Copak tomu tak snad je?<br /><b>RVP Technického lycea pochopitelně obsahuje i přírodovědné a společenskovědní vzdělávání.</b><br />U nás třeba v rozsahu 20 a 6 hodin.<br />Ekonomika k tomu 4 hodiny navíc.<br />Je to snad málo?<br /><br />Technik přece také musí vědet něco o organizaci státu nebo ergonomii.<br /><br />Ale těch 15 druhů lyšejníků jako na gymnáziu tedy lyceista fakt neovládá.<br />Uznávám, že je to velká mezera, která mu bude chybět.<br /><br /><br /><i>Lyceum je mrtvě narozené dítě.</i><br />Anebo by spíš mnozí chtěli, aby tomu tak bylo. <br />Konkurenci je vždy "praktické" dehonestovat.<br /><b>Ale já se ptám, zda je správná samotná idea, myšlenka technické přípravky na VŠ jako alternativy ke gymnáziu, které připravuje "jen" všeobecně.</b><br />Vyvozovat závěry na základě našeho v současnosti hodně pokřiveného školství je totiž hodně problematické.<br /><br /><br /><i>Přírodovědné vzdělání absolventovi gymnázia neuškodí.</i><br />No, ono snad žádné vzdělávání absolventovi čehokoliv neuškodí.<br />Otázka jen je, zda na to máme.<br /><br />Pokud chceme univerzálně vzdělané gymnazisty z 80 % populace, já s tím nemám problém a přizpůsobím se.<br />Koneckonců mám také gympl. :-)<br /><br /><br /><i>americký systém vzdělávání je njlepší na světě,</i><br />Americký systém je možná nejlepší v přípravě elit. <br />Ale netroufl bych si ho hodnotit takto jako celek.<br /><br />To je stejné jako hodnotit kvalitu hokejových přípravek na úrovni okresního města podle počtu zlatých medailí z MS a OH, které naši "zlatí hoši" přivezli.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39155022129647972862011-01-11T13:05:24.690+01:002011-01-11T13:05:24.690+01:00"Zde poplivaný americký systém vzdělávání je ..."Zde poplivaný americký systém vzdělávání je nejlepší na světě, hned po něm je britský".<br /><br />..., že se našim americkým kamarádům nějak nedostává myšlenek. Co si asi představit pod pojmem "nákup mozků" - a to z celého světa ? Již jen ty detektory kovů mě hluboce děsí, strach bych měl i z toho, aby mi "nějaký nadaný americký student" neprostřelil hlavu. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-64680615113705343982011-01-11T12:29:25.791+01:002011-01-11T12:29:25.791+01:00Pyšníme se největší koncentrací adolescentních pol...<i>Pyšníme se největší koncentrací adolescentních politologů na hektar</i><br /><br />Pokud se uživí, proč ne?<br />Moc se mi líbí, jak všichni vědí přesně, co budou v životě potřebovat a co je naprosto k ničemu. Zvlášť půvabné je slyšet to od maturantů, kteří mají záběr přihlášek na vš přes celé profesní spektrum. Vždycky alespoň jednu atraktivitu, o které hovoří, třeba psycholog v káznici, pak něco, co by bývali asi tak mohli dělat a pak pár tutovek. Školu si mnohdy vybírají podle dopravní obslužnosti nebo ubytovávacích možností. Za rok je potkáte a už jsou někde jinde. Buď je předmět studia přestal oslovovat nebo je děkan debil.<br />Nejlepší by bylo, kdyby si každý najímal učitele nabo služby vzdělávací instituce podle vlastního uvážení. A pokud by potřeboval, mohl by se u příslušného inspektorátu nechat homologovat z hlediska svojí použitelnosti na pracovním trhu. Stát určí, které profese musejí co splňovat.<br />Ty kecy o plžíchmlžích mne už nějak nebaví. Pokud nevnímáme rozdíl mezi vzdělaností a proškolením, nejsme nejspíš vzdělanci.Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87749415551641162732011-01-11T11:07:10.198+01:002011-01-11T11:07:10.198+01:00Lyceum je mrtvě narozené dítě. Počty žáků lyceí se...Lyceum je mrtvě narozené dítě. Počty žáků lyceí se také již celorepublikově začaly výrazně snižovat.<br /><br />Přírodovědné vzdělání absolventovi gymnázia neuškodí.<br /><br />Možnost maturovat ze společenskovědního základu namísto cizího jazyka nebo matematiky je český trapas.<br /><br />Filozofii si člověk vzdělaný v přírodních vědách vždy a snadno odvodí, a to jistě lépe, než ji populaci servíruje novinář z TV NOVA.<br /><br />Humanitně „vzdělaný“ člověk je člověkem nevzdělaným, nevyvodí si z ničeho prakticky nic a i ty magisterské humanitní kváky se jen našprtal na jakési zbytečné univerzitě pro účel nějaké zbytečné zkoušky. Pyšníme se největší koncentrací adolescentních politologů na hektar na zeměkouli, skvělé!<br /><br />Zde poplivaný americký systém vzdělávání je nejlepší na světě, hned po něm je britský. Stačí si vygůglovat „TOP 100 světových univerzit“ (TOP 200, 500, 1000…), je těch žebříčků několik, podle použité metodiky, která je u každého „TOP něco“ podrobně popsána.<br /><br />Petr S.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10366372910892374082011-01-11T09:28:55.774+01:002011-01-11T09:28:55.774+01:00Technicky vzdělaný člověk by neměl být sociální, p...<i>Technicky vzdělaný člověk by neměl být sociální, přírodovědný a kulturní idiot.</i><br />Pěkně řečeno. Podle lidí ve svém okolí si troufám tvrdit, že většinou opravdu není.<br />Platí ovšem i "věta obrácená" a bohužel opět podle lidí ve svém okolí musím říct, že humanitně vzdělaný (či aspoň zaměřený) člověk technickým a přírodovědným "idiotem" je...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80211105424215652292011-01-11T08:26:08.114+01:002011-01-11T08:26:08.114+01:00to poste.restante: Já bych souhlasil s tím, aby gy...to poste.restante: Já bych souhlasil s tím, aby gymnázia měla spoustu profilových předmětů, ale že by technicky vzdělaní lidé neměli znát biologii? No opravdu jim v práci k ničemu není a znamená to také, že by neměli mít státoprávní teorii, filosofii, historii? To bych byl i jako člověk silně anti-humanitně zaměřený proti. Obávám se, že bychom se dostali do stavu amerického "maturanta", který nemusí vědět ani že se živá hmota skládá z buněk a že existuje nějaká sluneční soustava, která má devět planet, o existenci Evropy nemluvě. Technicky vzdělaný člověk by neměl být sociální, přírodovědný a kulturní idiot.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23513793764615067482011-01-10T23:20:33.703+01:002011-01-10T23:20:33.703+01:00Ignorant a Pavel
Otázkou nejspíš je, jaká gymnázia...Ignorant a Pavel<br />Otázkou nejspíš je, jaká gymnázia vlastně chceme: <br /><br />1. Taková, která mají připravit budoucí elity pro VŠ studium, jako tomu bylo dříve?<br />Pak je 20 - 25 % populačního ročníku příliš.<br />Gaussovu křivku neokecáme.<br />Dříve byl na gymnáziu naprostou výjimkou student, který měl na ZŠ trojky. Dnes je to vcelku běžné.<br />(Reálný rozsah znalostí trojkaře nechám raději stranou.)<br /><br />2. Gymnázia jako "nějaké všeobecné přípravky" pro studium na "nějaké vysoké"?<br />Tak by tomu asi podle některých mohlo být. <br />Pak můžeme mít klidně i 50 % středních škol typu gymnázií, protože vysokých a "takyvysokých" škol máme vcelku dost a dost.<br /><br />Jen si pak musíme přestat hrát na "výběrová" gymnázia, která připravují budoucí "elitu".<br />Pak totiž budou na "takygymnázia" nastupovat i žáci se čtyřkami.<br /><br />(P.S.:Značení trojkař, čtyřkař chápejte jako orientační.)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32756191703060693322011-01-10T23:02:16.835+01:002011-01-10T23:02:16.835+01:00Anonymní 10.1 21:04 aka UČITEL
Váš postoj chápu, a...Anonymní 10.1 21:04 aka UČITEL<br />Váš postoj chápu, ale posuďte sám, do jaké míry je založen na osobní zkušenosti - zjevně negativní.<br /><br />Já ale také píšu u stavu, jaký by měl být. Nejsem tak naivní, abych si myslel, že takový opravdu je.<br />Lycea, i ta původně dobrá šla s úrovní dolů. (Gymnázia taky.)<br /><br />Přesto stále trvám na tom, že průmyslovky mají připravovat studenty především pro praxi, zatímco technická lycea především pro další studium technických VŠ.<br /><br />To není žádný kočkopes, ale způsob, jak podchytit technické talenty. <br />Všichni přece víme, jak tomu bylo dříve. Průmyslováci byli úspěšní ve vyšších ročnících VŠ, pokud dokázali přežít první dva ročníky kvůli nedostatečnému základu matematiky a fyziky. <br />Gymnazisté zvládali první ročníky, ale když někdo zmínil pojem z praxe, netušili o čem je řeč.<br /><br />Právě v reakci na tuto situaci vznikla technická lycea.<br />To, že dnes nesoupeří o nejlepší žáky s gymnázii není chyba samotné myšlenky lyceí, ale spíše nekoncepčního a chaotického vedení školství v posledních 20 letech.<br /><br />Síť škol a jejich oborové zaměření má být přiměřené.<br />Nechci tvrdit, že má být 5 lyceí na běžném okrese. <br />Ale ani 5 gymnázií.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33222589827443339622011-01-10T21:58:14.261+01:002011-01-10T21:58:14.261+01:00"Na gymnázia odchází 20-25% (záleží, jaká čís..."Na gymnázia odchází 20-25% (záleží, jaká čísla z jakého zdroje vezmete) populace. Uveďte prosím jedno jediné objektivní kriterium, které prokáže, že je to příliš!!! Já si třeba myslím, že je to málo!!!"<br /><br />Já si to nemyslím. Při této rétorice by jsme se nadneseně dostali až do absurdity. Nakonec by nám zbyly jen gymnázia, protože by již žádní žáci nebyli a nezbyli pro další střední školy. Tudy cesta nevede, redukce bude nutná i zde. Stačí mrknout s jakými obtížemi začínají i gymnázia shánět studenty. Tato řada není nekonečná, je ohraničena množstvím studentů, apolečenskými potřebami a nepochybně i kvalitou přijímaných studentů na gymnázia.<br />IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-76504070707656174702011-01-10T21:49:39.162+01:002011-01-10T21:49:39.162+01:00Při rušení SŠ musí zůstat školy profilové - staveb...Při rušení SŠ musí zůstat školy profilové - stavební, strojní, elektro,.... průmyslovky. Bez nich se hospodářství prostě neobejde. Možná to bude až 90 % sítě škol z roku 1990. Zatímco dříve byly v našem okrese 2 čtyřletá gymnázia, tak nyní máme 4 osmiletá a jedno šestileté. Když nejsou žáci ( každopádně část z nich je méně kvalitních než dříve ), pak bude potřeba říznout i zde !!!Trh prostě tuhle situaci nezvládne ! IgnorantAnonymousnoreply@blogger.com