tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post2053483972570821010..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: JSI: Revize oblasti ICT v rámcovém vzdělávacím programu základního vzděláváníAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30059628055615881552012-05-02T09:57:59.136+02:002012-05-02T09:57:59.136+02:00kouzlo soukromého školství...
Nevyjádřil jsem se ...<i>kouzlo soukromého školství...</i><br /><br />Nevyjádřil jsem se přesně. Soukromým sektorem jsem myslel spíše soukromý život, tedy odpolední až podvečerní volno dětí a mládeže.<br />Myslím si, a doopravdy jenom myslím, že dnes už není tolik dětí, které by přišly na trénink s tím, že když jim to teda rodiče zaplatili, tak že se budou poflakovat po libosti.<br />A tak by to mělo být i se vzděláváním jakýmkoliv. Normativ na žáka by se měl rodičům nechat, ať s ním naloží podle svého uvážení. Ať si vzdělávají děti sami, což jim přeju, ať si najmou soukromého učitele, ať svěří dítě firmě nebo instituci a peníze jí poukáží nebo ať si ty peníze projí nebo jinak probendí, ale ať si pak nestěžují, že jsou dětičky diskriminovány na trhu práce.<br />Chceš podporu v nezaměstnanosti? Dolož jak si se na práci připravoval.<br />Studuješ výborně, neděláš nám ostudu? Dostaneš slevu.<br />Chceš lejstro, že máš základní, střední vzdělání? Že umíš řemeslo? Pojď a slož si státní zkoušku.<br />Má to ovšem jednu chybu. Existuje tisíc důvodů, proč to tak nejde.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40797070227920716982012-05-01T23:43:59.269+02:002012-05-01T23:43:59.269+02:00OU
Zajisté žertujete, viďte.OU<br />Zajisté žertujete, viďte.poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-10464259775293682852012-05-01T21:50:08.547+02:002012-05-01T21:50:08.547+02:00Luděk Blaha
Zas tak bych to nepřeháněl,Vámi vybra...Luděk Blaha<br /><br />Zas tak bych to nepřeháněl,Vámi vybraný vzorek studentů je procentuálně zanedbatelný. Bohužel více je těch s cigaretou a pivem v ruce. IgnorantAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17820430455409543902012-05-01T19:55:39.927+02:002012-05-01T19:55:39.927+02:00Teď jste, Luďku, odhalil kouzlo soukromého školstv...Teď jste, Luďku, odhalil kouzlo soukromého školství...<br />OUAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5957134176510962012-05-01T18:19:24.540+02:002012-05-01T18:19:24.540+02:00Se divím, že se vůbec ještě o nějaké informatice d...Se divím, že se vůbec ještě o nějaké informatice diskutuje. Při takové časové dotaci. Výuka čehokoli pod dvě hodiny týdně je jenom taková šmrdlačka a ztráta času.<br />Informační a komunikační technologie jako vzdělávací oblast nezbývá než zrušit. Nakonec prací s mobilem, dývkem, mikrovlnkou a automatickou pračkou se ve škole taky nikdo nezabývá. Pro dětičky je počítač použitelný jen jako zábavní komunikátor a i naši budoucí intelektuálové se už i aktivně brání jakémukoli zkompetentnění pro případný výkon svojí budoucí profese. Představa lékaře nebo právníka anylyzujícího informace je pro ně obtížně uchopitelná a snad až usměvná, asi jako představa atleta šijícího si tretry.<br />Zrušte finančně náročné učebny výpočetní techniky, stejně není daleko doba, kdy bude mít každý svého noťase asi tak, jako teď má každý mobila. Ať se mládež učí sama.<br />A kdo bude chtít víc, ať se postará odpoledne v soukromém sektoru. Tam bude práce radost.<br />Obdobně jako je to s tělocvikem. Děvenky a hošíci ve škole ohrnují nosánky nad tělesnými aktivitami a po odpoledních dřou ve sportovních oddílech a tanečních kroužcích za nemalé penízky jen se z nich kouří. A rádi. On se tam totiž s nimi nikdo moc nepáře.<br />Nechceš sebou mrsknout, tak vypadni. Kolikrát ani papínek moc nezmůže. Spíš synkovi jednu střelí.Pytlik Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24280164830088225212012-05-01T17:08:43.077+02:002012-05-01T17:08:43.077+02:00Ono by stačilo uznat, že "ICT" není méně...Ono by stačilo uznat, že "ICT" není méně.<br /><br />Srovnejte nutnost ovládání ICT, rozšíření a odhad do budoucna a pak se podívejte na časovou dotaci hudební výchovy, občanské výchovy, výtvarné výchovy a podobných "ptákovin", dojdete odhadem k číslu minimálně 10 hodin za druhý stupeň a srovnejte s JEDNOU hodinou na "ICT".Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-2245970716904440492012-05-01T15:17:25.337+02:002012-05-01T15:17:25.337+02:00Nevím, kde jste v této diskusi narazil na to, že b...Nevím, kde jste v této diskusi narazil na to, že by si někdo myslel, že ICT je něco více než ostatní předměty.<br /><br />Nicméně jedna hodina ICT na 2. stupni ZŠ a to ještě v 6. ročníku je v dnešní době naprosto nedostačující, zvláště když se na škole nenajde schopný učitel pracovního vyučování, který by byl schopný informatika v tomto směru zastoupit v hodinách pracovek. <br /><br />Možná by se dalo využít povinně volitelných předmětů, ale zde na naší škole opět narážíme na problém, protože volitelné předměty se dělají tak, aby učitelé s nesmyslnými kombinacemi typu VV - Ov měli plné úvazky. Mezi tyto učitele ovšem informatici rozhodně nepatří, protože se většinou jedná o matikáře či fyzikáře s plnými úvazky. No prostě začarovaný kruh.<br /><br />Z některých ZŠ prostě odcházejí žáci na SŠ, aniž by věděli základní věci typu, že za čárkou se dělá mezera. I když mám pocit, že to neví dodnes ani celá řada učitelů, tak vlastně co.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-35776645389521297182012-05-01T12:37:32.564+02:002012-05-01T12:37:32.564+02:00Ict JE NĚCO VÍCE jak ostatní předměty ?Ict JE NĚCO VÍCE jak ostatní předměty ?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5689297420755143822012-04-30T22:37:19.995+02:002012-04-30T22:37:19.995+02:00Ticho po pěšině, asi nebylo čím se chlubit. Fiala ...Ticho po pěšině, asi nebylo čím se chlubit. Fiala nám za chvíli zfialoví.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32996748859208090502012-04-30T18:19:07.468+02:002012-04-30T18:19:07.468+02:00No, u jiných vzdělávacích oborů bylo diskutujících...No, u jiných vzdělávacích oborů bylo diskutujících i méně. Možná někde dokonce nikdo! To by se musel Janek Wágner zeptat přímo na MŠMT, kolik lidí a kteří přesně diskutovali minulý týden nad změnami RVP ZV. A jak MŠMT vidí úspěšnost diskuze, kterou zorganizovalo. ;-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37530240833941206982012-04-30T17:22:38.609+02:002012-04-30T17:22:38.609+02:00Připadá mi docela příznačné pro české školství, že...<i>Připadá mi docela příznačné pro české školství, že o revizi RVP pro ICT diskutovalo 8 lidí.</i> <br /><br />Bylo by také dobré vzít v potaz, že na mnoha středních školách minulý týden už probíhaly praktické maturitní zkoušky. I z ICT.<br /><br />A že lidé, kteří mají co říci k výuce ICT, nebydlí jen v Praze...<br />:-)poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81046734008731352192012-04-30T17:13:21.744+02:002012-04-30T17:13:21.744+02:00Připadá mi docela příznačné pro české školství, že...Připadá mi docela příznačné pro české školství, že o revizi RVP pro ICT diskutovalo 8 lidí. Uznávám odborné znalosti všech těchto 8 lidí, vůči nic nemyslím nic špatně. Jen si tak říkám, že dnešní ICT přece nabízí tolik možností, jak sdílet nápady, texty, komentovat, upravovat... Vím, že není možné nechat vyjádřit všechny ke všemu, ale i přesto... Tak snad budou změny k lepšímu!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37116345265986200212012-04-30T14:54:35.606+02:002012-04-30T14:54:35.606+02:00Pokud nám nepřidají časovou dotaci, tak revize typ...Pokud nám nepřidají časovou dotaci, tak revize typu bla, bla, bla jsou nám k ničemu.Anonymousnoreply@blogger.com