tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1983137162249377992..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: MŠMT: OP VVV vyhlašuje výzvu na krajské akční plányAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-73742136370963873602015-07-17T17:20:56.248+02:002015-07-17T17:20:56.248+02:00Projektové řízení je svébytná profese, náročná a z...Projektové řízení je svébytná profese, náročná a zodpovědná. Ve většině případech byly tyto pozice v projektech ESF obsazeny nekvalifikovanými lidmi, kteří se profesi učili za pochodu. Často to dopadlo dobře a projektoví manažeři - amatéři dokázali uřídit projekty s příručkou v ruce beze škod. V mnoha případech však amatérismus vedl k průserům, jejichž symptomem byly např. nezpůsobilé výdaje. Protože jde o náročnou komplexní profesi, kterou málokdo vystudoval na škole, doporučuji všem "projektujícím" organizacím vyslat své lidi na kvalitní kurz projektového řízení zakončený kvalifikační zkouškou, nejlépe v režimu Národní soustavy kvalifikací. (www.narodnikvalifikace.cz). Pokud budou KAPy a MAPy řídit amatéři, můžeme se dočkat patlanic a problémů. Amatérismus v tom špatném slova smyslu je rizikový i tím, že amatéři musí řešit své profesní chyby různými "kreativními" postupy, z nichž některé jsou za hranou zákona i slušnosti. Znám případ paní z Ústí, která se projektový management naučila za pochodu, odřídila ve své škole asi 15 projektů, potom si udělala kvalifikační kurz, kde profesně vyrostla a dnes je schopná vést souběžně několik náročných projektových akcí. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01061093766071799916noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43218155913569372752015-07-14T21:33:51.609+02:002015-07-14T21:33:51.609+02:00Na ty MAPy jsem opravdu zvědavá, protože např. v n...Na ty MAPy jsem opravdu zvědavá, protože např. v našem městě, které je zároveň ORP, působí na úřadě projektoví manažeři, kteří nebyli schopni zpracovat ani běžný projekt OP VK pro základku, natož, aby dali dohromady MAP. Že by si pak s MAP měly poradit menší obce, které projektové manažery vůbec nemají, to si nedovedu představit už vůbec. A budou vůbec školy v obcích, kde na obecním úřadě MAP nedají dohromady, moci o dotace žádat?Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18854785885367257742015-07-14T09:09:33.573+02:002015-07-14T09:09:33.573+02:00Ano, může to tak na první pohled vypadat (a že zku...Ano, může to tak na první pohled vypadat (a že zkušeností nemáme zrovna nejméně ;-) ). <br /><br />Na druhou stranu budou existovat MAPy - tj. "místní akční plány". Jestli jsme dobře pochopil, tak ty mají být na KAPech nezávislé. A lze předpokládat, že budou určeny především pro subjekty, u nichž je zřizovatele město. <br /><br />Osobně jsem zvědav, kdy se objeví výzva právě pro MAPy. Čím větší bude časový odstup od této výzvy, tím se zvyšuje hrozba, kterou popisujete ve svém komentáři. Bude-li výzva vyhlášena až po prázdninách, pak to budu považovat za významnou chybu MŠMT, která povede ke znevýhodnění regionálních aktivit (logicky proto, že nebude srovnatelná startovací čára).David Hawigerhttps://www.blogger.com/profile/13437081511006082263noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80168128803354164682015-07-10T18:54:39.023+02:002015-07-10T18:54:39.023+02:00Tady tomu rozumím tak, že si kraje akčně naplánují...Tady tomu rozumím tak, že si kraje akčně naplánují, jak vrazit co nejvíc peněz do SŠ, jejichž jsou zřizovateli, a jak co nejvíc ošulit základky.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.com