tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1978765338291445280..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: EDUin: Nestačí, když ministerstvo školství zveřejní výsledky jednotlivých úloh Žádejme skutečná primární data ze státních maturit, byť anonymizovaná.AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36671807801937385862016-05-12T10:45:18.472+02:002016-05-12T10:45:18.472+02:00Mnohá léta ve spredšítu z tabule plechu stříháme t...Mnohá léta ve spredšítu z tabule plechu stříháme tabulky. Napříč a podél. O kolik se kterým způsobem nastříhá víc. Bývaly doby, kdy jsme hledali nějaké zákonitosti v poměrech stran suroviny i výrobku, a také způsoby, jak ze střihu vytěžit co možná nejvíce. To už je ale dávno. Doba pokročila, o řemeslo není zájem. Na analýzy sedl prach.<br />Minulý týden jsem se asi v nějakém pominutí mysli vráti k analýze poměrů stran obou čtyřúhelníků. Ve škále od jedné do deseti po jedné desetině. Vygeneroval jsem výpočet pro dodatečný střih ze zbytku toho základního, a pro určité hodnoty mi vyšly nesmysly. V poměrně jednoduchých výrazech aritmetických operací. Řekněme v kaskádě tři součty, podíl a násobek běžně uchopitelných čísel. Zřejmý problém odhalila funkce 'integer'.<br />To jen na úvod. Nebudu zdržovat podrobnostmi. Obrátil jsem se na bratry Piráty, a ti, jak jinak, poradili. A naznačili princip jevu. Problém odstraní zaokrouhlení té jedné desetiny na desetiny v kaskádě součtů. <br />Pro představu si zkuste následující:<br />- do buněk napište jeden trilion, pak tři desetiny, dvě desetiny a jednu desetinu,<br />- pomocí odkazů na buňky vypočítejte =(0,3 - 0,2 - 0,1)*trilion,<br />- po přečtení výsledku vyhledejte psychologa, jinak není pomoci.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88617359355473581882016-05-12T05:22:39.313+02:002016-05-12T05:22:39.313+02:00Tak nad tím přemýšlím, ale k závěru "když se ...Tak nad tím přemýšlím, ale k závěru "když se nebudete učit, maturitu neuděláte" se dá dojít i bez těch dat. Ale s těmi daty to zase bude víc sexy. Tak nevím. Zase když to podepíšu, podpořím Oldřicha "čepičku" Botlíka a on se bude cítit silnější. <br />---<br />Nechcete, Nico Pytlíku, zveřejnit podrobnosti? Já bych se rád poučil. Já zase zjistil, že v nových verzích Access nelze vytvářet trvale grafy v sestavách, resp. lze, ale data se musí přepisovat ručně, což jde proti duchu digitalizace.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33995017590159252212016-05-11T00:39:22.192+02:002016-05-11T00:39:22.192+02:00To je fakt v pytli. Nemůžu udělat analýzu optimali...To je fakt v pytli. Nemůžu udělat analýzu optimalizace stříhání tabulek z tabule napříč i podél pro větší interval poměrů stran suroviny i výrobku. To je tedy bomba!!!<br />To to v tom Májkrosoftu nevědí? Patlalové...Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67749860183558164622016-05-10T02:10:58.777+02:002016-05-10T02:10:58.777+02:00Hele, to není nic proti tomu, že jsem právě prokáz...Hele, to není nic proti tomu, že jsem právě prokázal úděsnou, ale doopravdy úděsnou chybu v Excelu!!! Normálně aritmetika, a místo jedničky vychází nula! Ležím na tom už druhý večer, a je to tak.<br />Asi vůbec neusnu. Úplně se mi zhroutil svět. Funguje na tomto světě ještě něco správně?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com