tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1887645722182845900..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si: Rozděl. A nedůvěřujAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8479089433493834132013-09-26T09:55:02.611+02:002013-09-26T09:55:02.611+02:00Tohle by si měli přečíst všichni ti pobláznění Feř...Tohle by si měli přečíst všichni ti pobláznění Feřtekové, Botlíci a Štefflové. Jejich svět je postaven na základním předpokladu, že v dítěti se morálka, respekt, pracovitost a touha po vzdělání vyskytnou samy od sebe, nebo když je o to zdvořile požádáme. Ano, u jejich dětí možná, u 95% populace nikoliv. Tento článek stojí za to, aby ho měl v šuplíku každý ministr školství a každý, kdo chce dělat reformy vzdělávání.<br /><br />Nemyslím si, že popsaný stav je nezvratný a že je neodvratitelným důsledkem doby. Je důsledkem konkrétních nesmyslných zákonů a vyhlášek, případně přijatých mezinárodních úmluv, které na první pohled vypadají bohulibě, ovšem jedná se o cestu do pekel. Zaveďme opět opravdu výběrové střední školy, zaveďme selekci, při níž línému a neschopnému nebudou daňoví poplatníci platit rekreaci na VŠ. Zaráží mne, že titíž lidé, pro které je komunismus pomalu sprosté slovo, jej v zásadě prosazují pokud jde o vzdělávání. Je to sice pod maskou liberálního volného trhu se vzděláním, ovšem s poněkud otočenou nabídkovou a poptávkovou stranou. Místo aby studenti na volném a spravedlivém trhu bojovali svými schopnostmi a pílí o možnost získat kvalitní vzdělání za státní peníze, bojují školy o studenty, resp. o ososby schopné se alespoň podepsat (byť s chybou). Dokud se tento stav nezměni, dokud nebudou jasná pravidla po postup do dalšího stupně vzdělávání pouze za určitých podmínek kladených na žáky, dokud bude škola financována na hlavu žáka a dokud nebude škola mít právo odmítnout vzdělávat nezvladatelné jedince, které doma nenaučili se chovat, vzdělávání a ani vzdělání našich dětí se nezlepší a to ani když kopíme nové pomůcky, rozdáme dětičkám iPady, nebo královsky zaplatíme učitele. Učitelé si vyšší plat zaslouží, ale problémem našeho školství není primárně neschopnost a zaostalost učitelů. To jen páni politici se na to vymlouvají, když jim jejich nesmyslné pseudoliberální teorie pramenící z nepochopení základních ekonomických poznatků, nevycházejí.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31975320184880485842013-09-26T09:54:32.986+02:002013-09-26T09:54:32.986+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21200756548005796302013-09-25T23:07:39.166+02:002013-09-25T23:07:39.166+02:00že nadané dítě bude směřovat přes kvalitní výběrov...<i>že nadané dítě bude směřovat přes kvalitní výběrovou základní školu a víceleté gymnázium na kvalitní vysokou školu, do kvalitního a dobře placeného zaměstnání</i><br /><br />Mám tomu rozumět tak, že obtížně vzdělavatelné dítě, inkluzivně zařazené do hlavního vzdělávacího proudu a tedy bez dosavadní speciální péče dosáhne stejného, nebo alespoň obdobně kvalitního a dobře placeného zaměstnání?<br />Trošku mi vrtá hlavou, proč jsem dobře placeného zaměstnání nedosáhl třeba já, který jsem byl na základní škole v tzv. studijní třídě, maturoval jsem na tehdy téměř elitní průmyslovce, promoval na kvalitní vš v perspektivním oboru. Tak proč??! No asi proto, že jsem zkrátka úplně blbej.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74219233851823695242013-09-25T22:02:26.409+02:002013-09-25T22:02:26.409+02:00Víte ono to s tou inkluzí na běžné základní škole ...Víte ono to s tou inkluzí na běžné základní škole není tak jednoduché. Na naší škole byli učitelé na 2. stupni v podstatě postaveni před hotovou věc, pokud se týká inkluze dvou žáků.<br /><br />Jedná se evidentně o žáky s lehkým mentálním postižením a navíc s dyslexií, takže téměř neumí číst ani psát. Jenže jsou bohužel PPP díky nátlaku rodičů diagnostikováni pouze jako dyslektici, čímž škola ztrácí možnost vyučovat je podle přílohy RVP pro žáky s LMP. Jeden z nich navíc nemá asistentku. Bohužel se ukazuje, že s nimi neumíme pracovat, kolegové se totiž domnívají, že jediný správný postup je nechat je to na základce odsedět a odzírat bez propadnutí a nesnaží se pro ně skutečně něco udělat. No tak jestli to má s tou inkluzí vypadat takto, tak je fakt lepší aby děcka chodila do praktických škol.Eva Adamováhttps://www.blogger.com/profile/06202493231520583423noreply@blogger.com