tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1819065486910750969..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Klesá počet nezaměstnaných absolventů škol, lepší se situace vyučených AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53198231825753997242015-07-16T22:03:29.989+02:002015-07-16T22:03:29.989+02:00Eslivá to nebude tim, pani, že tahlencta nezaměstn...Eslivá to nebude tim, pani, že tahlencta nezaměstnanost poklesla celkově. <br /><br />Asi ne. Asi je to díky tomu evropskýmu vyčerpání.<br /><br />To Mr. Pytlík:<br />Ve školství, neziskovém sektoru a především při čerpání dotací je naopak nutné nesoulad neustále zvyšovat, aby potřeba řešení byla čím dál naléhavější a dotacíhodná. A to i za cenu, že se zjištěný cílový stav šikovně předefinuje tak, že z něj vyjde ještě větší kulové než na začátku. Jedině tak může čerpání do budoucna pokračovat dál, více a radostněji.<br />Na základě dlouholetých zkušeností si už dávno nedělám iluze, že by se nějaká drahá akce, která kritizovaný stav spíše zhoršila, úplně zastavila. (Viz Indoš, RVP, inkluze, integrace, nové maturity... atakdále, atakdále...)MMhttps://www.blogger.com/profile/06839746090827340030noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-1236242390130844362015-07-16T12:48:38.678+02:002015-07-16T12:48:38.678+02:00"Klesá počet nezaměstnaných absolventů škol, ...<i>"Klesá počet nezaměstnaných absolventů škol, lepší se situace vyučených"</i><br /><br />Jestli to nebude tím, že absolventi škol začali houfně docházet do zaměstnání.<br /><br /><i>Problém je nesoulad mezi jsoucím a žádoucím (cílovým) stavem nějaké věci. Řešení problému je nalezení postupu, jak tento nesoulad odstranit.</i><br /><br />Nejjednodušším řešením problému je předefinovat žádoucí stav tak, aby se co nejvíce přiblížil stavu jsoucímu.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55602210962545991392015-07-16T11:11:01.621+02:002015-07-16T11:11:01.621+02:00ČESKÉ VZDĚLÁVACÍ PROJEKTOVÉ ČERPADLO A POJMOVÁ DEF...ČESKÉ VZDĚLÁVACÍ PROJEKTOVÉ ČERPADLO A POJMOVÁ DEFORMACE V NÚV <br /><br /><i> Projekt VIP Kariéra II byl spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, jeho <b>řešitelem</b> byl Národní ústav pro vzdělávání.</i><br /><br />Řeší se problémy. Problém je nesoulad mezi jsoucím a žádoucím (cílovým) stavem nějaké věci. Řešení problému je nalezení postupu, jak tento nesoulad odstranit. Je několik různě účinných metod řešení problémů. Problémy lze řešit např. i metodou pokusu a omylu nebo delegováním jeho řešení na někoho jiného, což nebývá vždy účinné. <br /><br />U složitějších problémů se po jejich analýze určuje plán k efektivnímu dosažení žádoucího náročného cíle. Tento <b>plán k efektivnímu dosažení náročného cíle se cizím slovem nazývá projekt</b>. Tvorba tohoto plánu se nazývá projektování. Schválený projekt je (má být) schválený plán k dosažení náročného cíle se stanovenými prostředky ve stanoveném čase. <b>Realizátor schváleného projektu tedy už projekt neřeší, ale uskutečňuje ho.</b> <br /><br />Dovoluji si vyjádřit názor, že NÚV jako vrcholná organizace pedagogické vědy v působnosti MŠMT se nejen v této tiskové zprávě dopouští deformace pojmů projektování, projekt a realizace schváleného projektu. Svědčí o tom myslím například i nedávno zveřejněný Kontrolní závěr z kontrolní akce NKÚ č. 14/24 ( http://www.ceskaskola.cz/2015/07/nku-staze-ve-firmach-dosud-staly.html ), ze kterého je vidět, jak projektový tým z NÚV při realizaci projektu Národní soustava kvalifikací 2 „vyřešil“ bez kontroly ze strany MŠMT problém, jak utratit dotace, a to v rozporu se schválenými aktivitami a cíli projektu. <br /><br />Závěrem si dovoluji vyslovit naději a víru, že nové vedení MŠMT a NÚV provedou důkladnou revizi a opravu českých vzdělávacích projektových čerpadel.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.com