tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1761438334257238419..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Přečtěte si: Můžeme si oddychnout: hloupé děti zůstanou hloupéAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger172125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-19852726353528254702016-03-19T12:39:34.418+01:002016-03-19T12:39:34.418+01:00kdo je výborný v humanitě
Kdejaký tlachal vezoucí...<i>kdo je výborný v humanitě</i><br /><br />Kdejaký tlachal vezoucí se na vlně právě módního tématu.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6955071972099977642016-03-19T11:40:08.014+01:002016-03-19T11:40:08.014+01:00Pak je možná otázka co si představujete pod pojmem...Pak je možná otázka co si představujete pod pojmem "kdo je výborný v humanitě".<br /><br />Mnohé by to vysvětlovalo.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88577471060845358802016-03-18T23:21:59.166+01:002016-03-18T23:21:59.166+01:00Lenochů bez naděje všude dost. A zmanipulovatelnýc...Lenochů bez naděje všude dost. A zmanipulovatelných hlupáků jakbysmet.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3614527514189964392016-03-18T22:23:30.407+01:002016-03-18T22:23:30.407+01:00Já několik desítek takových znám a učitelé matemat...Já několik desítek takových znám a učitelé matematiky, kterých jsem se zeptal, také. Asi jsou zmanipulovaní. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-87126581812263138792016-03-18T13:03:59.999+01:002016-03-18T13:03:59.999+01:00v matematických částech přírodovědy je jednoduše b...<i>v matematických částech přírodovědy je jednoduše bez naděje</i><br /><br />leda člověk se specifickou vývojovou poruchou, dyskalkulií.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-8514555982100442242016-03-17T17:58:41.636+01:002016-03-17T17:58:41.636+01:00To si nevěřte, to je Váš problém.To si nevěřte, to je Váš problém.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79207208490141944232016-03-17T17:49:04.634+01:002016-03-17T17:49:04.634+01:00V tom případě nevěřím, že jste učitel. V tom případě nevěřím, že jste učitel. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-39213753096898567612016-03-17T16:14:14.418+01:002016-03-17T16:14:14.418+01:00"kdo je výborný v humanitě ale v matematickýc...<i>"kdo je výborný v humanitě ale v matematických částech přírodovědy je jednoduše bez naděje</i><br /><br />Takový člověk neexistuje.Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7528125491456927182016-03-17T08:32:19.948+01:002016-03-17T08:32:19.948+01:00Znáte osobně někoho, kdo je výborný v humanitě ale...Znáte osobně někoho, kdo je výborný v humanitě ale v matematických částech přírodovědy je jednoduše bez naděje? <br /><br />Pokud ano, myslíte, že měli/by měli tito lidé, které osobně znáte, zůstat na nematuritních oborech?Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15762768368329277482016-03-16T21:07:30.829+01:002016-03-16T21:07:30.829+01:00"Pro některé naše žáky není státní ani školní...<i>"Pro některé naše žáky není státní ani školní maturita snadná, ale zcela zásadní laťka, kterou musí přeskočit, aby dosáhli na možnosti, které v čr maturita skýtá... naším (na naší škole) úkolem není činit z chytrých ještě chytřejší, ale umožnit všem těm, kteří mají vůli, snahu a ambici jít k maturitě, k maturitě jít a pokud chtějí, tak i vystudovat vš."</i><br />Tak ono stačí chtít... Já myslel, že je nutné také ovládat nějaké kompetence.<br />---<br />Také jsem si vědom, že pro některé naše žáky není maturita snadná. A také vím, že mnozí z nich dosahují úrovně těch, kteří za mého dospívání chodili na učiliště. Vím o současných studentech, kteří maturitu dělají na šestkrát (jak, to sám nechápu). <br />Ale z mého pohledu:<br />1) maturita není všelék a nutná pro všechny profese,<br />2) jsou práce a lidé, kteří zaslouží mou úctu i finanční příspěvek, ač k nim není třeba maturita.krtekhttps://www.blogger.com/profile/10740897840207095116noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-40043595468262097562016-03-16T20:24:22.819+01:002016-03-16T20:24:22.819+01:00Ten závěr byste si měl vyvěsit na viditelné místo....Ten závěr byste si měl vyvěsit na viditelné místo. Ovšem nevím, zda jste schopen dobrých úmyslů; ty neladí s ubohostmi, které tu občas předvádíte.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-59405607611689225602016-03-16T20:21:47.020+01:002016-03-16T20:21:47.020+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50726494770635964372016-03-16T19:53:21.355+01:002016-03-16T19:53:21.355+01:00Rozumím, problém je v mé hlavě (a v hlavách několi...Rozumím, problém je v mé hlavě (a v hlavách několika set výzkumníků, kterých výzkum mysteriózně ztrácí na území čr validitu). Ve skutečnosti jsou cermat a jeho propagátoři pro žáky, učitele a společnost skutečným dobrodiním. Hlavní je, že v tom máte jasno. Nu což, jak říká Klasík, cesta do řiti je vydlážděna dobrými oumysly.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31988998471663446042016-03-16T17:38:30.874+01:002016-03-16T17:38:30.874+01:00Víte, nejde ani tak o neshodu v názorech, ale o zp...Víte, nejde ani tak o neshodu v názorech, ale o způsob a obsah argumentace. Vaše přesvědčení o zákeřnosti testů plně potvrzuje vše, co jsem napsal o vaší neschopnosti oprostit se od apriorních animozit. Jen člověk jako vy si může myslet, že nová maturita je vytvářena s cílem žáky poškodit nebo jim ublížit. Nejsme v prostředí sicilské mafie, to jste si v hlavě nepřepnul ze seriálu o komisaři Catanim. O tom, co je pro dobré pro KAŽDÉHO ŽÁKA, jsem se zde rozepisoval rovněž dostatečně, důvod naší neshody jsem rovněž uvedl přesně v předcházejícím příspěvku. Na závěr jste si opět dovolil otřít o mě osobně, což je oblast, v které jste největší kabrňák. Jen vás chci upozornit, že já mohu vstoupit do každého slušného lokálu, vy jen tam, odkud vás nelze vyhodit.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24472580759880632132016-03-16T17:37:42.058+01:002016-03-16T17:37:42.058+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36574727814921442362016-03-16T17:02:38.261+01:002016-03-16T17:02:38.261+01:00Nejprve poznámka ke slovům „zákeřný‟ a „podlý‟. Ta...<i>Nejprve poznámka ke slovům „zákeřný‟ a „podlý‟. Ta charakterizují lidské jednání, nikoli testy;...</i> <br /><br />To pak bude asi ta personifikace, ne?<br /><br />Mohli bychom se zde zargumentovat do bezvědomí. Vás nepřesvědčí nic, co napíšu já. Mne zas nepřesvědčí nic, co píšete vy. Nejlepší by asi bylo vzít bambitky a jít do parku.))<br /><br />Myslím, že naše nekompatibilní názory jsou podmíněné faktem, že učíme na jiných školách a máme jiné zkušenosti. Já učím na nevýběrové a tudíž máme každý co dělat s jiným spektrem žactva. Pro některé naše žáky není státní ani školní maturita snadná, ale zcela zásadní laťka, kterou musí přeskočit, aby dosáhli na možnosti, které v čr maturita skýtá. Nejsou to, krom výjimek, pečlivě vybraní a vyšlechtění tahouni.<br /><br />Státní maturita je pro ně něco jako vyšplhat v časovém limitu do pátého patra po úzkém požárním žebříku, kterému cermat navíc tajně nařezal některé laťky. My pak stojíme u paty žebříku a hledíme vzhůru se vztekem, proč musíme být vykonavateli bezduchého státního konstruktu. Aniž bych chtěl někoho "pozurážet" naším (na naší škole) úkolem není činit z chytrých ještě chytřejší, ale umožnit všem těm, kteří mají vůli, snahu a ambici jít k maturitě, k maturitě jít a pokud chtějí, tak i vystudovat vš. <br /><br />a borec na konec..<br /><br /><i> já žákům pomáhám k tomu, aby něco uměli a věděli, že za jejich výkonem něco stojí, vy jim pomáháte systém obejít.</i> <br /><br /><i>Co se týče role učitelů, opět mne fascinuje vaše přehlíživost a bezostyšnost, s níž své oponenty cejchujete jako neschopné pochopit roli učitele. Vy skutečně vstupuje na Českou školu jako do hospody a jako nějaký otevřhuba pokřikujete na lidi, o nichž vůbec nic nevíte. Aby učitel pro děti něco znamenal jako osobnost, aby je inspiroval, musí jim skutečně pomáhat (viz výše), nikoli jim jen umetat cestičky, učit je hledat chybu jinde. Musí se také umět podívat na svoje působení, vzdělávání a školství z nadhledu. To je další věc, v které zjevně nevynikáte.</i><br /><br />Myslím, že jste si odpověděl. Váš "nadhled" staví to, co vy chápete jako zájmy systému/společnosti nad zájmy konkrétních mladých lidí. Dovedu si představit jak svého žáka u maturit pěkně podusíte a vyhodíte třeba kvůli pojmu personifikace, pak s pocitem dobře vykonané práce v zájmu obrany prestiže Maturity ve sborovně u kafíčka s kolegy "profesory" významně pokyvujete hlavou. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38204142734716122072016-03-16T16:32:27.545+01:002016-03-16T16:32:27.545+01:00Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komens...<i><b>Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského</b><br /><br />Hlavní sídlo organizace: Valdštejnská 20, 118 00 Praha 1 ...<br /><br /><b>Muzeum vzniklo v roce 1892 jako výraz snahy českých učitelů o uchování a dokumentování historických tradic českého školství a pedagogiky. Patří mezi nejstarší muzea v České republice.</b> Od roku 1991 je státním rezortním muzeem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy...<br /><br /><b>Muzeum je významným badatelským a dokumentačním centrem orientovaným na dějiny českého školství, pedagogiky, učitelstva a vzdělanosti v návaznosti na život, dílo a odkaz J. A. Komenského...</b> </i><br /><br />Viz<br />http://www.npmk.cz/o-instituci<br />http://www.npmk.cz/node/35<br /><br />Ano, k tomu odkazu se lze dobrat ve vyhledávači i na stránkách MŠMT. Přesto si myslím, že o kloudný odkaz na J. A. Komenského by mohlo MŠMT lépe pečovat a že na té "efektivitě práce s informacemi pro školy a širokou pedagogickou obec" je potřebné mnohé zlepšit. Pro srovnání uvádím odkazy na naardenské, uherskobrodské a fulnecké muzeum JAK. <br /><br />Mohlo by se zdát, že ve věci s Komenským jde o celkem okrajovou věc. Myslím ale, že to tak není. V rámci neoliberálního trendu ve vzdělávání je totiž myslím Komenský v Česku mnohými upozaďován. Objevil se už dokonce i názor, že by se Den učitelů (odměňování za mimořádnou a dobrou celoživotní práci atd.) měl v Česku podle nějakého zahraničního vzoru pořádat na podzim a ne v březnu. Naštěstí se ten názor nesetkal s ohlasem... <br /><br /><b>Když vidím, kolika způsoby jsou pedagogika a poslání veřejných škol a jejich učitelů v Česku zpochybňovány (viz např. některé příspěvky v diskusi výše), myslím, že by MŠMT, český stát a všichni politici (od obecních a krajských zastupitelů a členů Parlamentu ČR po politicky nominované státní úředníky) měli dát zřetelně najevo, jak si to se školstvím v Česku dál představují. <br /><br />Nechce-li český stát, aby školství podlehlo neoliberálnímu ataku, měl by se myslím o pedagogiku a učitele lépe starat a dát na školství tech 6 % z HDP v nejbližší možné době.</b><br /><br />J. Týř<br /><br />Muzeum J. A. Komenského v Naardenu<br />http://www.comeniusmuseum.nl/cz/<br />http://www.comeniusmuseum.nl/<br /><br />Muzeum Jana Amose Komenského v Uherském Brodu - je příspěvkovou organizací MK ČR.<br />http://www.mjakub.cz/expozice?idm=21<br />http://www.muzeumnj.cz/pamatnik-j-a-komenskeho-ve-fulneku/ucitel-j-a-komensky-1/<br /><br /><br />Památník J. A. Komenského ve Fulneku<br />http://www.muzeumnj.cz/pamatnik-j-a-komenskeho-ve-fulneku/aktualni-akce-8/zivot-a-dilo-j-a-komenskeho.htmltyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74187686786775925602016-03-16T13:36:46.927+01:002016-03-16T13:36:46.927+01:00Pane Týři, k nalezení stránek muzea stačí vyhledáv...Pane Týři, k nalezení stránek muzea stačí vyhledávač: http://www.npmk.cz/. Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52992154945828995382016-03-16T13:30:40.751+01:002016-03-16T13:30:40.751+01:00Uměli by češtináři rozebrat význam slova sakrament...<b>Uměli by češtináři rozebrat význam slova sakramentský? Například s ohledem na J. A. Komenského, Tomáše Špidlíka ?</b> - viz příspěvek 16. března 2016 5:26<br /><br />Ten rozhovor <b><a href="http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1093836883-na-plovarne/206522160100016-na-plovarne-s-tomasem-spidlikem" rel="nofollow">Na plovárně</a></b> s Tomášem Špidlíkem myslím stojí za poslech a zamyšlení. Mluví se tam i o EU a tzv. klackovitosti...<br /><br />J.Týř<br /><br />Viz<br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Amos_Komensk%C3%BD<br />http://www.labyrint.cz/cs/komensky<br /><br />Otázky pro všechny: <b>Má pražské muzeum J. A. Komenského, které je rezortním muzeem Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR vůbec vlastní internetové stránky? Proč je nemohu na internetu nalézt...?</b> Proč musejí učitelé v české škole poslouchat klackovitá doporučení zvenčí a kloudný odkaz na Komenského na stránkách MŠMT nenajdou? <br /><br /><b>Otázka pro paní ministryni: Nešlo by z EU dotací postarat se i o odkaz Komenského?</b><br /><br />Viz<br />http://www.msmt.cz/mezinarodni-vztahy/pedagogicke-muzeum-otevre-12-unora-2009-novou-stalou<br /><br />http://www.msmt.cz/search.php?s%5Bsort%5D=date&query=komensk%C3%BD<br /><br />http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1093836883-na-plovarne/206522160100016-na-plovarne-s-tomasem-spidlikem<br /><br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_%C5%A0pidl%C3%ADk<br /><br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Petr_Pi%C5%A5ha<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=MwRYpmWolWQtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61865544404261009942016-03-16T12:50:55.536+01:002016-03-16T12:50:55.536+01:00"Doležele. Neberte to osobně, ale nenechám se..."<i>Doležele. Neberte to osobně, ale nenechám se od vás úkolovat, podrobná analýza těch výzkumů kvůli vám mi přijde mrhání časem. Přečtěte si shrnutí. Udělejte si domácí úkol sám. A když už budete u toho, pokuste se najít nějaká data potvrzující dlouhodobě positivní dopad high stakes testů na vzdělanost, motivaci, zlepšení výuky atp.</i>"<br /><br />Odpusťte. Já myslel, že když ten zmiňovaný důkaz je jasný, že dobrý učitel, který umí učit v souvislostech, ovládá kritické myšlení a který je proti biflování faktů, nebude mít problém s tím, ho jasně a stručně napsat. Místo toho se mi dostalo telefonního seznamu, což si nezadá s nejhorší formou myšlení prostého biflování.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62924520055203921052016-03-16T09:34:27.444+01:002016-03-16T09:34:27.444+01:00Pokračování:
Už dlouho tady prosazuji nejen dvojí ...Pokračování:<br />Už dlouho tady prosazuji nejen dvojí maturitu, ale také myšlenku, že část dnešních středoškoláků je stresována základní feřtekovsko-štefflovskou lží, totiž že maturita je záležitostí podání přihlášky na střední školu. Systém středních škol je tředa proměnit tak, aby žáci po jejich absolvování něco uměli a získali pozitivní vztah ke vzdělání a k práci. Jen díky výše uvedeným dobrodincům a jejich přitakávačům jsou vystavováni stresujícím situacím, neboť mají zvládnout něco, co zvládnout nemohou, a ztrácejí čas, který by mohli věnovat něčemu užitečnějšímu; to užitečnější neznamená podřadnější.<br />Nynější forma zkoušky z češtiny rozhodně neznemožňuje žákovi projevit osobní potenciál v tom smyslu, že by mu v dosažení maturitní úrovně zabránila. Chcete-li tvrdit opak, doložte to, ovšem nikoli příklady špatné praxe učitelů nebo tím, že někdo prostě nesnáší, když má předvést nějaký výkon. <br />Co se týče přirozených základů oboru – svatá prostoto, co vy o nich v případě češtiny víte? Máte-li konkrétní výhradu ke katalogu požadavků, uveďte ji; ale ubezpečuji vás, že vychází ze stavu oboru, jak se přirozenou cestou utvářel někdy od antického Řecka. Co se týče personifikace a termínů, neznám češtináře, který by se hlásil k botlíkovskému extempore, jež spolehlivě kandiduje na pitomost roku (doporučuji přečíst si shrnutí V. Stanzela Zase ta personifikace, k dohledání i zde). Znalost základních termínů je podmínkou pro zvládnutí poznatků v jakémkoli oboru, přesněji jejich neznalost ono zvládnutí přinejmenším výrazně ztěžuje a zpomaluje. Tato znalost také nikterak nevylučuje rozvíjení vztahu k literatuře, její hlubší poznání apod. - chcete-li tvrdit opak, doložte to konkrétně. O literární historii jsem toho napsal tolik, že to nemohlo uniknout vaší pozornosti; naposledy v článku Jak nepsat o maturitě. Doporučuji neřídit se demagogy a zavilými antimaturitními aktivisty z profese, kteří dokáží spoustu věcí nažvanit, aby pak tváří v tvář argumentům neuměli ani žblebtnout a jen čekali, až se na jejich ostudu zapomene, aby mohli vyjít s dalšími poťouchlostmi. <br />Co se týče role učitelů, opět mne fascinuje vaše přehlíživost a bezostyšnost, s níž své oponenty cejchujete jako neschopné pochopit roli učitele. Vy skutečně vstupuje na Českou školu jako do hospody a jako nějaký otevřhuba pokřikujete na lidi, o nichž vůbec nic nevíte. Aby učitel pro děti něco znamenal jako osobnost, aby je inspiroval, musí jim skutečně pomáhat (viz výše), nikoli jim jen umetat cestičky, učit je hledat chybu jinde. Musí se také umět podívat na svoje působení, vzdělávání a školství z nadhledu. To je další věc, v které zjevně nevynikáte.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42679922027688277682016-03-16T09:33:47.649+01:002016-03-16T09:33:47.649+01:00Nejprve poznámka ke slovům „zákeřný‟ a „podlý‟. T...Nejprve poznámka ke slovům „zákeřný‟ a „podlý‟. Ta charakterizují lidské jednání, nikoli testy; zákeřné je například vyřizování osobních účtů přes článek v Respektu uvádějící fakta zcela vytržená z kontextu, zákeřné jsou lži a manipulace – na řadu z nich tady opakovaně poukazuji. <br />K testům z cizích jazyků se nebudu vyjadřovat, mohl bych sledovat jen jeden, ale své výhrady byste si mohl vyjasnit s kolegy z AMATE, ti jsou myslím pro danou diskusi nejkvalifikovanější.<br />„Vytváření umělých stresujících situací‟ - na mnohé zde odpověděl pan Doležel, a psal jsem o tom již já. Ověřování výkonu patří k životu, obzvlášť když chci získat potvrzení, které mne k něčemu opravňuje.<br />Celý život jsme vystavováni stresovým pracovním situacím, pro jejichž řešení nenalézáme naučený postup, musíme analyzovat řadu aspektů, musíme je umět vytřídit, sami si do nich vnést systém. V tomto smyslu jsou testové úlohy adekvátní přípravou.<br /><br />Zobecňování vašich zkušeností bohužel nepřináší nic, co by popíralo moje myšlenky. Chcete-li říci, že znáte žáky, kteří by neprošli zamýšlenou formou přijímacích testů, a přesto mají šanci složit maturitu, žijete zřejmě v kraji, kde část žáků svoji vzdělávací strategii zakládá na tom, že skrývá i jen minimální předpoklady ke studiu. Realita je úplně jiná – žáci, kteří na SŠ s problémy už nastupují, téměř nikdy maturitní úrovně nedosáhnou. Píšu o maturitní úrovni, nikoli o tom, že jim někdo umožnil maturitu získat, to je dnes bohužel velký rozdíl. Pokud už takový žák existuje, je třeba mu pomoci k tomu, aby dosáhl alespoň minimální vstupní úrovně. To je vůbec princip, v němž se neshodujeme – já žákům pomáhám k tomu, aby něco uměli a věděli, že za jejich výkonem něco stojí, vy jim pomáháte systém obejít. <br />Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7336386620607557932016-03-16T08:25:11.139+01:002016-03-16T08:25:11.139+01:00... nebo se vraťte k oboru, kterému se profesně vě...... nebo se vraťte k oboru, kterému se profesně věnujete, už tam určitě na vaše řízné analýzy čekají s vyplazeným jazykem. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-89769973816754911512016-03-16T08:19:55.950+01:002016-03-16T08:19:55.950+01:00Doležele. Neberte to osobně, ale nenechám se od vá...Doležele. Neberte to osobně, ale nenechám se od vás úkolovat, podrobná analýza těch výzkumů kvůli vám mi přijde mrhání časem. Přečtěte si shrnutí. Udělejte si domácí úkol sám. A když už budete u toho, pokuste se najít nějaká data potvrzující dlouhodobě positivní dopad high stakes testů na vzdělanost, motivaci, zlepšení výuky atp. Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67852077824394521182016-03-16T05:26:30.828+01:002016-03-16T05:26:30.828+01:00貴婦人從麻醉中醒來:“原來你,醫生,謝謝你的拯救。” “你怎麼知道操作成功?” “根據我的侄子的酸味...<b>貴婦人從麻醉中醒來:“原來你,醫生,謝謝你的拯救。” “你怎麼知道操作成功?” “根據我的侄子的酸味面孔。”</b><br /><br />Pane Tajný a paní Kalabisová, kdybyste nerozuměli příběhu v čínštině, připojuji vám český překlad:<br /><br />Bohatá paní se probudí z narkózy: "Tak vám, pane doktore, děkuji za svou záchranu." "Jak víte, že se operace zdařila?" "Podle kyselých tváří mých synovců."<br /><br /><b>Myslím, že i EU a Česko se probouzí z neoliberální narkózy a nekritického přebírání zahraničních vzorů ve vzdělávání, které rozhoduje o tom, zda budeme nebo nebudeme mít v EU a s ní i ve světě důstojné postavení. Jestli jste si nevšimli, probíhá v EU z podnětu Velké Británie, zemí V4 a i v zemi německých přátel právě sundavání klapek z očí. Myslím, že Česko jako země Komenského k tomu má sakramentsky* co říci.</b><br /><br />S africko anglosasko arabsko asijsko indiánsko sanskrtsko slovanským křesťanským pozdravem přihlížejícím i k ugrofinskému a australsko ticho oceánskému kontextu <br /><br /><b>Dýmce míru zdar!</b><br /><br />J. Týř <br /><br /><br />* sakramenstský <br />- ožehavý, složitý, problematický, neobvyklý, mimořádný, divný, prokletý atp.<br />http://lidovyslovnik.cz/index.php?dotaz=setsakramentsk%FD,%20sakramentsk%FD<br />- dobrou víru upomínající, náramný <br /><br />Viz též<br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2015/09/jiri-tyr-s-jsme-spojeni-jde-o-odlozit.html<br /><br />* sakramentský člověk Tomáš Špidlík:<br />https://cs.wikipedia.org/wiki/Tom%C3%A1%C5%A1_%C5%A0pidl%C3%ADk<br />Slované a svět:<br />http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1093836883-na-plovarne/206522160100016-na-plovarne-s-tomasem-spidlikemtyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.com