tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post168842726199524606..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jiří Růžička: Nenechte se zmást, ve školách přituhujeAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger65125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-50808386067193097732016-03-10T22:51:49.320+01:002016-03-10T22:51:49.320+01:00Sancta simplicitas<b>Sancta simplicitas</b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5671906607975309712016-03-10T22:28:16.301+01:002016-03-10T22:28:16.301+01:00a pokud žádný dokonalý detektor nelze použít, je l...a pokud žádný dokonalý detektor nelze použít, je lepší nespoléhat na papír, ale na zapojení člověka do procesu a sledovat, jak "řídí", přitom mu samozřejmě poskytovat podporu, zpětnou vazbu a sledovat, zda je schopen a ochoten na svém "řízení" pracovat. To by ovšem ředitelé a školy museli mít dostatečné kapacity jak časové, finanční, tak pedagogické. Místo rozvoje těchto volá stát po papíru, štemplu, všemocném certifikátu.Romana Howehttps://www.blogger.com/profile/05875993034985618640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61632451434884983562016-03-10T22:18:24.037+01:002016-03-10T22:18:24.037+01:00Předpokládat, že existuje nějaký "detektor&qu...Předpokládat, že existuje nějaký "detektor" rozlišující na dobré či špatné učitele je dosti omezující představa. Učitel jako člověk se může vyvíjet a mělo by mu to být umožněno. To ovšem nejde bez toho, aby celá škola byla kvalitní půda umožňující rozvoj myšlení, osobnosti.<br /><br />K dobrému řízení také nestačí pouze řidičák, ale je potřebná soustava silnic a pravidel. Tato ovšem nepřikazují pohyb určitým směrem /až na výjimky zaručují bezpečnost všech zúčastněných/, ale nastavují pravidla tak, aby si každý mohl dojet tam, kam potřebuje. A to si nemyslím, že lidská bytost je tak jednoduchým tvorem jako auto je přístrojem...<br /><br />Kde je dobrá soustava, respekt, i řidič se může mnohému naučit tak, aby se stal dobrým uživatelem. Jeho ne-kvalita, nezpůsobilost, nepřipravenost se pozná často hned a hned tedy následuje snaha o nápravu (bohužel spíše represivní než rozvíjející, což by bylo dobré změnit ), kvalita se pozná až v čase, až prokáže svou ohleduplnost, porozumění procesu. Při rozvoji duchovních, myšlenkových procesů by tento postup měl být mnohem propracovanější tak, aby se nenapáchalo na dětech křivd. Je tomu tak?Romana Howehttps://www.blogger.com/profile/05875993034985618640noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88500654556315041162016-03-10T18:49:00.407+01:002016-03-10T18:49:00.407+01:00Minimálně do té doby, dokud nebudeme schopni formá...Minimálně do té doby, dokud nebudeme schopni formálně popsat, jak se pozná dobrý učitel od špatného.<br />V tom je jádro pudla. <br /><br />Tady je spousta expertů, kteří zjevně umí poznat dobré učitele, zejména ty, kteří jsou bez papíru, stejně jako umí poznat špatné učitele, zejména ty s papírem. Mnozí se tváří, že špatní jsou právě jen ti s papírem. Pořád tady někdo vyvolává, že musí odejít dobří, ba nejlepší (ve skutečnosti prakticky nikdo neodchází a pokračuje na výjimky), tak ať expertri předloží, jaký užívají "detektor". Možná se pohneme kupředu. Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67358945051499863822016-03-10T17:59:00.891+01:002016-03-10T17:59:00.891+01:00Pořád jsem u problému, jak se pozná dobrý učitel -...Pořád jsem u problému, jak se pozná dobrý učitel - věřím, že pan Šteffl to pozná ze své kanceláře, ale my ostatní na to potřebujeme nějaký čas. Mantra o tom, že učiteé bez papíru jsou lepší než ti s papírem, pramení často z jediné skutečnosti - ti nekvalifikovaní vědí, že na to, zda ve škole zůstanou, mají podstatný vliv ředitel a rodiče, proto s nimi vedou časté a plodné debaty, kde prezentují své aktivity. Ti s papírem se mohou soustředit na učení s tím, že za výsledky si ručí sami a na dobrou vůli šéfa a maminek nejsou tak fatálně odkázáni. To, zda jsou dobří či ne, se tak zjistí až podle výsledků dětí. A na to je třeba čas.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-88997602287801582242016-03-10T17:15:24.116+01:002016-03-10T17:15:24.116+01:00"A minimálně do té doby, než budeme schopni f..."A minimálně do té doby, než budeme schopni formálně popsat, jak se pozná dobrý učitel, by mělo stačil VŠ vzdělání + rozhodnutí ředitele školy (a eventuálně třeba potvrzené ČŠI nebo Radou školy)."<br />A máme standard pro ředitele? Jak dnes poznáme, že ředitel školy není panák dosazený zřizovatelem, ale člověk, který je schopen mj. odborně otestovat znalosti pedagogiky a psychologie? A jakou odbornou kvalifikaci mají rady školy?Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28523660180465758862016-03-10T16:53:38.214+01:002016-03-10T16:53:38.214+01:00poste.restante řekl(a)... 8. března 2016 23:42
Oso...poste.restante řekl(a)... 8. března 2016 23:42<br /><i>Osobně jsem názoru, že pedagogika je obor, který mají vykonávat lidé s VŠ vzděláním a pod tuto úroveň nelze jít.</i><br />Ano, souhlas. <br /><br /><i>Nevěřím tomu, že je možné být dobrým učitelem bez elementárních znalostí obecné a vývojové psychologie, bez znalosti základů pedagogiky. Naopak s nástupem inkluze bude nutné, aby i běžní učitelé získali alespoň základy speciální pedagogiky.</i><br />Ano, souhlas. A mají tyhle znalosti absolventi ped. fakult? Moje zjištění je, že v naprosté většině ne.<br /><br /><i><b>Netvrdím, že není možné potřebné znalosti získat i jiným způsobem, nežli VŠ studiem.</b></i><br />Ano!<br /><br /><i>Pak se ale tedy bavme o možnosti, jak umožnit pedagogickým talentům, nebo současným učitelům s delší pedagogickou praxí, jak získat formální ověření jejich schopností i bez nutnosti několikaletého studia. </i><br /><b>Ano, výborně! Nejlépe nějakou zkouškou. Čili libovolné mgr. vš vzdělání + zkouška, až budeme vědět, z čeho ta zkouška bude.</b><br /><br /><i>Naopak nelze přijmout logiku, že učitelé ze skupiny B (dobří bez papíru) mají nahradit ty ze skupiny A (špatní s papírem).</i><br />Nevím, jestli dobře rozumím tomu, kdo koho nahrazuje. Ale určitě jsem pro, aby A byli nahrazení B a D (čili špatní s papírem byli nahrazeni dobrými, s papírem či bez).<br /><br /><i>Minimálně do té doby, dokud nebudeme schopni formálně popsat, jak se pozná dobrý učitel od špatného.</i><br />V tom je jádro pudla. My nejsme schopni formálně popsat, jak se pozná dobrý učitel. Ba ani nevíme, co má učitel umět. <a href="http://www.literarky.cz/politika/domaci/16980-kam-s-nimi-s-nekvalifikovanymi-uiteli-a-s-eskym-kolstvim" rel="nofollow">Představitelky pražské pedagogické fakulty se vyjádřily jasně</a>: „Je třeba začít formulováním profesního standardu – kdo je to kvalitní učitel, jakými klíčovými profesními kompetencemi má být vybaven, aby zvládal zvyšující se nároky na učitelskou profesi, jak má vypadat příprava učitelů, co je jejím jádrem,…“. Čili, <b>na pedagogických fakultách zatím nevědí, co má kvalitní učitel umět</b>, ale bez jejich souhlasu se nikdo nesmí stát učitelem.<br /><b> A minimálně do té doby, než budeme schopni formálně popsat, jak se pozná dobrý učitel, by mělo stačil VŠ vzdělání + rozhodnutí ředitele školy (a eventuálně třeba potvrzené ČŠI nebo Radou školy).</b><br /><br /><br /><i>Řešení nerovnice je tedy jednoduché.<br />1. Umožnit těm "zástupům" skvělých učitelů bez formálního vzdělání, aby potřebný papír získali. O způsobech se můžeme bavit.</i><br />Ano.<br /><br /><i>2. Neslevovat u nově přijímaných učitelů z požadavku na potřebnou kvalifikaci.</i><br />Dokud nebudeme vědět, co má (dobrý) učitel umět, a dokud nebude jasné, že to každý absolvent s papírem umí, tak rozhodně ne.<br /><br /><i>3. Definujme, co to je dobrý učitel.</i><br />Ano. Ale do té doby to vydržme bez "papíru", protože do té doby nevíme, co ten papír znamená. (Na rozdíl od řidičáku).Ondřej Štefflhttps://www.blogger.com/profile/14535378246834996121noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-46742497462971084222016-03-10T11:24:59.091+01:002016-03-10T11:24:59.091+01:00Já bych se spokojil s docela obyčejnými věcmi: Aby...Já bych se spokojil s docela obyčejnými věcmi: Aby středoškolské a vysokoškolské vzdělání bylo nastavené a diferencované způsobem, který by každému absolventovi umožňoval jednak vzdělání úměrné jeho předpokladům, jednak vzdělání kvalitní, tj. aby závěrečná zkouška, maturita, bakalářská práce apod. měly smysluplnou podobu a potřebnou úroveň. K tomu je potřeba dobrý systém a dobří učitelé (dobří, tzn. též zodpovědní). Když vidím, že adept maturity má problém pochopit vnitřní monolog (a když pak pochopí, místo termínu z něj vypadne "to je jako, že von si to myslí" - jak nevzpomenout na Botlíkovu údajnou "vědeckou hatmatilku"), když při hledání informací na webu narazím na diplomku, která se kromě chyb v interpunkci občas blýskne i omyly ve shodě podmětu s přísudkem, když učitelka češtiny a lektorka publikuje text jednak toporný, jednak věcně slabý (ovšem eduinskou kohortou vychválený), ptám se znovu a znovu, kde udělali soudruzi z posametové ČR chybu. A musím souhlasit s Oldřichem Botlíkem: Náš vzdělávací systém je vadný. Ovšem výrazně k tomu přispěly i feřtekovsko-botlíkovské koncepty vzdělání na přání a cárů vysvědčení. A místo řešení problémů si vyrábíme nové. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29930699465929228882016-03-10T11:22:53.395+01:002016-03-10T11:22:53.395+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74195751251285079972016-03-10T10:09:54.439+01:002016-03-10T10:09:54.439+01:00Obávám se, že když MŠMT a zřizovatelé požadují po ...Obávám se, že když MŠMT a zřizovatelé požadují po učitelích VŠ vzdělání a zároveň jim dávají poloviční plat, než jaký mohou mít v komerční sféře, že ten poměr #(A)/(#(A)+#(B)) půjde rapidně dolů, protože typ A bude přitahován komerční sférou, zatímco hůře uplatnitelný typ B bude zůstávat ve školství. Takže bych se vůbec nedivil, kdyby nakonec #(A)/(#(A)+#(B)) < #(C)/(#(C)+#(D)).Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32346358143362959542016-03-10T09:54:20.757+01:002016-03-10T09:54:20.757+01:00Souhlasím s tím, že vyžadovat v některých oborech ...Souhlasím s tím, že vyžadovat v některých oborech formální vzdělání je hloupost. Nepotřebujeme vysokoškolsky vzdělané úředníky, ani policisty a ani vychovatelky. Dovedu si představit i učitele na prvním stupni ZŠ bez formálního vzdělání. Když si vzpomenu na svoji bývalou sousedku, která si dodělávala v pokročilejším věku pedagogickou fakultu v Plzni, vzdělávání na 1. stupni ZŠ a psala diplomovou práci tak, že si vybrala učebnici angličtiny a aby prokázala interdisciplinaritu (to je asi to učení v souvislostech, nebo co), tak procházela jednotlivé kapitoly a dělala si čátrky, kdykoliv se objevilo něco, co uznala jako propojené s přírodovědou, tělovýchovou, výtvarnou výchovou, hudební výchovou, apod. A já jsem jí to pak statisticky zpracovával a ověřoval nějaké hypotézy. Takže když byla úloha, aby si žáci vybarvili modrou barvou objekty, které jsou v angličtině countable a červeně uncauntable, tak to lupla do výtvarky a když tam byl článek o parku ve městě, tak to prdla do přírodovědy. Když jsem jí vysvětloval základy matematiky, tak byla tak totálně mimo, že jsem z ní chytnul nerva - vůbec nechápala, co je to axiom, co vyvozovací pravidlo, co je to definice, co tvrzení a co důkaz. Měla v tom prostě totální zmatek. To, co se učili v pedagogice se nedalo číst, jaké to byly bláboly. Dodnes nechápu co to je ten Karotusův diskurs, o němž píše v každém svém článku a pak mám potíže s pochopením vizuálně předmětného kontrapunktu. Kdyby se mého dovzdělání někdo ujal, budu mu vděčný. Možná by si humanitní vzdělanci měli uvědomit, že abstraktní myšlení má také pravidla a že jeho smyslem není popisovat triviality tak, aby to pokud možno nikdo nechápal, včetně autora popisu.<br /><br />Jenže, Tajný, to vyžadování formálního vzdělání je důsledek činnosti vašeho myšlenkového pelechu, nikoliv mého. V mém světě má být VŠ vzdělání elitní, mají ho mít vědci, lékaři, právníci, technici, nikoliv úřednictvo, sociální asistentky, komentátoři, či zdravotní sestry. Nedivte se, že když VŠ lze dnes vystudovat z tělovýchovy a diplomovou práci psát na témata jako jsou kupříkladu "Standardní situace ve fotbale", že pak zaměstnavatelé, toužící po zaměstnancích, kteří se umějí alespoň podepsat, vyžadují minimálně maturitu (která byla zničena a devalvována) a pokud vyžadují dokonce schopnost reagovat na světlo a zvuk, tak vyžadují VŠ. Když se ze vzdělávání stal business, navíc ještě typu produkce pásové výroby, v níž se nevyrábí vzdělanost, ale diplomy, nedivme se teď ani těm produktům, které rozhodují o dalším směřování fungování věcí veřejných, ani tomu, že trh se tomu racionálně přizpůsobuje.<br /><br />Souhlasím i s tím, že učitelská profese je do velké míry otázkou nadání. Diskuse o tom, zda učitelé jsou typu A, B, C, či D je de facto diskusí o tom, jak velké chyby prvního a druhého druhu lze v dané profesi tolerovat. Pokud A je množina všech učitelů, kteří jsou tzv. dobří a náležitě formálně vzdělaní, B jsou tzv. špatní, ačkoliv náležitě formálně vzdělaní, C jsou dobří, ale bez formálního vzdělání a D jsou špatní a bez formálního vzdělání, pak pokud se shodneme na definici "dobrého" učitele, pak mohu čistě formálně analyzovat, zda formální vzdělávání má, či nemá smysl. Kupříkladu Fisherovo faktoriálovým testem na hladině významnosti řekněme jedna tisícina, resp. chí-kvadrát testem pro větší rozsahy vzorku. Ale asi každý pochopí, že je-li #(A)=20000, #(B)=5000, #(C)=4000 a #(D)=1000, že vliv vzdělání na kvalitu výstupu je zanedbatelný. Otázka je, zda se shodneme na té definici. Paní Kalabisová by asi za kvalitního považovala nějakého ezoterika, který dětem na začátku hodiny vyčistí čakry tak, že na jejím konci mají hlavy vyčištěné a prázdné, ale jsou naladěni na té správné vesmírné frekvenci a proudí do nich energie všehomíra a všude se rozprostírá klid v duši a všichni jsou spokojeni a vzájemně duchovně propojeni.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83037538282948965312016-03-10T09:33:37.638+01:002016-03-10T09:33:37.638+01:00Myslím, že jen v některých oborech (ovšem detailně...Myslím, že jen v některých oborech (ovšem detailně jsem to nestudoval). I přesto si řada učitelů kvalifikaci doplnila, a to za dost náročných podmínek. Pokud chcete znát můj osobní názor, tak zákon bych zmírnil.<br />Celá situace kolem možnosti/nemožnosti studovat má dvě stránky: Kdyby se část učitelů nespoléhala na to, že ono to nějak dopadne, a začala se hlasitě ozývat (nebo se přidala k těm, kteří se ozvali), mohly se potřebné obory otevírat bez větších komplikací mnohem dříve a na více místech (to mi potvrdili i lidé z VŠ). Iniciativy se mohlo ujmout i MŠMT a podle mne zaspaly také odbory. Zkrátka typická situace - problém se řeší, až když je pozdě. Týká se to všech zainteresovaných. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86878296092864790332016-03-10T09:20:29.652+01:002016-03-10T09:20:29.652+01:00Pane Soukale, nabídka PedF pro doplnění kvalifikac...Pane Soukale, nabídka PedF pro doplnění kvalifikace byla v posledních 10-15 letech skutečně bídná. Proto byl tak velký zájem o studium na UJAK (hlavně pro 1. stupeň). Je taky absurdní, že řada zájemců musela studovat stovky kilometrů od svého bydliště.Janek Wagnerhttps://www.blogger.com/profile/06137806439637479552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-56308335664284816192016-03-10T09:12:40.925+01:002016-03-10T09:12:40.925+01:00Na zákon je možné hledět jako na přísný (počet ods...Na zákon je možné hledět jako na přísný (počet odsloužených let k uznání kvalifikace by se mohl snížit), nebo jako na spravedlivý; s oběma pohledy se setkávám, třeba u ředitelů škol, jejichž práce se dotýká. Nevím, jestli je příklad s vychovatelkou skutečný, nebo jen někde vyčtený či přímo vymyšlený, ale každý systém vytváří hraniční případy. Ten, kdo je schopen věci v souvislostech, ovšem chápe, že neexistence systému zmnohonásobuje výskyt "blbosti, hlouposti, krávovin, mrhání (čímkoli)...".<br />Co to znamená "objektivně nemá možnosti"? Většinou jen "nechce". Upřednostňuje či upřednostnila něco, co považuje pro svůj život za důležitější. Takové věci probíhají neustále. Kolik lidí by mohlo dělat to či ono, dokázat to a to, ale prostě nechtějí, nechtějí se vzdát toho, co je pro ně také podstatné (a já to neodsuzuji, jen konstatuji). <br />Schopnost vidět souvislosti a systematičnost jsou vůbec důležitými předpoklady k tomu, aby člověk v životě něčeho dosáhl, a to nejen z čistě pragmatického hlediska. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31099864281767463372016-03-10T08:37:04.174+01:002016-03-10T08:37:04.174+01:00p Doležele. Možná by vám nějaký ten špečík na duho...p Doležele. Možná by vám nějaký ten špečík na duhové rozmělnění té vaší empiričnosti neuškodil. Paní Kalabišová se snažila naznačit, že všichni, kteří pracujeme na školách tak nějak víme kdo kolem nás je, nebo kdo by byl dobrým učitelem.<br /><br />Mrzí mne velmi, když kolegyně, která je výborná vychovatelka, ale nemá objektivně možnosti k doplnění vzdělání, musí ze školy odejít, protože je to obrovská škoda pro děti a lidé jako ona neklepou na dveře školy každý den, ba ani každé desetiletí. Je to prostě blbost, hloupost, krávovina, mrhání talentem, nelogická a iracionální byrokratická oštemplovaná tupost. Je nejlepším člověkem na svém místě, ale není ji to nic platné.Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-55215807716019913642016-03-10T02:53:48.852+01:002016-03-10T02:53:48.852+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-5420615738994454872016-03-10T00:47:58.912+01:002016-03-10T00:47:58.912+01:00"Nebylo by rozumnější omezit vliv a význam pa..."<i>Nebylo by rozumnější omezit vliv a význam papíru a spolehnout se na zkušenost, cit, souznění? To bychom ale museli být všestranně rozvinuté osobnosti, což je stav a dovednost duše, kterou česká škola neučí, takže proto trváme na papíru.</i>"<br /><br />Co hulíte?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80755689290670338022016-03-10T00:45:57.142+01:002016-03-10T00:45:57.142+01:00"Samozřejmě jsme měli i rodilé mluvčí, se kte..."<i>Samozřejmě jsme měli i rodilé mluvčí, se kterými se smysluplně konzervovat nedalo, takže opět není dobré dělit svět na černou a bílou.</i>"<br /><br />To já jsem naposledy konzervoval se svojí extchýní a to nějaké meruňky, nebo co to bylo. A dělili jsme je na menší a větší a podle toho jsme volili velikost hrdla sklenice, do které jsme je rvali.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-52641228286868148572016-03-10T00:36:05.973+01:002016-03-10T00:36:05.973+01:00Renata Kalabisová řekl(a)
Základní školy nevím, k ...<i>Renata Kalabisová řekl(a)<br /><b>Základní školy nevím, k čemu jsou, ale dětství je k nalezení vlastní identity, k prozkoumání toho, co bude pro jedince v dospělém životě bude nejzajímavější a nejpřínosnější, co bude jedince činit šťastným. K tomu základní školy mohou nabízet takovou motivační přehlídku možností, kde si děti mohou zkoušet a trénovat své kompetence.</b> Střední a vysoké školy už by měly být o odbornosti, která by ovšem neměla zastiňovat rozvoj osobnosti.<br />9. března 2016 20:51</i><br /><br />http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-k-cemu-jsou-skoly.html<br /><br /><b>Myslela jste, paní Kalabisová, tu "motivační přehlídku možností" na cestě ke štěstí jako módně inovátorskou nebo jako pojmově strukturovanou ? :))))) </b>tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-65534811397212071572016-03-10T00:15:10.618+01:002016-03-10T00:15:10.618+01:00Paní Kalabisová, jste učitelka a nevíte, co je log...Paní Kalabisová, jste učitelka a nevíte, co je logické uvažování? Nevíte k čemu je ZŠ, SŠ a VŠ? Nevíte, co je strukturované myšlení a řešení problémů v životě i ve škole? Chodíte do školy hlavně kvůli svým neujasněným pocitům a kvůli tomu, co vás baví a co vy byste ráda? A z toho chcete mít uspokojení a tento druh uspokojení chcete předávat dětem? Není vám líto těch dětí i kolegů, kteří chtějí mít jasno v pojmech a strukturovaně řešit problémy?!<br /><br />Říkáte, že u učitelů na počátečním pedagogickém vzdělání nezáleží a že jejich práci mohou snadno zastat pedagogicky nevzdělaní lidé? <b>Proč totéž nevnucuje lékařům? Proč nenavrhne ministru zdravotnictví, aby dal pokyn k náhradě chybějících lékařů a zdravotních sester lidovými léčiteli a nekvalifikovanými asistenty?</b><br /><br />Nebudu vám znovu vysvětlovat, co už jsem jednou vysvětlil - o schopnosti rozlišovat významné a nevýznamné věci a o významu pojmově strukturovaného myšlení a o významu strukturované výuky. Chcete-li přečtěte si to znovu.<br /><br />J.Týř<br /><br />Viz např.<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/03/prectete-si-az-jednou-ucitele-procitnou.html<br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-81146924777527062282016-03-09T22:40:49.442+01:002016-03-09T22:40:49.442+01:00pokud někdo považuje řidičský průkaz za ekvivalent...<i>pokud někdo považuje řidičský průkaz za ekvivalent způsobilosti dospělého být průvodcem dětské duše, zřejmě dítě považuje za mechanický přístroj...</i><br />Ale no tak. <br />Podsouvání oponentovi dehonestující myšlenky, která nebyla vyslovena. Dost slabá argumentace. Umíte to líp.<br /><br />Srovnání s řidičákem je založeno na ekvivalentnosti pojmu "kvalifikace".<br /><br /><i> nebylo by rozumnější omezit vliv a význam papíru a spolehnout se na zkušenost, cit, souznění?</i><br /><br />Předpokládám, že své dítě nevodíte k lékaři, ale k léčiteli, který s ním souzní.<br />Přeji Vám hodně úspěchů při případné léčbě zánětu slepého střeva.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18396256251009046712016-03-09T22:38:18.988+01:002016-03-09T22:38:18.988+01:00u nás učí rodilý mluvčí a děti jsou s nim velmi sp...<i>u nás učí rodilý mluvčí a děti jsou s nim velmi spokojené</i><br /><br />Synovec známého mojí sestry slyšel vyprávět jednoho pasažéra v rychlíku do Olomouce o učiteli z Nové Vsi u Nového Města na Moravě, který byl patřičně aprobován, pedagogicky způsobilý a děti jej až nezřízeně mi-lo-va-li!Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67543636401959043652016-03-09T22:32:02.589+01:002016-03-09T22:32:02.589+01:00"cit, souznění"
Ano, ano, to je ono. Ci...<i>"cit, souznění"</i><br /><br />Ano, ano, to je ono. Cit a souznění. Trošku té travičky si dáme a budeme na jedné vlně.<br /><br />Na prd interaktivní tabule, tablety a kdoví co. Pěstírny zřídit ve školách!Anonymni z 21:30https://www.blogger.com/profile/17859086175761140590noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24924564311476517372016-03-09T22:17:18.650+01:002016-03-09T22:17:18.650+01:00pokud je cílem poznat lingvistu, to děti jistě poz...pokud je cílem poznat lingvistu, to děti jistě poznají, ale nic to nevypovídá o jejich nadšení z toho, že se mají učit lingvistické pojmy<br /><br />ani nevím, jaký přínos může pedagogická fakulta může přinést do hodin - lepší testování, lepší teoretické výklady lingvistických teorií? <br /><br />u nás učí rodilý mluvčí a děti jsou s nim velmi spokojené - konečně mohou angličtinu smysluplně používat ke konverzaci<br /><br />samozřejmě jsme měli i rodilé mluvčí, se kterými se smysluplně konzervovat nedalo, takže opět není dobré dělit svět na černou a bílou<br /><br />pokud někdo považuje řidičský průkaz za ekvivalent způsobilosti dospělého být průvodcem dětské duše, zřejmě dítě považuje za mechanický přístroj...<br /><br />nutnost papíru bude vždy způsobovat nějaké nespravedlnosti - například <br />1. pedagogický talent, který se z nějakého důvodu /např. nedostatek financí, byrokratické či jiné překážky/ nebude kvůli absenci papíru nebude moci pracovat jako učitel<br />2. pedagogický antitalent, který se z nějakého důvodu /např. nadbytek financí, byrokratická či jiná klička umožňující mu vystudovat/ se stane držitelem papíru a bude moci pracovat jako učitel<br /><br />nebylo by rozumnější omezit vliv a význam papíru a spolehnout se na zkušenost, cit, souznění? To bychom ale museli být všestranně rozvinuté osobnosti, což je stav a dovednost duše, kterou česká škola neučí, takže proto trváme na papíru. Dobrá "logika". Ale kam nás dovede?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36307326999539031782016-03-09T22:07:12.849+01:002016-03-09T22:07:12.849+01:00V tom bájném Finsku si kvalitní, patřičně ocertifi...V tom bájném Finsku si kvalitní, patřičně ocertifikované učitele pěstují s řádnou péčí hospodáře, aby jich měli dostatek a mohli si z nich případně vybírat.<br />U nás se prohlásí, že takových je málo, a že i ti jsou vlastně špatní, jinak by ta naše vzdělanost byla lepší. To dá rozum. A tak je třeba do systému vpustit kdekoho. Třeba šarlatány propagující sebehodnocení jako jediný možný nástroj, protože ani nevědí, kterak žáka hodnotit.<br />A jak je to s řediteli škol? Z jakého pedagogického podhoubí se rekrutují oni, a co je zárukou jejich kvality?Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.com