tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1429545263959257516..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Ministerstvo školství hledá argumenty, proč data nezveřejňovatAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger226125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7702322698897058032016-05-10T20:52:36.209+02:002016-05-10T20:52:36.209+02:00Jsem jen blbá angličtinářka - mohl by mi, prosím, ...Jsem jen blbá angličtinářka - mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, jestli je vážně potřeba, aby student věděl, co je epizeuxis, a jestli by třeba nebylo lepší zjišťovat, zda ví, čeho se zopakováním slova dosáhne a proč se tam opakuje zrovna to "zvoní zvoní zrady zvon"? (Mimochodem, a proč se tady zjišťuje zrovna epizeuxis, když je to zároveň pěkná aliterace a zvukomalba, které jsou výrazně lépe zapamatovatelné a rozeznatelné?)<br /><br />A když už jsme u té angličtiny: mohl by mi někdo vysvětlit, proč v poslechové části má nejobtížnější cvičení stejně bodů jako dvě jiná cvičení dohromady (16 bodů, všechna ostatní jsou po 8), a ještě ke všemu je namluvené daleko rychlejším tempem, dle studentské definice, "rychlý jak průjem"? Vzhledem k tomu, že cvičení simuluje informační monolog, např. průvodce po památkách nebo učitele informujícího o zájezdu, to tempo je naprosto nepřirozené a nevhodné. A vážně je za ty peníze takový problém najít mluvčí, kteří by zvládli aspoň trochu přirozený projev? Z té nepřirozené intonace trnou zuby.<br /><br />Taky se už nemůžu dočkat přirozených komunikačních situací u ústní zkoušky, jako třeba "zveme svého anglického učitele na výlet" nebo "hovoříme s kanadským imigračním úředníkem", případně dalších perliček, které opravdu, ale opravdu, nemají srovnatelnou úroveň obtížnosti s "domluvme se s kamarádem, kam půjdeme o víkendu". I když, ono v tom maratonu zapisování 39 bodů se to "ztratí v davu", že.Ygrainhttps://www.blogger.com/profile/08490497723105830183noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15245199904124645242016-05-09T10:58:04.658+02:002016-05-09T10:58:04.658+02:00Každá zbytečná personalizace oslabuje věcnou a odb...Každá zbytečná personalizace oslabuje věcnou a odbornou úroveň diskuse. Pan Šteffl a kdokoli jiný má právo diskutovat nebo nediskutovat podle svého uvážení. Personalizace diskusí v České škole myslím někdy překračuje únosnou mez.tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-11883795831493313292016-05-08T23:28:49.278+02:002016-05-08T23:28:49.278+02:00Co se týče cílů maturitní zkoušky, mohl se pan Šte...Co se týče cílů maturitní zkoušky, mohl se pan Šteffl zapojit už dávno: http://www.ascestinaru.cz/vychodiska-a-cile-maturitni-zkousky/Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42523137877106162752016-05-08T22:48:56.220+02:002016-05-08T22:48:56.220+02:00Pravověrní pytlici jsou, koukám, do páně Pytlikov...Pravověrní pytlici jsou, koukám, do páně Pytlikovy rádo by duchaplné porovnávací kategorizace nezařazeni.<br /><br />Diskuse v České škole mi někdy i díky panu Pytlikovi připomínají internetovou pavlač, ze které někteří diskutující dost nechutným způsobem "znečišťují dvůr" slušné odborné diskuse k daným problémům. tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31096800448564359532016-05-08T21:22:42.122+02:002016-05-08T21:22:42.122+02:00tyrjir řekl 8. května 2016 18:13
Jen ať se učitelé...tyrjir řekl 8. května 2016 18:13<br /><i><b>Jen ať se učitelé požírají mezi sebou, to vrchnosti bude vyhovovat.</b><br />řekla paní Maříková v diskusi k článku<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/05/ivo-vaclav-fencl-skola-hrou-s-tragickym.html</i><br /><br />Tak to by bylo docela zajímavé porovnat zastánce té které pravdy. Kdo z nich je učitel aktivní, a kdo bývalý, aktuálně důchodce, expert, jednatel, poslanec, zmatenec, chovanec... a podobně. A kdo požírá koho.<br /><br />Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32945245590499282162016-05-08T20:03:46.938+02:002016-05-08T20:03:46.938+02:00A on Vaše žáky, paní Kalabisová, doopravdy někdo z...A on Vaše žáky, paní Kalabisová, doopravdy někdo zastrašuje a práva jim upírá?<br />Že je musíte nabádat, aby se chovali jako normální, zdraví, mladí lidé, s přiměřenou dávkou kreativity, kritického myšlení, zodpovědnosti a autonomie?<br />To by byla ovšem síla. Že je pozdravuji, a ať se zasrašit nedají. Nikdy a za žádných okolností. Mějte hezký den, a buďte jim příkladem člověčenství. Vždycky a za všech okolností.Nicka Pytlikhttps://www.blogger.com/profile/14309630223175640571noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-62753681348016476022016-05-08T19:11:01.304+02:002016-05-08T19:11:01.304+02:00"Já si to nijak úkorně neberu. Považuji ale t..."<i>Já si to nijak úkorně neberu. Považuji ale tenhle způsob vytahování se nad chybou jejíž příčina je Vám jasná, za ukázku vcelku zvráceného vychutnávání si chyb, o kterých víte, že nejsou způsobeny neznalostí tématu, ale něčím jiným.</i>"<br /><br />Já se nevytahuji. Snažím se vás jen jemně (jak je mi vlastní) upozornit, že váš text je venkoncem nečitelný. Nechtějte po ostatních, aby se vyjadřovali vytříbeným jazykem, když sám si nedáte ani tu práci, abyste si psaný text po sobě zkontroloval. Pokud nedokážete vypnout prediktivní vkládání textu a přesto považujete mobilní telefon za vhodný nástroj komunikace a šíření svých myšlenek a názorů, budete muset bojovat proti technice manuálně. Možná nevíte, že Olda Botlíků druhdy obhajoval myšlenku, že netřeba uměti počítati a netřeba uměti pravopis jako cvičená opice, anžto od toho máme techniku (kalkulačky a jednoduché appky). V kontextu této konotace, je vaše psaní příspěvků obzvláště pikantní.<br /><br />Rád bych ale vrátil diskusi k podstatnému:<br /><br />1) Má Cermat zveřejňovat data z maturitních testů, jsou-li anonymizována?<br />2) Jaký je, či má být smysl maturitní zkoušky.<br /><br />ad 1) Jsem rozhodně pro to, aby data byla zveřejňována, aby se v nich všichni šťouralové mohli šťourat a obkreslovat po nocích prádelní hrnce a chodit do televize s šaškovskou čepičkou dle libosti. Druhá věc je, co se z těch dat dá skutečně vyčíst. Nevím, jak moc je pan Botlík, jako zaměřením topolog, znalý statistických metod. Je však třeba jasně chápat, že statistika prostřednictvím dat nemůže žádnou hypotézu "dokázat". S důkazním postupem nemá ověřování hypotéz nic společného. Každá statistická hypotéza může být za pevně daných podmínek a na nějaké hladině významnosti buď zamítnuta, nebo nezamítnuta. Mojí obavou je, že data budou znásilňovat lidé, kteří nerozumí statistice a budou z toho po mediální scéně šířit nekriticky nějaká pošahaná zjištění s ještě pošahanější interpretací, nebo, že budou data záměrně zneužívána k individuálním cílům a politickým záměrům. Zase to bude jen o propagandě, protože drtivá většina lidí není schopna rozpoznat statistickou manipulaci a budou mít dojem, že interpretace opřená o "tvrdá" data, je zaručeně pravdivá. Byli tak tímto systémem naučeni. Obzvláště u lidí bez maturity z matematiky, kteří mají moc, ale nemají kritické myšlení, je toto extrémně nebezpečné.<br /><br />ad 2) Co je, či by mělo být smyslem maturitní zkoušky? Podle mého mínění by maturitní zkouška měla ověřovat připravenost maturanta ke studiu na vysoké škole a zároveň zaručovat, že člověk s vysokoškolským vzděláním má nějaké všeobecné znalosti. Pokud by tomu tak nebylo, pak budeme mít lékaře, kteří sotva umějí procenta, soudce, pro které výpočet RPSN je extrémně náročná úloha pro znalce a experty a politiky, kteří nedokáží posoudit ani jednoduché systémy a instituce, natož pak zákony a jejich dopady. Odpůrci selekce ve vzdělávání si odmítají připustit, že nedostatek vzdělání neznamená nižší kladnou přidanou hodnotu, ale že může způsobit extrémní "zápornou přidanou" hodnotu. A to je to, oč tu běží. Navíc je třeba chápat, že vzdělávání něco stojí. Nastavení vzdělávacího procesu je proto také ekonomická úloha.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-49688540752338956532016-05-08T18:26:25.264+02:002016-05-08T18:26:25.264+02:00"Nějak se nám tu rojí, zlatuškové."
Obá..."<i>Nějak se nám tu rojí, zlatuškové.</i>"<br /><br />Obávám se, že to nejsou zlatuškové, ale Zlatušky. U mě doma je to teď samá Zvonilka, Popelka, Rebelka a teď k tomu přibyla ještě Zlatuška.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-79800309537916541942016-05-08T18:13:34.437+02:002016-05-08T18:13:34.437+02:00Diskuse v České škole mi někdy připomínají interne...Diskuse v České škole mi někdy připomínají internetovou pavlač, ze které někteří diskutující dost nechutným způsobem "znečišťují dvůr" slušné odborné diskuse k daným problémům. Způsob, jakým je v diskusích zacházeno některými diskutujícími s dobře míněnými příspěvky považuji mnohdy za pro učitele nedůstojný.<br /><br /><i>Jen ať se učitelé požírají mezi sebou, to vrchnosti bude vyhovovat.</i><br /><br />řekla paní Maříková v diskusi k článku <br />http://www.ceskaskola.cz/2016/05/ivo-vaclav-fencl-skola-hrou-s-tragickym.html tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-25739069729558202092016-05-08T18:04:57.071+02:002016-05-08T18:04:57.071+02:00V 17.41 jste chtěl diskutovat o smyslu maturity a ...V 17.41 jste chtěl diskutovat o smyslu maturity a v 17.51 jste se zase uchýlil k personalizaci, pane Sotoláři. tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-29088135362877627462016-05-08T17:51:50.536+02:002016-05-08T17:51:50.536+02:00Individuum s nickem Jiří Zlatuška mě překvapuje, p...Individuum s nickem Jiří Zlatuška mě překvapuje, protože druhdy jsem na FB za malé písmeno ve slovech čulíkové a kartousové byl odměněn jiným Jiřím Zlatuškou šťavnatou nadávkou. Nějak se nám tu rojí, zlatuškové. <br /> Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-48246690884520606522016-05-08T17:41:52.452+02:002016-05-08T17:41:52.452+02:00Sotolář: "Co kdybychom místo kloboučků a figu...Sotolář: "Co kdybychom místo kloboučků a figur přemýšleli o smyslu celé maturity?"<br /><br />Botlík: "Copak vy opravdu nechápete, že ta maturitní čepička i epizeuxis jen zastupují něco skutečně důležitého? Že jsou symbolem tragicky primitivních představ o cílech vzdělávání v matematice i v češtině?"<br /><br />Co dodat? <br /><br /><br />Zdeněk Sotolářhttps://www.blogger.com/profile/09252353343623097868noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83107242504389389162016-05-08T16:32:02.537+02:002016-05-08T16:32:02.537+02:00Kdyby se všichni ti karlové a josefové čapkové, po...Kdyby se všichni ti karlové a josefové čapkové, poláčkové, bassové, těsnohlídkové a další, kteří se podíleli na vysoké úrovni předválečných Lidových novin, seznámili s tím, jakým způsobem je v jejich milovaném listu formován pohled na maturitu, upřímně by se zhrozili.Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-61903012682621214342016-05-08T16:11:37.226+02:002016-05-08T16:11:37.226+02:00Jméno Botlík bylo bylo užito v plurálu. To vylučuj...Jméno Botlík bylo bylo užito v plurálu. To vylučuje užití směrem k osobě O. Botlíka, tím je užití jako jména osobního vyloučeno a samozřejmě o apelativizaci, tedy změnu propria do apelativa (změnu jména vlastního v obecné) <i>šlo</i>.Jiří Zlatuškahttps://www.blogger.com/profile/12467535194051041480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23845494401927869142016-05-08T15:54:18.794+02:002016-05-08T15:54:18.794+02:00Pane Doležele, užívejte si pobavení z toho, že mi ...Pane Doležele, užívejte si pobavení z toho, že mi korektor v mobilu opravil "vystupujícího" na "vystupující pro" a já si toho v okénku, které roluje mimo obrazovku a nepřizpůsobuje šířku, nevšiml. Já si to nijak úkorně neberu. Považuji ale tenhle způsob vytahování se nad chybou jejíž příčina je Vám jasná, za ukázku vcelku zvráceného vychutnávání si chyb, o kterých <i>víte</i>, že nejsou způsobeny neznalostí tématu, ale něčím jiným. Pokud si potom tenhle druh komplexů podobně vybíjíte na studentech, potěšpánbů - nechtěl bych být Vámi "vzděláván".<br /><br />Soudím, že by lidé Vaší nátury vůbec neměli být pouštěni do vzdělávacího kontextu asi podobně, jako Vasiĺ neměl být pouštěn na saka. Jiří Zlatuškahttps://www.blogger.com/profile/12467535194051041480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20625670033995537992016-05-08T15:48:48.658+02:002016-05-08T15:48:48.658+02:00Pane Zlatuško,
znovu cituji: Proces apelativizace...Pane Zlatuško,<br /><br />znovu cituji: <i>Proces apelativizace však nemusí být vždy signalizován změnou grafické podoby (VP>MP). V mnoha případech je i při užití VJ v přeneseném významu (zobecnění) užito stále VP.</i> <b>N e m u s í b ý t v ž d y s i g n a l i z o v á n.</b> Je to jasné? Není tam nikde vymezeno kdy, za jakých podmínek musí být užito MP a kdy ne. Pouze se konstatuje, že nemusí vždy dojít k jejich užití. Takže mé zdůvodnění stále platí. Josef Soukal Vám pak objasnil, že v jeho případě nešlo o apelativizaci, tedy by se slušelo vyjádřit politování za zpochybnění jeho odbornosti.<br /><br />Nějak jste ve svém jazykovědném úsilí "opomněl" odpovědět mé dotazy. Zkuste to, bude to lepší než výzvy k učení se něčemu zpaměti.<br />Vladimír Stanzelhttps://www.blogger.com/profile/03181342416146305370noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80533490444318319302016-05-08T15:20:15.221+02:002016-05-08T15:20:15.221+02:00Velké písmeno jsem užil a užívám schválně; malé pí...Velké písmeno jsem užil a užívám schválně; malé písmeno by připadalo v úvahu tehdy, pokud by jméno Botlík mělo zobecněný význam (jako třeba Švejk či Jidáš). Je pravda, že na tom dotyčný intenzivně pracuje (s výsledky hodnými Járy Cimrmana a adekvátními cimrmanovské tradici), ale zatím bohužel.<br />Je na pováženou, když (svého času) kandidát na ministra školství nedokáže v diskusi s prostými učiteli obstát jinak, než že je bezděčně urazí, nebo se je dokonce záměrně pokusí urazit. Pro stav našeho školství je to bohužel příznačné. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66394873720774743162016-05-08T15:10:16.433+02:002016-05-08T15:10:16.433+02:00Pane Stanzele, pokud jste to zatím nenašel, je to ...Pane Stanzele, pokud jste to zatím nenašel, je to v úvodním textu za označením kapitoly 4.2.5 Apelativizace na str. 69/70 (první větu na hoře na str. 70 se můžete naučit nazpaměť), to odpovídá i první části 4.2.5.1 (druhá na ten kontext použitelná není - z textu v druhé části jste mohl vyrozumět, že velké písmeno tam není, když se nemusí jednat o apelativizaci, nýbrž přímo o osobní jméno, což by vyžadovalo Botlíka v singuláru [a jen dement by vyjadřování jednoho O. Botlíka zde v diskusi vztahoval na celou jeho rodinu a z toho pak dělal to srovnání tvarem v plurálu]), resp. zejména 4.2.4 Označení něčích příznivců a následovníků (a v textu i zastánců). Jiří Zlatuškahttps://www.blogger.com/profile/12467535194051041480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-58019270390659477442016-05-08T15:07:56.712+02:002016-05-08T15:07:56.712+02:00V té záplavě logiky a ironie se někdy hůře orientu...V té záplavě logiky a ironie se někdy hůře orientuji, ale myslím, že když je nějaký seznam vydán určitou institucí a především s uvedením svého účelu, je označení "výběrový" redundantní. Stejně jako jednotlivé školy své maturitní seznamy neoznačují jako výběrové, i když jejich seznam je mnohem "výběrovější". Naopak označení takového seznamu slovem "výběrový" by mohlo implikovat, že existuje také seznam nevýběrový.<br />Pokud snad ironie mířila na autorství cermatího seznamu, odkážu na způsob, kterým seznam vznikal; psal jsem o něm nejméně dvakrát. Pro jistotu: Cermat v tomto případě sehrál roli především administrativní, významné slovo při sestavování seznamu měli samotní učitelé (dotazníkové šetření), závěrečný výběr provedla komise ve složení tři pracovníci ÚČL, dva členové ASČ a jedna pracovnice Cermatu. Josef Soukalhttps://www.blogger.com/profile/11711892463220259675noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-84291472304635377612016-05-08T14:37:18.302+02:002016-05-08T14:37:18.302+02:00Pane Zlatuško, opět bodujete. Vaše věty nedávají s...Pane Zlatuško, opět bodujete. Vaše věty nedávají smysl. Pokud to je tím, že se nesnížíte k tomu, psát správně a necháte si vyspělou technikou, která (jak se ráčil vyjádřit děda Botlík) již dnes nahradí Kostečku v opravování psaného textu, "opravovat" vaše myšlenky do stavu, který je nesmyslný a tudíž nečitelný, tak pánbůh s vámi a s naším školstvím. Nějak vám ta vyspělá technika nefunguje. To je tak krásná ukázka toho, proč maturita z ČJ má smysl. Ačkoliv se snažíte prokázat její nesmyslnost, sám na sobě předvádíte pravý opak.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44633159569060079812016-05-08T14:34:19.757+02:002016-05-08T14:34:19.757+02:00Vyhovují paní Kalabisové a znovu prohlašuji, že di...Vyhovují paní Kalabisové a znovu prohlašuji, že diskuse v České škole mi "nejen v tomto vláknu, ale celkově na tomto webu" někdy připomínají internetovou pavlač, ze které někteří diskutující dost nechutným způsobem "znečišťují dvůr" slušné odborné diskuse k daným problémům. Stačí to tak, paní Kalabisová? :)))<br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-31422115812943334612016-05-08T14:29:13.533+02:002016-05-08T14:29:13.533+02:00Pane Zlatuško,
nemusíte mne poučovat o významu po...Pane Zlatuško,<br /><br />nemusíte mne poučovat o významu pojmu "individuum". Důvod, proč jsem danou větu uváděl jako příklad, je v přívlastku "vystupující". Čekal bych něco jako "individua vystupujícího zde ...", nikoliv "individua vystupující zde ...". Nepodezírám vás z toho, že při vašem vzdělání nejste schopen se při troše snahy vyjadřovat korektně. Jen je poněkud "chucpe", když člověk, který není buď schopen, nebo ochoten, psát korektně, poučuje ostatní. Sám se odvoláváte na mobil, ale u jiných takovou možnost při kritice a priori vylučujete a rovnou děláte z lidí blbce. Navíc, jak ukazuje pan Stanzel, tak kritizujete věcně nesprávně. Není chyba něco neumět, něčemu nerozumět. Ale je chyba někoho kritizovat, že něco dělá chybně, když to ve skutečnosti chybné není. Totéž, co kritizujete na maturitě, děláte sám. V tom je právě zakopán ten pes, proč vy a Botlík, pro mě, a věřím, že i pro mnoho jiných lidí, nemůžete být autoritou. Vadí mi lidé, kteří si nevidí na špičku nosu. Kteří káží vodu a sami pijí víno. A pokud nejsou schopni si všimnout, že za tou špičkou nosu je svět, který ještě neznají, tak diskuse s nimi ani nemá smysl. A přitom podstata toho, co chcete sdělit, by se třeba i dala rozumně využít.<br /><br />Znakem moudrosti člověka je schopnost připustit, že něco neví, něčemu nerozumí, zkrátka určitá míra pokory. Je mi trapně, že jsem doslova nucen si nevážit profesora Masarykovy Univerzity, kterou mám rád a na níž jsem také pár let studoval. S panem Štefflem lze věcně diskutovat, i když jeho vidění světa je zcela odlišné, než moje. S vámi a panem Botlíkem to při vší snaze nejde.<br /><br />Problém s vámi a panem Botlíkem (a v tom jste si skutečně velmi podobní), je neschopnost jakékoliv pokory. Přistupujete k češtinářům z pozice nadřazené. Zřejmě v domnění, že kdo má Matfyz, nebo profesuru z informatiky, tak umí a zná všechno. Nezná. Smiřte se s tím. Bojujete proti přízemní pedagogice s těmi, kdo přízemní nejsou a kteří se sami snaží o zlepšení stávajícího stavu. A to říkám jako "nečeštinář", "neučitel" a absolvent Matfyzu.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-66393906112455036272016-05-08T14:29:10.645+02:002016-05-08T14:29:10.645+02:00Pane Stanzele, našel jste si špatné heslo. Hledejt...Pane Stanzele, našel jste si špatné heslo. Hledejte znovu! (A využijte toho, že první výskyt chyby Vám nedává nedostatečnou - můžete se při opravě poučit/naučit. To je něco, u testů typu státní maturity chybí.)Jiří Zlatuškahttps://www.blogger.com/profile/12467535194051041480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-24024760326650006462016-05-08T14:00:30.851+02:002016-05-08T14:00:30.851+02:00Pane Doležele, "individuum" znamená &quo...Pane Doležele, "individuum" znamená "jedinec", podobně jako třeba "epizeuxis" znamená "připojení". Možná to ale v katalogu není (i tak se ale můžete podívat do nějakého slovníku, než používáte v textu tučná písmena). <br /><br />Pokud se vozíte jen na korekcích z mobilu, pak si to užijte - po počítači kvůli Vám sahat nebudu.Jiří Zlatuškahttps://www.blogger.com/profile/12467535194051041480noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-17460468381119818892016-05-08T13:40:57.565+02:002016-05-08T13:40:57.565+02:00Pane Zlatuško,
z čeho v této diskusi poznáte peda...Pane Zlatuško,<br /><br />z čeho v této diskusi poznáte pedagogickou neznalost zastánců státní maturity? Co neznají? Obecnou pedagogiku? Obecnou metodiku? Didaktiku? Zkuste být konkrétní, i když to pro Vás - jako pro nyní převážně politika - může být poněkud problematičtější.<br /><br />Chcete-li být zde v diskusi za grammar naziho, pak si prosím zameťte před vlastním prahem, kde se Vám vrší kotouče dusivého lingvistického prachu: <i>"CERMAT ve srovnání s tím nebo dělá ani dobrou práci, ani dobrou službu vzdělávání; Ten projekt je neřešit obsazený a bude působit jen škodu; post individua vystupující pro zde pod míčkem "Josefa Soukal""</i><br /><br />Vaše vědomosti o psaní proprií a procesu spontánní apelativizace ukazují na solidní, ale přece jen laické vědomosti. V publikaci <b>Psaní velkých písmen v češtině</b> (I. Svobodová a kol.) se na str. 70 můžete dočíst: <i>"Proces apelativizace však nemusí být vždy signalizován změnou grafické podoby (VP>MP). V mnoha případech je i při užití VJ v přeneseném významu (zobecnění) užito stále VP: ... To tedy musím být už Metuzalém."</i> Josef Soukal tedy rozhodně nechyboval. To Vy jste svou vlastní omezenou vědomost povýšil na míru, s níž měříte ostatní. U vysokoškolského profesora mě to, přiznávám, poněkud zaráží.Vladimír Stanzelhttps://www.blogger.com/profile/03181342416146305370noreply@blogger.com