tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1411200428845546399..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Oldřich Botlík: Ředitel Cermatu nás vodí za nosAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-3453449390304501462017-06-04T10:30:31.489+02:002017-06-04T10:30:31.489+02:00Paní Papežová, mohla byste při tom svém "zdra...Paní Papežová, mohla byste při tom svém "zdravém rozumu" uvést jméno alespoň jednoho úředníka, do jehož rukou se vrátilo hodnocení písemných prací z ČJ? Pokud ne, pak bych vás rád požádal, abyste přestala lhát a manipulovat.<br /><br />Neúspěch v didaktickém testu z matematiky opravdu vede k tomu, že student maturitní zkoušku nesloží. Pokud si student zapíše nepovinný předmět, tak se pochopitelně pro něj stává povinným a musí z něj zkoušku složit. Tak to bylo i dávno před vznikem Cermatu. Nechápu, jak zrovna vy se můžete ohánět logikou.<br /><br />Z výšky na dno jsme nespadli za pár let. Je to trend, který trvá dlouho a ani dnes nelze říci, že jsme na dně. Kvalita absolventů středních škol upadá, což vám řeknou VŠ pedagogvé, kteří učí dlouhá desetiletí, stejně jako lidé z praxe, kterým chodí pak absolventi na pohovory. A neklesá jen kvalita SŠ absolventů, ale i kvalita těch vysokoškolských. Centralizace hodnocení je reakcí na snižující se kvalitu, nikoliv její příčinou. Já jsem maturoval ještě v době, kdy Cermat neexistoval a dělaly se školní maturity. Poctivě jsem se učil, odmaturoval jsem bez problémů s jednou dvojkou z češtiny. Viděl jsem ale maturity zmanipulované. Slyšel jsem stesky svých profesorů nad tím, jak mají shora nařizováno, kdo projít musí. Vzdělání je hodnota, která nesmí být uplacena, uprosena, ulichocena, zadupána, překřičena, ani přehlasována. Můžeme se bavit mnoho hodin o tom, proč nesmí a jaké to má společenské a ekonomické důsledky, nicméně snaha o objektivizaci hodnocení a jeho spravedlnost, je naprosto klíčová. A snaha intelektuálních deprivantů, kteří na takto kontrolovanou maturitu nedosáhnou, o její zrušení a nahrazení nějakými vágními blábboly, je zase zcela pochopitelná. Úkolem pro civilizovanou společnost je, se těmito deprivanty nenechat zastrašit.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-38676942409941962072017-06-04T09:42:17.679+02:002017-06-04T09:42:17.679+02:00Státní maturita mi nevadí , ale podle zdravého roz...Státní maturita mi nevadí , ale podle zdravého rozumu. Když má někdo maturitu, její úroveň a hodnota má být měřitelná a podobná na všech školách, které maturanty mají.<br />Se zdravým rozumem má maturita 2017 ovšem zase jen málo společného. Je to spíš zase jen o penězích a hlavně, o nekompetentnosti. <br /> Maturitní písemku podle zdravého rozumu, který se nám nějak vytrácí ( LOGIKA) má zkontrolovat a hodnotit češtinář,který studenta na maturitu připravuje a zná jeho styl,sloh. Ten musí být klíčový, kreativita, schopnost vyjadřování.Gramatické chyby dělali i naši slavní prozaici. Taková maturita z českého jazyka tu byla dobře zavedená, pak přišel CERMAT, po velmi neúspěšné praxi se kontrola zase vrátila češtinářům. Kdo způsobil,že se opět vrátilo hodnocení písemek z českého jazyka do rukou úředníků?????<br />Také nerozumím informaci o matematickém testu. Opravdu může neúspěšný matematický test zpracovaný úředníky teoretiky ( bez povinné ústní zkoušky) způsobit neúspěšnost a opakování maturitní zkoušky.? V době,kdy matematika není u maturity povinná. Nejvíce mi vadí že jde jen o test(matematici ho konsultovali nebo ho vytvořil pouze CERMAT, někdo, kdo studenty možná ani nikdy neučil??? Když matematika k maturitě, tak hlavně s ústní zkouškou.<br />Naše školství a výsledky našich absolventů jsou celoevropsky hodnoceny velmi nízko,proč likvidujeme v našich školách to, co fungovalo? Proč jsme spadli z výšky až na dno, a to za pár let ? Existuje ještě kontrola a diskuze pedagogů s praxí ??Tak jak to bylo dřív-připomínkování, veřejná diskuse učitelů z praxe. <br />Je to zase jen o penězích, kterých se prostě jen samozvaní pedagogové bez praxe v konkrétních školách nechtějí vzdát ??? Vypadá to tak.<br />Jitka Papežová, středoškolský učitelPaedDr.Jitka Papežová, středoškolský učitelhttps://www.blogger.com/profile/15985570953347833160noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-44750220641190652702017-06-02T20:10:28.595+02:002017-06-02T20:10:28.595+02:00Ano, myslím, že se to povedlo a doufám, že pan Bot...Ano, myslím, že se to povedlo a doufám, že pan Botlík bude i nadále nezištně pokračovat v této nekorektní kampani plné manipulací a nesmyslných nařčení, aby kontinuálně a neúnavně pomáhal Cermatu a jeho zaměstnancům se zlepšovat až k úplné dokonalosti.<br /><br />Přeji také panu Botlíkovi, aby mu z toho nemrdlo, neboť mám obavy, že to reálně hrozí.<br /><br />K panu Lippmannovi - vzhledem k tomu, že Albert Einstein, pokud vím a pokud hovoříme o tom samém, zemřel v roce 1955, tak klidně můžete napsat, že to bylo i před více, než šedesáti lety a ne jen padesáti, neboť 2017-1949=68. Navíc Einstein se v tomto článku nezabýval primárně kritikou školství, nýbrž obhajobou socialismu. V kontextu jde tedy o tato jeho slova:<br /><br />"This crippling of individuals I consider the worst evil of capitalism. Our whole educational system suffers from this evil. An exaggerated competitive attitude is inculcated into the student, who is trained to worship acquisitive success as a preparation for his future career.<br /><br />I am convinced there is only one way to eliminate these grave evils, namely through the establishment of a socialist economy, accompanied by an educational system which would be oriented toward social goals. In such an economy, the means of production are owned by society itself and are utilized in a planned fashion. A planned economy, which adjusts production to the needs of the community, would distribute the work to be done among all those able to work and would guarantee a livelihood to every man, woman, and child. The education of the individual, in addition to promoting his own innate abilities, would attempt to develop in him a sense of responsibility for his fellow men in place of the glorification of power and success in our present society."<br /><br />Čili, dožaduje se centrálního plánování, což tedy, s prominutím, je přesně to, co od školství očekávám já a nejrůznější tajní a Kartousové se mohou pominout, když se dovolávám centralizace a omezování produkce absolventů nesmyslných profesí za státní peníze (ať žije axiologie reklamy a její přínos pro moderní společnost 21. století). Mohou se pominout, když něco má rozhodovat systém a když se má alokace lidského kapitálu plánovat a optimalizovat.Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-27545593209087779512017-06-02T17:40:30.549+02:002017-06-02T17:40:30.549+02:00Tato kauza názorně ukazuje, že v případě současné ...Tato kauza názorně ukazuje, že v případě současné podoby maturity nejde o vzdělávání mladých lidí, nýbrž především o kalibraci etalonu na třídění lidských zdrojů. Albert Einstein už před více než padesáti lety psal o školství jako o instituci, která „mrzačí jednotlivce“: „Náš celý vzdělávací systém tímto zlem strádá. Přehnaně soutěživý postoj je vštěpován do studenta, který je vychovává k uctívání zištného úspěchu jako příprava na jeho budoucí kariéru.“ (Monthly Review, New York, květen 1949)<br />Rozdíl oproti době, kdy článek vyšel, je jen v tom, že dnes se stát nenápadně snaží výsledky soutěže regulovat. Ne však ve prospěch vzdělání, ale ve prospěch parametrů všemocného trhu, ve skutečnosti však těch, kteří tomuto trhu stejně nenápadně vnucují, právě prostřednictvím vlád, své zištné představy.Karel Lippmannhttps://www.blogger.com/profile/07875609735405999857noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-20203812087927752822017-06-02T07:27:41.753+02:002017-06-02T07:27:41.753+02:00"Myslí si vůbec někdo, že se to povedlo?"..."Myslí si vůbec někdo, že se to povedlo?"<br /><br />Ano. Ti, pro které je jakékoliv systémové řešení z definice vždy lepší, protože prostě mají systém rádi a důvěřují mu za každých okolností, byť systém sám otevřeně nedůvěřuje jim. Kdo jiný než aparát vše ví a je spravedlivý. Systém se svými miliardami a možnostmi přece musí vědět co dělá, nebo ne? Tajný Učitelhttps://www.blogger.com/profile/08373906015589351249noreply@blogger.com