tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1342970274582629779..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: SUČJL: Centrální opravování slohů - neprůhlednost, problémová kritéria a chybovostAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30990527688079107372018-05-23T11:06:45.548+02:002018-05-23T11:06:45.548+02:00Pane Hausenblasi, i my bychom testy klidně oželeli...Pane Hausenblasi, i my bychom testy klidně oželeli, ale to by asi neprošlo. Testy by měly být zaměřeny na praktické užívání jazyka, nikoli na teorii. Neměly by obsahovat zbytečné pojmy, sporné otázky, špatně formulované otázky... v tom se naprosto shodujeme.Veronika Valíkováhttps://www.blogger.com/profile/00862048715590305465noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63812174101319404642018-05-23T10:53:07.607+02:002018-05-23T10:53:07.607+02:001. Studenti dostávají slohy zhruba dva dny před ús...<i>1. Studenti dostávají slohy zhruba dva dny před ústní zkouškou (o jeden den dříve než loni). <br /><br />2. Obdrží bodové hodnocení a ke každému kritériu i věty okopírovanou z hodnotící tabulky. Nevědí, za co jim byly v jednotlivých kritériích strženy body. Mnohdy to nevědí ani jejich češtináři. <br /><br />3. Centrální hodnotitelé si poznámky o jednotlivých pracích nechávají pro sebe a po ukončení odvolacích řízení je mohou zničit. Pokud se tedy student neodvolá, nedozví se, jaké chyby udělal.</i><br /><br />Je to, myslím, "šílenost": Neúcta k řádnému a spravedlivému postupu při hodnocení žáků. Neúcta k žákům a učitelům. Souhlasím s SUČJL i s panem Hausenblasem. Pokud chce stát pořádně dělat státní maturity (i přijímací zkoušky na SŠ), měl by je dělat pořádně. To jest i diferencovaně k různým typům středních škol.<br /><br /><b>Co takhle dát žákům a rodičům "jednotný odvolací formulář" proti takhle hloupě organizovaným jednotným cermatsko ministerským akcím?</b> <br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63093426733590888192018-05-23T10:19:53.459+02:002018-05-23T10:19:53.459+02:00Přál bych si, aby "stát" čili Cermat tom...Přál bych si, aby "stát" čili Cermat tomu rozuměl i tak, že pokud si ponechá testy, bude profesionálně a odborně řešit i potíže, které takové centrální a osudové testování přináší. Zdaleka nejde jen o to, že se v zadáních i řešeních testů objevují chyby nebo nedomyšlenosti (češtinářské i testologické). Musí se společně s učiteli a s veřejností řešit i to, jaký mají testy vliv na výuku a na vzdělanost. To, že se Cermat, tvůrci textů i mnozí podporovatelé testů této zodpovědnosti vyhýbají, vůbec neznamená, že testy neovlivňují vzdělávání a vzdělanost. Člověk v oboru informovaný jistě ví, jak vážné spory se vedou mezi vzdělavateli a jak vážná rozhodnutí se v této věci dělají v civilizovaných zemích, a sotva může tolerovat to, jak málo domyšlený je u nás přístup k osudovým testům mezi mnoha politiky, manažery, byznysmany i učiteli a rodiči. Závažné problémy nemají řešení, pokud veřejnost odborná i laická není v dané věci dost informovaná a uvážlivá.Hausenblashttps://www.blogger.com/profile/02410027805450637321noreply@blogger.com