tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1290235669698338099..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Michal Černý: Jak umělá inteligence usnadňuje učení? (Umělá inteligence není konkurencí pro učitelskou profesi)AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-23710041118441033772019-08-22T11:03:42.705+02:002019-08-22T11:03:42.705+02:00"To, co je důležité, je, že umělá inteligence..."<i>To, co je důležité, je, že umělá inteligence nepracuje s žádnými dopředu danými postupy, ale snaží se o hledání vlastního řešení. Tím se liší od tradičních modelů deterministických algoritmů.</i>"<br /><br />Tomu nerozumím. Co je na backpropagation algoritmu netradičního, či nedeterministického? Jde o standardní optimalizační úlohu, byť na obecné funkci, která je ale spojitá a diferencovatelná. Snad že iniciální řešení je voleno náhodně, protože obecný způsob, jak najít globální extrém neexistuje? Ale tato randomizace není nezbytná, jen obecně vede k nalezení vhodnějšího řešení. Samotná optimalizace je vždy deterministická, nebo ne?Pavel Doleželhttps://www.blogger.com/profile/06619131298655488174noreply@blogger.com