tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post118521985506397595..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Jiří Kuhn: Potřebují školy a učitelé něco jako „kariérní řád“?AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80359291693438469892018-07-26T10:04:20.043+02:002018-07-26T10:04:20.043+02:00kariérní řád v organizaci která má dva karierní po...kariérní řád v organizaci která má dva karierní posty jest nesmysllaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-775132287028305182018-07-25T19:58:41.758+02:002018-07-25T19:58:41.758+02:00Nutno připomenout, že autor článku byl velkým prop...Nutno připomenout, že autor článku byl velkým propagátorem kariérního řádu, a to včetně poslední verze, která vznikla za Kateřiny Valachové.Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70779198611813870342018-07-25T13:14:45.531+02:002018-07-25T13:14:45.531+02:00Mýliti se je lidské, ale pořádně něco zašmodrchat ...<br /><br />Mýliti se je lidské, ale pořádně něco zašmodrchat lze jen pomocí počítače.<br />(Murphy)<br /><br />Ve školtví by se to, myslím, dalo a mělo nahlas říci o tzv. čerpání "vzdělávacích" EU dotací:<br /><br />Umrtvit školství lze různě. Nízký rozpočet, malé platy učitelů a dotované projekty pro různš grantožrouty (dotační mafie) se v posledních 20 létech v MŠMT ukázaly jako účinný prostředek k ničení vzdělanosti a budoucnosti lidí a státu. Skutečně zle začalo být už nástupem systému RVP/ŠVP. Inkluze a Kariérní (neř)ád byly jen pokračováním té fondočerpačsky umrvovací tendence, která, ubávám se, dosud neskončila.<br /><br />Viz např.<br /><br />České vzdělávací projektové čerpadlo a pojmová deformace v NÚV<br />http://www.ceskaskola.cz/2015/07/jiri-tyr-ceske-vzdelavaci-projektove.html<br /><br />Velká Kurikulární Revoluce v českém školství<br />http://www.ceskaskola.cz/2015/08/jiri-tyr-velka-kurikularni-revoluce-v.html<br /><br />Kdo a jak przní české školství?<br />http://www.ceskaskola.cz/2016/04/jiri-tyr-kdo-jak-przni-ceske-skolstvi.html<br /><br />J.Týř<br /><br /><br />tyrjirhttps://www.blogger.com/profile/06559267701981978898noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-30815672138306521502018-07-25T13:14:33.570+02:002018-07-25T13:14:33.570+02:00https://www.jirikuhn.cz/profil/:
odborná činno...https://www.jirikuhn.cz/profil/:<br /> odborná činnost<br /><br /> spolupráce s Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze - témata rozvoje a hodnocení klíčových kompetencí žáků, vlastního hodnocení školy, připomínkování rámcového vzdělávacího programu pro základní školy a rámcového vzdělávacího programu pro gymnaziální vzdělávání…<br /><br />spolupráce s Českou školní inspekcí – témata metodiky hodnocení klíčových kompetencí, vedení vzdělávacích seminářů pro ČŠI – hodnocení kompetencí<br /><br />publikační činnost – spoluautor publikace MONITOR a souvisejícího aplikačního softwaru pro administraci autoevaluačních činností škol, odborné články v pedagogickém tisku – Učitelské noviny, Evaluace a diagnostika pro ředitele školy…<br /><br />referáty a příspěvky na mezinárodních konferencích věnovaných obecným školským problémům, např. pozici a osobnosti ředitele, systému vlastního hodnocení školy, implementace záměrů kurikulární reformy, atd.<br /><br />úspěšné zpracování projektových žádostí do operačních programů EU, koordinace několika projektů financovaných z prostředků EUNowakhttps://www.blogger.com/profile/03117137786142573204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41555345515748868582018-07-25T10:48:43.504+02:002018-07-25T10:48:43.504+02:00Zmiňovaný kariérní řád a komponenty prokazování ka...Zmiňovaný kariérní řád a komponenty prokazování kariérních úrovní jsou pro nepochopení toho, co znamená slovo "kompetence" naprosto mimo smysl skutečného profesního růstu učitelů. Ti jsou dodnes zahlceni záplavou vnějších požadavků na provoz vzdělávání a jeho administrační "podporu", a většina se vyhýbá i jejich formálnímu zadostiučinění. Žádný profesní růst však pod tlakem vnější pajdotropické a systémově nepromyšlené a často i popletené manažerské mašinérie nemůže nastat. Šlo o "zrezivělou" představu KŘ, podobnou tomu, jak kvalitu své práce dokazují ped.fakulty. Pokud prohlašují, že inovačně kladou důraz na větší praxi studentů, pak jde jen o navýšení hodin, nikoli o změnu metod, včetně způsobu ZV a způsobu hodnocení. Protože se v tom prostředí externě pohybuji, můžu jen konstatovat, že akademici na pf ani nevědí co je podstatou a smysl evaluace. V pojmech, zpětná vazba, hodnocení a evalauce jsou docela zbloudilí. Jsou oslepeni obrazem o počtu docentů, profesorů a počtu publikací. To jsou ty body .. To, že učitel potřebuje řadu nekognitivních dovedností, aby mohl dobře učit ty kognitivní, až na vyjímky, nikoho netrápí, neboť mnozí odborníci vidí testovanou znalost stále jako vrchol vzdělávací produktivity ..Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11210242113154797559noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-67203886871793604762018-07-25T09:51:11.064+02:002018-07-25T09:51:11.064+02:00Iniciativu s mírně vylhaným názvem PK lze obdivova...Iniciativu s mírně vylhaným názvem PK lze obdivovat pro 2 věci:<br />1) Od počátku jednoznačně stála PROTI kariérnímu řádu. ////<br />2) Přesně ví, co by se stalo kdyby ... ////<br /><br />Stanovisko pana Sárkoziho předpokládá, že zákonodárci jsou totální bezmozci stádně hlasující pro libovolný nesmysl, který jim vláda předloží. Netvrdím, že nemá pravdu. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6546841156760868442018-07-24T20:58:11.764+02:002018-07-24T20:58:11.764+02:00Kdyby nebylo výzvy iniciativy Pedagogická komora s...Kdyby nebylo výzvy iniciativy Pedagogická komora se 7 400 signatáři, hladce by prošel kariérní řád Senátem, a kdyby nebylo následné petice s 21 609 podpisy z 1 150 škol, Poslanecká sněmovna by Senát přehlasovala a kariérní řád by schválila...Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-33033825291330354012018-07-24T20:55:18.143+02:002018-07-24T20:55:18.143+02:00Rádo se stalo. :-) Rádo se stalo. :-) Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42271486794519657782018-07-24T20:44:42.075+02:002018-07-24T20:44:42.075+02:00Děkuji za upozornění, pane Sárközi! Aktivní "...Děkuji za upozornění, pane Sárközi! Aktivní "proklik" už je pod textem. Hezký večer!Michal Komárekhttps://www.blogger.com/profile/17889474974020843774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-53523678754038987392018-07-24T20:21:27.881+02:002018-07-24T20:21:27.881+02:00Celý článek:
https://online.rizeniskoly.cz/cz/akt...Celý článek: <br />https://online.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/kariera-o-co-jsme-prisli-otevreny-clanek.a-4478.htmlRadek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-21930350714481099352018-07-24T16:37:00.506+02:002018-07-24T16:37:00.506+02:00Nejabsurdnější bylo, když CZESHA přijala usnesení ...Nejabsurdnější bylo, když CZESHA přijala usnesení proti kariérnímu řádu, ale vedení CZESHA všude kariérní rád podporovalo...Radek Sárközihttps://www.blogger.com/profile/16690300849383335695noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-32562714671562776662018-07-24T08:50:47.930+02:002018-07-24T08:50:47.930+02:00NE! Nepotřebují. Kariérní řád bylo gesto zoufalstv...NE! Nepotřebují. Kariérní řád bylo gesto zoufalství v situaci, kdy český stát nemínil přiznat učitelům nic jiného nežli žebráckou almužnu. Dnes je situace radikálně jiná a zdá se, že stát hodlá učitele platit důstojněji. Proto kariérní řád není potřeba. ////<br /><br />Po státních maturitách a jednotných přijímačkách by kariérní řád bylo další CENTRÁLNÍ zasahování státu do věcí, do kterých je státu ..., ehm, málo. Rozumné by bylo, kdyby učitele hodnotil ten, kdo je platí. Znamenalo by zavedení kariérního řádu, že plat učitele bude mít dvě složky - jednu složku placenou školou podle učitelova zařazení, úvazku a činnosti a druhou složku placenou Ministerstvem podle kariérního řádu? ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.com