tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1143943034618381732..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Koalice k RVP pokládá ministru Dobešovi šest aktuálních otázekAdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-7372699880772060332011-12-27T01:12:03.523+01:002011-12-27T01:12:03.523+01:00Kde jste prosím získal v RVP ZV informaci o tom,.....<i>Kde jste prosím získal v RVP ZV informaci o tom,... že se získávají kompetence místo učení?</i><br /><br />V jakémsi náhlém pominutí mysli jsem se zařekl, že neznesvětím dny státního smutku a státních svátků svými uštěpačnými jedy. Jak přecházely dnové jedny v druhé, celých šest jich bylo, jsem se ovládal. Uff. Normálka absťák.<br /><br />Předpokládám, že po těch letech masáže z médií, od koordinátorů a inspekce, kdy použití slov učit se, umět, znát bylo jak v zv tak i v sv postaveno na roveň znesvěcení hrobu Ámosova, nechcete tvrdit, že si za to vlastně můžeme sami.<br />V Komunistickém manifestu jsem se také nedočetl nic o nutnosti vybudovat lágry pro zaprodance.<br /><br />Hele, zkompetentňuji podle tématikých plánů, které jsem zplodil podle školního vzdělávacího plánu, který byl sepsán podle rámcového vzdělávacího plánu. Nikdy jsem neslyšel, že by některý z těchto dokumentů trpěl nějakými nedostatky. Stejně jako jsem nezaregistroval, že by kdy koho zajímalo, do jaké míry jsou moji žáci vybaveni kompetencemi, co umějí nebo jak jsou uplatnitelní na trhu práce. Přesto jsem jednoznačně nejhorší učitel na škole. Existuje složka se založenými peticemi žáků, kteří nechtějí, abych je učil.<br />A jakkoli z tohoto důvodu pro mne není dost hodin běžné informnatiky a jsou mi pod bradly na pospas předhazovány malé dětičky v kritickém období svého tělesného i duševního rozvoje, výuku ict na vyšší požadované odborné úrovni ve volitelných blocích pro přípravu k maturitě trvale zaobstarávám celá léta jen a pouze já. Starý čert Vydra aby se v tom vyznal.Luděk Blahanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-13229384949070345662011-12-26T15:04:30.976+01:002011-12-26T15:04:30.976+01:00Pro anonymní 23. prosince 2011 16.35
Klíčová pro ...Pro anonymní 23. prosince 2011 16.35<br /><br />Klíčová pro diskutující se sníženou kompetencí k produkci a recepci komunikátů (psychicky slabší kusy tomu říkají čtenářská kompetence) je první věta v komentáři "Jestliže něco nemá cenu dělat, nemá ani cenu dělat to pořádně.". Stačí porozumět této větě, pokud Vám ostatní text příspěvku dělá potíže, přeskočte ho.<br /><br />HowghAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-6026448408994228532011-12-23T22:42:20.253+01:002011-12-23T22:42:20.253+01:00Pro anonymní 23. prosince 2011 14:52
Nejsem žákem...Pro anonymní 23. prosince 2011 14:52<br /><br />Nejsem žákem. Odpověď na tuto otázku mně zajímá z profesního hlediska. RVP ZŠ ukládá povinnost učit druhý cizí jazyk od příštího školního roku. Musíme proto změnit ŠVP. Nesouhlasím s tím. Nerad bych se dozvěděl na konci srpna, až budu mít hotový rozvrh, že došlo ke změně a my jsme vlastně nemuseli ŠVP měnit.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15101949338811793412011-12-23T16:35:51.379+01:002011-12-23T16:35:51.379+01:00K tomu, co napsal Anonymní 22. 12. v 18:09
"...K tomu, co napsal Anonymní 22. 12. v 18:09<br /><br />"Otázka: Kterých částí kurikula se budou chystané změny týkat?<br /><br />Odpověď: Je to úplně jedno.<br /><br />Komentář: Jestliže něco nemá cenu dělat, nemá ani cenu dělat to pořádně. Koncepce kurikula, vycházející ze získávání kompetencí a průřezových témat místo učení, je principiálně mylná. V matematice se děti mají učit matematiku a ne multikulturalismus."<br /><br />Dost mě to znejistilo. Mluvíme o stejné věci? Kde jste prosím získal v RVP ZV informaci o tom, že se průřezová témata získávají nebo že se získávají kompetence místo učení? To tak mají na Marsu nebo někde jinde? Taky by mě zajímal zdroj informací o tom, že se v matematice místo matematiky má učit něco jiného. To existuje více RVP ZV?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-18085230808239886202011-12-23T14:52:33.748+01:002011-12-23T14:52:33.748+01:00Pro Anonymní 22. 12. 23.11.
Nebudeš, nemusíš se u...Pro Anonymní 22. 12. 23.11.<br /><br />Nebudeš, nemusíš se učit vůbec. Jen musíš chodit 9 let do školy.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-15387026401396262822011-12-22T23:11:50.062+01:002011-12-22T23:11:50.062+01:00Mně tyhle obecný kecy nezajímají. Chci vědět, jest...Mně tyhle obecný kecy nezajímají. Chci vědět, jestli se fakt bude muset učit druhý cizí jazyk.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-63688675299612669252011-12-22T21:01:44.594+01:002011-12-22T21:01:44.594+01:00Anonymní 18:09:
Výstižné, do puntíku.Anonymní 18:09:<br />Výstižné, do puntíku.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-71655597102408621122011-12-22T19:18:46.972+01:002011-12-22T19:18:46.972+01:00Šest otázek.
Můžu mít jedno přání?
Ježíšku, pros...Šest otázek.<br /><br />Můžu mít jedno přání?<br /><br />Ježíšku, prosím Tě, přines nám do školy Igora Hnízdo.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36662153204238104452011-12-22T18:11:08.901+01:002011-12-22T18:11:08.901+01:00Oprava k 22. prosince 2011 18.09
Otázka: Jak se z...Oprava k 22. prosince 2011 18.09<br /><br />Otázka: Jak se zlepší výsledky vzdělávání díky revizi rámcových vzdělávacích programů?<br /><br />Odpověď: Nezlepší se, zhorší se.<br /><br />Komentář: Čím více budou učitelé přepisovat ŠVP, tím méně budou učit.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-74040926242155472322011-12-22T18:09:26.343+01:002011-12-22T18:09:26.343+01:00Otázka: Jak se zlepší výsledky vzdělávání díky rev...Otázka: Jak se zlepší výsledky vzdělávání díky revizi rámcových vzdělávacích programů?<br /><br />Odpověď: Nezlepší se, zhorší se.<br /><br />Komentář: Čím více budou učitelé přepisovat ŠVP, tím méně budou.<br /><br />Otázka: Kdo pracuje na revizi kurikula? Připravuje pracovní komise ucelený systém pravidelných revizí RVP?<br /><br />Odpověď: Je to úplně jedno.<br /><br />Komentář: Jestliže něco nemá cenu dělat, nemá ani cenu dělat to pořádně. Koncepce RVP je principiálně mylná.<br /><br />Otázka: Kterých částí kurikula se budou chystané změny týkat?<br /><br />Odpověď: Je to úplně jedno.<br /><br />Komentář: Jestliže něco nemá cenu dělat, nemá ani cenu dělat to pořádně. Koncepce kurikula, vycházející ze získávání kompetencí a průřezových témat místo učení, je principiálně mylná. V matematice se děti mají učit matematiku a ne multikulturalismus.<br /><br />Otázka: Jakým způsobem budou nově vzniklé vzdělávací standardy začleněny do RVP?<br /><br />Odpověď: Vzdělávací standardy nebudou začleněny do RVP, protože pak by to nebyly standardy.<br /><br />Komentář: Budou to jasně stanovené znalosti, které mají mít žáci v 5. a 9. třídě. Kdyby byly začleněny do RVP, stane se z nich stejný bezobsažný blábol, jako je RVP.<br /><br />Otázka: Jak se bude na revizi rámcových vzdělávacích programů podílet odborná veřejnost?<br /><br />Odpověď: Stejně jako při tvorbě RVP, tj. vůbec.<br /><br />Komentář: Problém je ale v tom, kdo je odborná veřejnost? Rozhodně ne Centrum pro demokratické učení, České fórum pro rozvojovou spolupráci, Stálá konference asociací ve vzdělávání, EDUin a ani Agora CE. Odborná veřejnost jsou učitelé, kteří denně stojí před žáky, zpracovanými mediálními masážemi výše uvedených institucí a myslícími si, že ve škole se budou jen bavit bez vynaložení sebemenšího úsilí, že učitel je něco jako jejich osobní šašek a dril, úsilí a kázeň jsou sprostá slova. Rozumně uvažující učitel se rozhodně nebude podílet na revizi něčeho, co systematicky hatí jeho práci. Stačí mu úplné zrušení RVP.<br /><br />Otázka: Podle čeho poznáme, že oprava RVP proběhla dobře, a na základě čeho ministerstvo určí, kdy bychom měli revizi vzdělávacích dokumentů opakovat?<br /><br />Odpověď: Poznáme to podle zvýšeného počtu stran RVP. Jestliže něco nemá cenu dělat, nemá ani cenu dělat to opakovaně.<br /><br />Komentář: Nepojízdné auto nezprovozníte revizí klimatizace.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-51925903087976096532011-12-22T17:32:51.786+01:002011-12-22T17:32:51.786+01:00A přesně tak to je. Ne, ža by si to ti mocipáni uv...A přesně tak to je. Ne, ža by si to ti mocipáni uvědomovali. Oni vlastně neví o čem mluvíte, pane Štefl. Neví jak připravit či otevřít člověka k celoživotnímu růstu. Vědí ale, co se dobře kontroluje.<br />Že jde pořád jen o peníze, včetně optimalizace, to je evidentní. Jenže když je něco postaveno jen na penězích a nemá to jinou duchovnější myšlenku, pak to nemůže být životaschopné. Viz. Evroská unie. To nemusím znát ani dějepis.<br /><br />A jaké východisko? Myslím, že MŠMT neví, že by péče o školství měla mít nějaké východisko, kromě "nedostatku" peněz .. <br />Já vím, že prudím, ale už se stejně nedá nic dělat. Pan mimistr ty otázky nezodpoví ani po Novém roce.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-60785955137712322132011-12-22T17:22:02.593+01:002011-12-22T17:22:02.593+01:00Chybí ale klíčová otázka:
0. Jáká jsou východiska ...Chybí ale klíčová otázka:<br /><b>0. Jáká jsou východiska změn?</b> <br />A jaká vlastně byla východiska současného RVP?<br /><br />Mám bohužel dojem, že cílem školy dnes je připravit <b>dobrého konzumenta a konkurenceschopného pracovníka pro život v konzumní na peníze a výkon zaměřené společnosti.</b> Bývaly doby, kdy mělo vzdělávání vyšší cíle...Ondřej Štefflnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42490342063062642812011-12-22T11:42:44.551+01:002011-12-22T11:42:44.551+01:00Některé otázky jsou fakt nepříjené :-(
Nejsou ty d...Některé otázky jsou fakt nepříjené :-(<br />Nejsou ty dotazy tak trochu sousto pro nějakou evaluaci?<br /><br />Připomíná mi to pohádku o té "zrušené soli". "Z moci trůnu" ji může kdokoli zakázat a pak chtít po kuchařích, aby připravili delikatesy.<br /><br />Evaluace ve školství se nám z vůle MŠMT optimalizovala na tréninkový a soutěživý trychtýř kognitivních znalostí. Bez možnosti kultivace její nedospělosti a bez bližšího porozumění její podstatě ji pan ministr "vyvlil i s dítětětem" na dvorek dobrovolnosti, kde dobývají svou skývu unavení učitelé, kterým se předtím zprotilivila její zbídačená kvantifikační a formální podoba.<br />Zase jste měl pravdu, pane Werichu!<br /><br />Asi je to mnoho otázek najednou a dost možná že chybí vhodní poradci.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-41355308027920568962011-12-22T11:30:47.498+01:002011-12-22T11:30:47.498+01:00jakým způsobem bude moci odborná veřejnost do úpra...jakým způsobem bude moci odborná veřejnost do úprav mluvit"?<br /><br />Kolegyně učí stejný předmět alternativně, já normálně. Už přes rok se snažíme domluvit, jak oba způsoby výuky a cíle předmětu nacpat do švp - zatím se hádáme a ani jedna není spokojená. Zajímalo by mě, jestli se někde na škole lidi shodnou, pokud mají diametrálně odlišné tématické plány předmětu. A to jsme snad odborná veřejnost, nebo ne?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-70249512943809233662011-12-22T11:23:09.626+01:002011-12-22T11:23:09.626+01:00Bude se učit povinně na ZŠ druhý cizí jazyk?Bude se učit povinně na ZŠ druhý cizí jazyk?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-37395913246070525092011-12-22T11:13:07.287+01:002011-12-22T11:13:07.287+01:00A to je právě špatně. Bez zodpovězení těchto (a mo...A to je právě špatně. Bez zodpovězení těchto (a možná i dalších) otázek není možné řídit resost školství a provádět v něm různé experimenty. I když Eduiny nemusím, na tyhle otázky bych rád znal odpověď také.Charliehttps://www.blogger.com/profile/14571068860526281635noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-43000172352344787012011-12-22T10:56:10.573+01:002011-12-22T10:56:10.573+01:00Upřímně řečeno, ani jednu ze 6 položených otázek b...Upřímně řečeno, ani jednu ze 6 položených otázek by nebyl schopen zodpovědět ani Nostradamus, natož pak ministr školství.<br />Většina lidí, včetně kantorů, dnes nemá tušení, co je čeká zítra. Jen koalice k RVP neustále "trudí".Anonymousnoreply@blogger.com