tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post1082486873141860465..comments2023-06-06T18:13:57.732+02:00Comments on Česká škola: Nechte děti u počítačových her, radí čeští vědci. Naučí je technologie lépe než škola AdminAMhttp://www.blogger.com/profile/10505144085274313295noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36083136352838169842019-09-12T19:41:05.357+02:002019-09-12T19:41:05.357+02:00Prosím, CO je ty technologie naučí? Nezdravit, nep...Prosím, CO je ty technologie naučí? Nezdravit, nepoděkovat...A hlavně sesypávat se při každém neúspěchu zejména ve vztazích. Tak hurá do toho a půl je hotovo.rváčkazveselahttps://www.blogger.com/profile/15482196912411898774noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-28740742253991811322019-09-12T17:55:46.249+02:002019-09-12T17:55:46.249+02:00Mezi tím, co člověk skutečně umí a tím, co si o so...<i>Mezi tím, co člověk skutečně umí a tím, co si o sobě myslí, že umí, bývá obvykle značný rozdíl.</i><br /><br />Na tom asi něco bude :o)<br />Ani nevím, proč jsem si vzpomněl na toho chlapce z osmé třídy, co mi sdělil, že "matematiku nepotřebuje, protože bude dělat počítače". Čímž tedy nemyslel rovnání krabic ve Foxconnu, ale programování, k němuž se cítil být povolán. Kratší rozhovor ukázal, že si programování představuje jako hýbání barevnými tvary pomocí myši. Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-80116674710376593612019-09-12T17:53:33.328+02:002019-09-12T17:53:33.328+02:00Tento komentář byl odstraněn autorem.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-86385077293221194572019-09-12T15:43:24.336+02:002019-09-12T15:43:24.336+02:00jak zdatní se cítí v jejich používání
Tady tomu ř...<i>jak zdatní se cítí v jejich používání</i><br /><br />Tady tomu říkáme "jak moc si fandí". Pan poste.restante to trefil přesně. ////<br /><br />Odhaduji, že pro slovutné odborníky z Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, nepochybně vrcholně humanitně vzdělané, je brnkačka zjistit, jak zdatný se kdo CÍTÍ. Ale daleko za hranicemi jejich schopností posoudit, jak zdatný kdo opravdu JE. ////<br /><br />E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-85555002273551979722019-09-12T15:30:42.927+02:002019-09-12T15:30:42.927+02:00více žákovi v rozvoji digitální gramotnosti pomůže...<i>více žákovi v rozvoji digitální gramotnosti pomůže příjemně strávený čas doma s počítačovou hrou než hodina informatiky ve škole</i><br /><br />Jelikož tzv. "digitální gramotnost" je z palce vycucaný marketingový výraz bez vztahu k čemukoli užitečnému, nevadilo by mi, kdyby se "vědecky" dokázalo, že rozvoji digitální gramotnosti více než informatika ve škole pomůže příjemně strávený čas v Mekáči, sprejování nesmyslů na zdi, kouření před školou, flákání za školou a filmování rvačky mezi gangy. ////E.Kocourekhttps://www.blogger.com/profile/02501855818328137136noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-4063681963302146422019-09-12T15:14:44.572+02:002019-09-12T15:14:44.572+02:00Tým výzkumníků pod vedením Jiřího Zounka došel ke ...<i>Tým výzkumníků pod vedením Jiřího Zounka došel ke zjištění tak, že provedl analýzu dat z 21 evropských zemí sesbíraných v rámci výzkumu PISA, tedy mezinárodního měření výsledků školního vzdělávání. Adolescenti v něm kromě matematické, přírodovědné a čtenářské gramotnosti vyplňují i údaje o tom, jak pracují s informačními technologiemi, kdy s nimi začali, kde je nejčastěji používají a <b>jak zdatní se cítí</b> v jejich používání.</i><br /><br />A nemůže být třeba, kolego Portwyne, zakopaný pes v tomhle?<br />Mezi tím, co člověk skutečně umí a tím, co si o sobě myslí, že umí, bývá obvykle značný rozdíl.<br /><br />Kdyby se výzkum opíral třeba o srovnání výsledků nějakých testů, co já vím, třeba ECDL, jestli není nic lepšího, pak by to podle mého soudu mělo vypovídací hodnotu.<br />poste.restantehttps://www.blogger.com/profile/11929908386220569270noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-42710791014574321572019-09-12T13:25:27.946+02:002019-09-12T13:25:27.946+02:00To je divný.
Jak koukám na menší děti, tak ty hry ...To je divný.<br />Jak koukám na menší děti, tak ty hry smažej v každé volné chvíli, ale s počítačem si zrovna netykají (kromě těch her).<br />To jim určitě dáváme špatné počítače. Chyba musí být ve škole, ve hrách nikdy.Petr Portwynhttps://www.blogger.com/profile/03876709580258826089noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-83866598260797338832019-09-12T12:38:17.804+02:002019-09-12T12:38:17.804+02:00Přesně. On to je dost děsivý mýtus, o mládeži, kte...Přesně. On to je dost děsivý mýtus, o mládeži, která zvládá technologie. Naprostá nula!<br /><br />Zkušenost, pravda, není velká. Pouze tři roky, každý rok kolem 300 nových žáků, na technické, odborné škole. Nepamatuji si jediného, o kterém by se dalo říci, že "něco umí".<br /><br />I v tom je vidět destrukce vzdělanostní úrovně - místo, abychom se soustředili na kvalitní základ, který je dost konstantní a neměnný (čest, poctivost, dodržení slova...), tak se místo toho až s obdivem díváme na dítě, které běhá pahýlem po obrazovce.<br /><br />Ne, fakt nepotřebujeme pro vzdělávání nové technologie. Do třiceti let věku se naučí na jakémkoli digitálním zařízení i ještěrka nebo tajnej. Stejně jako každý se může, a většinou kvalitněji, naučit anglicky.<br /><br />Je úplný nesmysl tlačit to do školy a už vůbec je nesmysl pouštět k tomu děti na prvním i druhém stupni.PPhttps://www.blogger.com/profile/08915873851510123661noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9210966517210062357.post-36519343597141061842019-09-12T11:08:53.527+02:002019-09-12T11:08:53.527+02:00naučí je starou belu,akorát zblbnounaučí je starou belu,akorát zblbnoulaimeshttps://www.blogger.com/profile/04742884716651208773noreply@blogger.com